حاشیه‌ها نمی‌تواند به تیم ما لطمه بزند/ اهالی کاراته کمک کنند

سرمربی تیم کاراته جوانان گفت: دو سهمیه برای حضور در المپیک آرژانتین کسب کردیم و با تمرکز روی موفقیت در این میدان هم، اجازه نمی دهم حاشیه ها به این تیم لطمه بزند.

به گزارش کاراته نیوز مهران بهنام فر با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: از ابتدای سال در سه تورنمنت مهم شرکت کردیم که غیر از لیگ جهانی بلغارستان، در دو تورنمنت دیگر عملکرد موفقی داشتیم، با این شرایط بازهم منتقدین در تلاشند تا ثابت کنند تا ما عملکرد خوبی نداشتیم.

وی ادامه داد: در رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی ژاپن از ۱۰ فرصت خود، موفق به کسب ۹ مدال و عنوان قهرمانی شدیم. در شرایطی که خودم از این نتیجه راضی نبودم، چرا که من این نتیجه را با عملکرد تیم تحت رهبری خودم در رقابتهای سال گذشته مقایسه می کنم. بعد از فاصله کمی از این مسابقات به بلغارستان رفته و هر سه نماینده ما علی رغم ارائه نمایشی قابل قبول، توفیقی در کسب مدال نداشتند.

سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان با بیان اینکه خیلی ها معتقد بودند که نباید به بلغارستان می رفتیم اظهار داشت: تیم من کمبود دیدار تدارکاتی داشت و این سه کاراته کا باید مبارزه با رقبایی از کشورهایی غیر از آسیایی را تجربه می کردند. نتیجه آن شد که در کرواسی موفق به کسب دو سهمیه از سه فرصت خود شدیم که فکر می کنم عملکرد موفقی باشد.

بهنام فر افزود: کاراته برای اولین بار حضور در المپیک را تجربه می کند و هدف ما کسب موفقیت در این رقابتهای پراهمیت است. نمی دانم منتقدان دنبال چه هستند که با هر نتیجه ای آنچنان کارشناسی می کنند که گویی تیم با قبول شکست سنگین به ایران بازکشته، اگر با مهران بهنام فر مشکل دارید می توانید خیلی راحت بیان کنید، ولی اجازه نمی دهم تیمی که با جان و دل برای موفقیت کاراته ایران شبانه روز تلاش می کند، با این نوع حاشیه سازی ها لطمه بزنند.

وی ادامه داد:از لایه های پائین کاراته با تلاش خودم رشد و کرده و اکنون در این جایگاه هستم. تازه وارد این جامعه نشدم که بخواهم با چنین برخوردهایی میدان را خالی کنم. سالها عضو تیم ملی بوده و سالهاست که مربیگری می کنم و از این دست کارها برای بیرون راندن من از میدان زیاد دیدم، ولی هر بار با انگیزه بیشتری کار کرده و با عملکرد خود جواب منتقدان را داده ام.

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد برنامه های خود برای آماده سازی کاراته کاها هم گفت: از شنبه ۲۰ تیرماه برنامه آماده سازی خود را آغاز می کنیم. در هر مرحله از دو کاراته کای با تجربه دعوت می کنیم به ما در آماده سازی کاراته کاهای المپیکی کمک کنند. برنامه خود را تا زمان اعزام به بوینس آیرس مکتوب به رئیس و دبیر فدراسیون ارائه دادم. این برنامه شامل مراحل مختلف اردو، دیدارهای تدارکاتی و اردوهای مشترک است که ان شالله با آمادگی بالا بتوانیم همانند گذشته نتیجه در خور کاراته ایران کسب کنیم.

بهنام فر در مورد رقبای ایرانیها در المپیک جوانان هم گفت: با تکمیل شدن ترکیب کاراته کاهایی که از کشورهای مختلف کسب سهمیه کرده اند، کار روی آنالیز رقبا را آغاز می کنیم. البته فیلم مسابقات کرواسی و بلغارستان را تهیه و با دقت عمل برای هر رقیبی برنامه خاصی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: کسب چهار سهمیه المپیک برای نخستین حضور ایران در المپیک یک فرصت بسیار مناسب است تا توانای های بالای کاراته این کشور غنی از سرمایه و استعداد را به تصویر بکشیم. بدون شک موفقیت این تیم، موفقیت کاراته ایران و باعث سربلندی همه اعضای این خانواده است. به همین دلیل از همه اهالی کاراته بخصو مربیان با تجربه و پیشکسوتان ارزشمند می خواهم به ما کمک کنند و دست همه کسانی که بتوانند در راه این موفقیت یاری رسان ما باشند را به گرمی می فشارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا