اعزام تیم ملی کاراته به آلمان در هاله‌ای از ابهام

اعزام تیم ملی کاراته ایران برای حضور در ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ششمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در حالی قرار است از ۲۳ شهریور ماه به میزبانی کشور آلمان برگزار شود که اعزام کاراته‌ کاهای ایرانی به این رویداد به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کاراته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ششمین مرحله از لیگ جهانی در حالی ۲۳ شهریور ماه برگزار می‌شود که پیش از این کاراته ایران در سه مرحله از این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۸ حضور پیدا کرده است.

اولین مرحله از این رقابت‌ها به میزبانی کشور فرانسه برگزار شد که کاراته کاهای ایرانی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند. در دومین مرحله از این رقابت‌که به میزبانی امارات برگزار شد کاراته ایران در این رقابت‌ها غایب  بود اما در سومین مرحله از این رقابت‌ها که در هلند برگزار شد کاراته کاهای کشورمان در این مسابقات حضور پیدا کردند اما در چهارمین مرحله از این رقابت‌ها که به میزبانی مراکش برگزار شد کاراته ایران غایب بود اما در مرحله پنجم که به میزبانی استانبول برگزار شد کاراته ایران حضور داشت و گویا در ششمین مرحله از این رقابت‌ها که جزو مسابقات سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است کاراته ایران به دلیل آنچه که گفته می‌شود مشکلات مالی است کاراته ایران غایب بزرگ این رویدادها است.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اندونزی در حالی امروز به پایان می‌رسد که کاراته ایران از ۸ فرصتی که در بخش مردان و بانوان در این رقابت‌ها داشت موفق شد ۸ مدال رنگارنگ کسب کند و در واقع از صد در صد موقعیت‌ها استفاده کرد و ۸ مدال به دست آورد.

مهمترین نکته این است که کاراته برای اولین بار قرار است در المپیک حضور پیدا کند و برای رسیدن به این مسیر دشوار باید در لیگ‌های جهانی که امتیاز آنها جزو امتیازهای المپیکی محسوب می‌شود حضور پیدا کنند اما با توجه به اینکه کاراته در تمام رویدادهای خود مدال‌آور بوده و سهم بزرگی در مدال‌آوری به خصوص در بازی‌های آسیایی داشته حالا شاهدیم با مشکلات مالی روبرو است و این فرصت‌های بزرگ نباید به همین راحتی از دست برود. امیدواریم برای اینکه کاراته بتواند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مثل بازی‌های آسیایی اندونزی موفق شود مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این فدراسیون را حمایت کنند تا این رشته بتواند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا