فرجی: برنامه های فدراسیون کاراته به سمت مدال آوری در المپیک ۲۰۲۰ پیش می رود

رییس فدراسیون کاراته مهمترین هدف این فدراسیون را موفقیت در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دانست و از آغاز برنامه برای تحقق مدال های المپیکی صحبت کرد.

به گزارش “کاراته نیوز”، محمد صادق فرجی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،تمرکز اصلی فدراسیون کاراته را برای حضور قدرتمندانه در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان و تصریح کرد: المپیکی شدن کاراته اتفاق بسیار بزرگی است و نگاه ما را به سمت و سوی موفقیت در این رویداد معطوف کرده بطوریکه برنامه های ما برای المپیک آغاز شده و تلاش حداکثری خواهیم کرد تا در آن رویداد عظیم برای ایران افتخارات ماندگاری را به ارمغان آوریم.
رییس فدراسیون کاراته یکی از مهمترین برنامه های حضور مقترانه ایران در بازی های المپیک را کسب سهمیه دانست و خاطرنشان ساخت:مسابقات و اردو های آمادگی تیم ملی کاراته در سال ۹۶ برای کسب سهمیه کامل بازیهای المپیک است و برای تحقق این مهم در ۵ رویداد از مسابقات «کاراته وان » حضور خواهیم داشت چرا که زمینه اصلی برای کسب سهمیه برخورداری از امتیازات خوب در رنکینگ است به همین منظور درصددیم که حضور کاراته کاها در مسابقاتی که امتیازات آن به منزله ورودی به بازی های المپیک محسوب می شود ،حضور پررنگی داشته باشیم.
فرجی در ادامه این بحث اظهار داشت: کاراته ایران برای هر ۶ وزن در کومیته و همچنین ۲ سهمیه در کاتای انفرادی برنامه ریزی دقیقی دارد و تلاش فدراسیون هم تا فرصت پیش رو استفاده از موقعیت ها برای اجرای برنامه ها در راستای تحقق مدال المپیکی است.
رییس فدراسیون به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به عنوان یکی از برنامه های مهم پیش رو اشاره و تاکید کرد: برای حضور مقتدرانه در این رویداد هم فدراسیون برنامه ریزی لازم را به عمل آورده است به همین منظور با یک تیم قوی در این بازیها شرکت تا از حیثیت کاراته کشورمان دفاع کنیم.
وی رقابتهای قهرمانی آسیا را نیز رویداد مهم بعد از برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی عنوان کرد و اضافه کرد: فدراسیون کاراته برای همه رویداد های مهم این رشته قبل از بازی های المپیک برنامه دارد تا در نهایت کاراته به یکی از رشته های مهم و مدال آور ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ تبدیل شود.
رییس فدراسیون کاراته از لیگ در رده های سنی مختلف به عنوان یکی از برنامه هایی که به اقتدار کاراته ایران کمک می کند ،نام برد و تصریح کرد: یکصد و ۴۴ تیم در لیگ های مختلف کاراته داریم که در این رقابت ها ۲ هزار و هشتصد نفر شرکت دارند که استمرار در برگزاری منظم رقابت ها باعث پویایی وانسجام بیشتر در کاراته ایران خواهد شد .
فرجی با اشاره به اهمیت برگزاری لیگ گفت: برای برگزاری مسابقات سالن استانداردی نداریم و هرهفته مجبوریم به یک فدراسیون برای بهره گیری از یک سالن مراجعه کنیم ، قبول دارم این مساله خوب نیست که برای برگزاری دیدارهای لیگ، هر هفته به یک سالن برویم.
رییس فدراسیون کاراته با بیان اینکه برای برخورداری از مجموعه اختصاصی از ظرفیتهای خارج از مجموعه ورزش هم استفاده خواهیم کرد ، گفت:نشستی را با عضو شورای شهر تهران داشته و اعلام کردیم که کاراته با توجه به المپیکی شدن و طرفیت بالایی که دارد، نیاز به سالن یا مجموعه ای اختصاصی برای بهتر عملی شدن برنامه ها دارد.
محمد صادق فرجی نگاه عمیق وزیر ورزش و جوانان به ورزش ایران ورشته های المپیکی را ستایش کرد و آن را پشتوانه قوی برای فدراسیون کاراته دانست.
وی گفت: آنچه مسلم است دکتر سلطانی فر برای توسعه و پیشرفت ورزش با برنامه فعالیت خود را آغاز کرده اند و امیدوارم با این حمایت ها به کاراته در کشور هم به عنوان یک رشته المپیکی نگریسته شود تا ما بتوانیم روز به روز به پیشرفت این ورزش کمک کنیم.
رییس فدراسیون کاراته رونق اقتصادی در ورزش را هم مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: برای رونق اقتصادی کاراته نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته و خوشبختانه با توجه به پخش تلویزیونی رقابت های کاراته حامیان مالی توجه نسبتا خوبی دارند بنابراین همچنان برنامه های اقتصادی فدراسیون را با هدف این مهم که بودجه های دولتی برای فعالیت های متعدد ورزش المپیکی کاراته کافی نیست ادامه خواهیم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا