سلطانی: طلای کومیته تیمی ارزش بالایی دارد/ثابت کردیم بهترین هستیم

مربی تیم ملی کاراته گفت: کومیته تیمی به دلیل نمایش توان کاراته یک کشور ارزش بالایی دارد که خدا را شکر ایران دوباره ثابت کرد بهترین تیم آسیا است.

به گزارش کاراته نیوز شهاب سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی اش از شرایط تیم ملی کاراته گفت: کاراته در یکی دو سال اخیر شرایط متفاوتی نسبت به سالهای قبل پیدا کرده و تاثیر حضور در المپیک جوانان و ۲۰۲۰ به خوبی مشهود است. هر چه به المپیک نزدیک می شویم و زمان برای کسب سهمیه پیش می رود، می توان به خوبی دریافت که کاراته آسیا نیز به سرعت در حال حرکت رو به جلو است و در این دوره نیز به خوبی شاهد این تغییرات بودیم.

وی ادامه داد: تمام تیم ها از سطح فنی قابل قبولی برخوردار بودند و با توان فنی بیشتری در مسابقات حضور پیدا کردند. حضور برخی از ورزشکاران کم نام و نشان روی سکوهای سه گانه قهرمانی آسیا و یا مبارزه نزدیک با قهرمانان جهان و آسیا گواه این مدعا است که رقابتهای قهرمانی آسیا در این دوره در سطح فنی بالایی برگزار شد.

سلطانی در خصوص عملکرد اعضای تیم ملی ایران در بخش کومیته گفت: در بخش انفرادی عملکرد اعضای تیم با توجه به جمیع جهات قابل قبول بود و از شش فرصت موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز شدیم. کویت یک و ژاپن هم با تمام بزرگی اش موفق به کسب یک طلا شد. دو طلای دیگر را اردن با استفاده کامل از شرایط میزبانی و حمایت نسبی داوران گرفت که فکر می کنم در سالهای آینده تکرار چنین نتیجه ای برای آنها سخت باشد.

مربی تیم ملی به مبارزات کاراته کاهای ایران در کومیته تیمی هم اشاره کرد و گفت: در سه مبارزه ابتدایی با پیروزی برابر چین تایپه، پاکستان و عراق که در حد و اندازه های کاراته ایران نبودند به نیمه نهایی راه پیدا کردیم. کار اصلی و به نوعی فینالی زودرس در نیمه نهایی برابر ژاپن به عنوان رقیب سنتی و دیرینه خود در آسیا و جهان بود. با توجه شرایط تکنیکی و فنی ژاپن و نگاه داوران آسیا نسبت به اجرای تکنیک آنها که متاسفانه ویژگی مسابقات آسیایی است، اعضای تیم ما خوش درخشیدند و تیم آماده و سرحال ژاپن را که با تمام توان به میدان آمده بود را ۳ بر ۲ شکست دادند. در فینال هم که برابر عربستان به راحتی و با قاطعیت پیروز شده و مدال ارزشمند کومیته تیمی را بدست آوردیم.

وی افزود: مدال طلای کومیته تیم متفاوت با سایر مدالهاست، چرا که یک تیم هفت نفره در این مسابقات شرکت دارند و سکوی این بخش نشان دهنده سطح کاراته یک کشور است به همین دلیل ویژگی خاصی دارد.

سلطانی در پایان گفت: موفقیتی که اکنون برای کاراته ایران حاصل شده به نظر من حاصل تلاش یک گروه از راس فدراسیون گرفته تا دبیر و کارکنان، کادر فنی، قهرمانان و بخصوص مجموعه کاراته کشور، هیات های استانی، مربیانی سازنده این قهرمانان می باشد. همه در حد خود سهمیم هستند و این پیروزی متعلق به خانواده کاراته ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کاراته ایران در پایان پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با کسب چهار طلا، یک نقره و سه برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا