مردانی:حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ آزمایشی است

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته گفت: حضور کاراته در المپیک ۲۰۱۲۰ به صورت آزمایشی قطعی شده و به زودی آئین نامه آن برای کشورهای عضو ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، محمد علی مردانی در خصوص المپیکی شدن کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: در نامه ای که از فدراسیون جهانی دریافت کرده ایم این نکته به صراحت آمده که کاراته در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ به صورت آزمایشی است و مدالهای آن در جدول توزیع مدالها محاسبه نخواهد شد.

وی افزود: رقابتهای کاراته در بازیهای المپیک در سه وزن کومیته و یک نماینده در کاتا برگزار خواهد شد که نحوه کسب سهمیه و اینکه چه مسابقاتی برای این منظور مدنظر خواهد بود در فدراسیون جهانی در دست بررسی است.چ

سرپرست دبیری فدراسیون در خصوص تاثیر حضور کاراته در المپیک گفت: بدون شک تاثیر زیادی در کاراته دنیا خواهد داشت. وقتی یک رشته المپیکی می شود با سرمایه گذاری کشورها در راه کسب مدال سرعت پیشرفت بالا خواهد رفت و با تغییر برخی قوانین جذابیت آن بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه کاراته کاها نیز انگیزه مضاعفی برای ادامه کار پیدا می کنند.

مردانی در پایان گفت: این خبر برای کاراته ایران بسیار خبر خوبی بود. با پتانسیل بالایی که در کاراته ایران سراغ داریم می توانیم برای ورزش کشور در این بازیهای مهم مدال آور باشیم و این یعنی توجه رسانه ها و ورود سرمایه های بیشتر به کاراته که باید از آن به صورت بهینه بهره برداری کنیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا