سمندر: با بررسی شرایط تصمیم به برکناری آشوری گرفتم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: قصد برکناری شاه‌محمدی را داشتم اما از این تصمیم منصرف شدم/ برای برکناری آشوری از سوی پیشکسوتان تحت فشار بودم/ وزارت ورزش برای تغییر دبیر با رئیس فدراسیون در نمی‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با «نسیم»، در مورد برکناری محسن آشوری از سمت دبیر فدراسیون اظهار داشت: من در این مقطع بالاخره به این نتیجه رسیدم که دیگر ایشان با فدراسیون نباشند. هرچند که بحث تغییر آشوری را به دلایل اختلافاتی که از سال گذشته وجود داشت بررسی می‌کردم. در حال حاضر نیز با توجه به آرامشی که در کاراته وجود دارد و ما امسال فقط در رده بزرگسالان مسابقات قهرمانی آسیا و در رده‌های پایه مسابقات قهرمانی جهان را داریم، تصمیم گرفتم در این مقطع این تصمیم را عملی کنم.

وی ادامه داد: من همچنان با آشوری دوست هستم و مشکل شخصی با او ندارم و با توجه به سوابق ایشان حفظ احترام و حرمت او بر من واجب است اما بالاخره با بررسی شرایط  تصمیم گرفتم برای پست دبیری فدراسیون با آشوری قطع همکاری کنم تا او نیز به کارهای دیگر خود برسد. شاید حتی با توجه به سابقه ایشان اگر لازم بود از او مشاوره‌هایی نیز بگیرم و از تجربیاتش استفاده کنم.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا این تغییر با توجه به تحرکاتی بود که بر علیه او انجام می‌شد، گفت: من تحرکاتی بر علیه خودم ندیدم و اگر هم وجود داشته من از آن بی‌خبر هستم. وجود تحرکات و حواشی در فدراسیون دیگر امری معمول شده است و اگر رئیس فدراسیون از طرف وزارت ورزش و جوانان حمایت نشود از پس حواشی برنخواهد آمد.

سمندر در مورد اینکه آیا حمایت لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان از او صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر این حمایت از من انجام می‌شود و من بابت این مسئله از مقامات وزارت ورزش ممنون هستم و امیدوارم به گونه‌ای فعالیت کنم که کاراته روبه جلو حرکت کند و صدمه‌ای نبیند.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد جانشین آشوری اظهار داشت: احمد صافی و محمد علی مردانی از گزینه‌های جانشینی آشوری هستند که من با آنها صحبت کردم و از میان آنها یک نفر دبیر فدراسیون خواهد شد.

سمندر در مورد استفاده از صافی با وجود انتقاداتی که بر علیه او انجام داده است، گفت: من همیشه اعلام کردم با کسانی که انتقاد می‌کنند هیچ دشمنی ندارم. در گذشته خود آشوری نیز یکی از منتقدان من بود اما دیدید که مدتی از او به عنوان دبیر فدراسیون استفاده کردم.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد اظهارات آشوری که اعلام کرده وزارت ورزش  با تغییر او مخالف است، گفت: من دو روز پیش برای تغییر آشوری به وزارت ورزش نامه زدم و اگر مشکلی وجود داشت حتما از طرف وزارت ورزش به من اعلام می‌شد. فکر نمی‌کنم وزارت ورزش به خاطر دبیر یک فدراسیون با رئیس فدراسیون در بیفتاد.

سمندر در ادامه با تایید ادعای آشوری در مورد اختلافاتشان اظهار داشت: قبول داریم اختلافاتی میان ما وجود داشت و سال گذشته این اختلافات به اوج خود رسید و من سعی کردم با استفاده از آرین‌خو آرامش را در کاراته برقرار کنم اما متاسفانه حواشی و مشکلات بیشتر شد و در حال حاضر به این نتیجه رسیدم فضا برای تغییرات مهیا است.

وی ادامه داد: من برای تغییر آشوری با بسیاری از پیشکسوتان کاراته مشورت کردم و از آنها مشاوره گرفتم چرا که واقعا از طرف این پیشکسوتان برای تغییر آشوری تحت فشار بودم .

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که با تغییر آشوری آیا احتمال همکاری مجدد با آرین‌خو وجود دارد، گفت: فعلا در این خصوص هیچ نظری ندارم و باز هم تاکید می‌کنم من با هیچ کسی دشمنی ندارم.

سمندر در پایان در خصوص تغییر نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: در ابتدا با توجه به بازنشسته بودن شاه‌محمدی قصد داشتم او را نیز برکنار کنم اما پس از بررسی‌های که انجام دادم به این نتیجه رسیدم او توانسته حواشی بانوان را کنترل کند و از این تصمیم منصرف شدم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا