مدیران فدراسیون کاراته؛ خودمحور، بی تدبیر و دروغگو

مدیریت تک بعدی فدراسیون کاراته یکی از دلایل حواشی پر تعداد دوران مدیریت حسن طباطبایی را نشان می دهد. مدیریتی که در آن برای اتخاذ تصمیمات تنها سود بردن مدیران فدراسیون کاراته الویت دارد و اگر سایر خانواده کاراته از تصمیمات اتخاذ شده آسیب ببینند، برای مدیران این فدراسیون اهمیتی ندارد.

نمونه بارز این تصمیمات، زمان برگزاری انتخابی تیم ملی است، رقابت های که در ابتدا قرار بود در تاریخ های ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار شود آنهم مصادف با کنکور سراسری مقطع ارشد بود.

به گزارش کاراته نیوز، پس از اعتراضات کلانی که از سوی جامعه کاراته انجام شد و بسیاری از دلایل منطقی و قابل تامل که این سایت خبری در خبرهای گذشته از آنها نوشته بود، فدراسیون کاراته تصمیم به تغییر این تاریخ گرفت.

فدراسیون کاراته با تکرار اشتباه اینبار تاریخ ۲۵ و ۲۶ اسفند ماه را تعیین کرد. نکته اول: اگر انتخابات کاراته در تاریخ معین شده ۱۶ اسفند برگزار شود، مشخص نیست که چه کسی به عنوان رییس بعدی تصمیم خواهد گرفت البته به نظر می رسد تصمیم گیرنده بعدی کسی است که صبح زودتر وارد فدراسیون شود و شب دیرتر از فدراسیون خارج شود.

نکته دوم: در بخشنامه رقابت های انتخابی تیم ملی، پاداش نفرات برتر را اعزام به لیگ جهانی ترکیه عنوان کرد اما طبق زمان برگزاری جدید، مسابقات لیگ جهانی پیش از رقابتهای انتخابی تیم ملی برگزار می شود.

طبق تقویم جهانی روز پایانی رقابت های ترکیه و بازگشت کاراته کاهایی که با هزینه شخصی در این رقابت ها ثبت نام کرده اند ۲۳ اسفند خواهد بود و این ورزشکاران باید در کمتر از ۴۸ ساعت وزن کشی کنند و به روی تاتامی بروند. این که بسیاری از ورزشکاران ثبت نامی در لیگ جهانی ترکیه با تصمیم اشتباه فدراسیون کاراته و موضوع اعلام شده در بخشنامه این فدراسیون در این پیکارها ثبت نام کردند نکته ای است که قطعا تصمیم گیرندگان فدراسیون کاراته ذره ای به آن اهمیت ندادند. لازم است به سید حسن طباطبایی اعلام کنیم با توجه به بند بخشنامه رقابت های انتخابی تیم ملی، عدم اعزام به ترکیه یعنی یک دروغ و فریب بزرگ به جامعه کاراته که راستگویی و درستی یکی از شعارهای این رشته ورزشی است.

البته از دلایل برگزاری این مسابقات پیش از پایان سال، حضور در پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا در پایان تیرماه و عدم زمان کافی برای آماده سازی است. اما فدراسیون کاراته باید توجه کند که تجربه گذشته نشان داده، اردوهای بلند مدت سالیان اخیر در رده بزرگسالان، بی نتیجه بوده است در نتیجه با توجه به اینکه فاصله زمانی رقابت های انتخابی بزرگسالان تا زمان اولین مرحله اردوی تیم ملی، بیش از یک ماه فاصله دارد در نتیجه می توان رقابت های انتخابی تیم ملی را پس از پایان ماه رمضان برگزار کرد .

 یکی دیگر از دلایلی که مطمئنا فدراسیون کاراته به آن توجه نکرده است، زمان پایان سال است، هزینه های پیش از سال جدید و خطرات تردد جاده ای که بسیاری از داوران، مربیان و بازیکنان را درگیر می کند می تواند عواقب بدی برای جامعه کاراته داشته باشد. به نظر می رسد فدراسیون کاراته اگر به دنبال کیفیت بیشتر پیکارها و انتخاب نفرات مناسب است تغییراتی در زمان برگزاری ایجاد نماید جز اینکه تنها هدف فدراسیون کاراته برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی باشد و بازیکنان اعزامی به مسابقات سال آینده از همین الان مشخص شده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا