مردانی: برای تکرار قهرمانی کاراته در آسیا به ژاپن می رویم

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته گفت: برای تکرار قهرمانی ایران در رقابت های آسیا در امارات به ژاپن می رویم و اگراتفاق خاصی نیافتد به طور حتم به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از ایرنا،  محمد مردانی با بیان اینکه ملی پوشان درهر دو تیم مردان و زنان بسیار آماده هستند، ادامه داد: هر دو تیم با ترکیب کامل به ژاپن اعزام می شوند و بخت اول کسب عنوان قهرمانی دراین رقابت ها هستیم.
وی در پاسخ به این سووال که تیم چه زمانی به ژاپن اعزام می شود، اضافه کرد: طبق برنامه کاروان ورزشی کاراته ایران متشکل از اعضای تیم ملی مردان و زنان و تیم ۱۵ نفره داوری، هفتم شهریور به ژاپن می رود.
سرپرست دبیری فدراسیون کاراته ادامه داد: البته مشکلاتی در خصوص تیم کاتای تیمی داشتیم که خوشبختانه برطرف شد و این تیم به موقع به ژاپن اعزام خواهد شد.
وی درخصوص مشکلی که برای نماینده ایران در کاتای انفرادی پیش آمده است، گفت: مهران قربانعلی پور به دلیل دانشجو بودن باید پس از بازگشت از هر سفر خارجی، نزد مقامات انتظامی رفته و لغو تعهد کند او درآخرین سفر خود این مهم را انجام نداده و درحال حاضر با مشکل روبه رو شده است. البته فدراسیون در تلاش است هرچه زودتر مشکل این کاتارو حل شود تا با تیم به ژاپن اعزام شود.
سرپرست دبیری فدراسیون کاراته درپاسخ به این سووال که کسب چه نتیجه ای را برای تیم ایران پیش بینی می کند؟ ادامه داد: نمایندگان ایران در تمامی وزن ها و رقابت های تیمی بخت اول قهرمانی هستند و به طور حتم از تمام توان خود برای کسب این عنوان استفاده خواهند کرد.
مردانی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل آسیب دیدگی نداشته و ملی پوشان بسیار آماده اند، تاکید کرد: آمادگی ملی پوشان مطلوب و کادر فنی و مدیریتی فدراسیون از این موضوع رضایت دارند. برهمین اساس تکرار قهرمانی امارات کار دشواری نیست.
وی درخصوص نگرانی کاراته کاران درباره قضاوت ها نیز اظهارداشت: شش داور ایران به طور حتم در رقابت های قهرمانی آسیا قضاوت خواهند داشت و از آنجا که خودم نیز عضو کمیته داوران کنفدارسیون آسیا هستم، اجازه نخواهیم داد در قضاوت ها ناداوری صورت گیرد.
مردانی اضافه کرد: تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی مشکل خاصی ندارد چرا که تیم ژاپن یکی از رقبای اصلی در این مسابقات بسیار ضعیف شده است و از نظر فنی دریکی از پایین ترین سطح های خود قرار دارد.
به گفته وی ژاپن اخیرا در رقابت های شرق آسیا دو طلا در کومیته و یک طلا در کاتا کسب کرده که برای تیمی همانند ژاپن که مهد کاراته دنیا است، عملکرد ضعیف به شمار می رود.
وی درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه مسابقات کاراته قهرمانی آسیا چه روزی آغاز می شود، عنوان کرد: روز جمعه سیزدهم شهریور ماه مسابقات آغاز می شود و سه روز به طول می انجامد.
سرپرست دبیری فدراسیون کاراته با اشاره به اختلاف پنج ساعته بین ایران و ژاپن ادامه داد: از آنجا که بدن کاراته کاران از نظر فیزیولوژیکی و تطبیق با محیط به زمان نیاز دارد، تیم را یک هفته زودتر به ژاپن می بریم تا با شرایط آب و هوایی عادت کرده و زمان خواب کاراته کاران تنظیم شود.
وی درباره برگزاری کلاس های داوری که در حاشیه برگزاری این مسابقات برگزار می شود، تصریح کرد: هر ۱۵ داوری که به ژاپن می روند، در کلاس های ارتقای داوری شرکت خواهند کرد البته تلاش می کنیم از توانایی هر ۱۵ داور در داوری ها سود ببریم.
مردانی درباره انتخابات کنفدراسیون کاراته آسیا نیز گفت: قبل از آغاز رقابت ها مجمع انتخاباتی رییس، نواب رییس و کمیته داوران این کنفدراسیون برگزار می شود که به نظر من چانگ تایوانی همچنان بخت اصلی برای ریاست این کنفدراسیون است.
به گفته وی علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته ایران نیز به همراه روسای فدراسیون های عربستان و امارات برای نایب رییسی رقابت می کنند که با توجه به اینکه از بین این سه نفر دو نفر به عضویت هیات رییسه درمی آیند، بخت رییس فدراسیون کاراته ایران بسیار بالاست.
مردانی درباره عضویت در کمیته داوران کنفدراسیون آسیا نیز گفت: البته عضویت در کمیته داوران تقریبا انتصابی است. باتوجه به اینکه سابقه فعالیت دراین کمیته را داشته به نظرم برای عضویت دراین کمیته مشکل خاصی نخواهم داشت.
تیم های کاراته مردان و زنان ایران هفتم شهریورماه به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به ژاپن می روند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا