ژاپن و اندونزی حریفان اصلی یحیی شهگل در رقابت های کاراته آسیا هستند

مربی کاراته همدان و پدر یحیی شهگل ملی پوش همدانی تیم ملی کاراته جوانان ایران گفت: کاراته کاهای ژاپن و اندونزی حریفان اصلی پسرم در رقابت های قهرمانی آسیا هستند.

به گزارش “کاراته نیوز” الله کرم شهگل روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان کشورمان با برگزاری اردوهای مستمر با آمادگی لازم به رقابت های آسیایی اعزام شده است و امیدوارم نتایج مطلوب از این رقابت ها کسب شود.
وی درباره شرایط یحیی شهگل کاپیتان تیم ملی کاراته جوانان کشورمان در این دوره از رقابت ها گفت: یحیی تجربه مبارزه های بین المللی را دارد و تلاش او کسب مدال است هر چند حریفان سرسختی پیش رو دارد.
شهگل بیان کرد: نمایندگان ژاپن و اندونزی که سال گذشته در رقابت های قهرمانی جهان مدال طلا کسب کردند، حالا در وزن ۶۸ کیلوگرم حریفان اصلی یحیی شهگل به شمار می روند.
وی افزود: نماینده ژاپن سال قبل در وزن ۶۱ کیلوگرم جوانان جهان قهرمان شد و ورزشکار اندونزی نیز در رقابت های دسته ۷۰ کیلوگرم نوجوانان جهان طلا گرفت و حالا هر دو رقیب اصلی یحیی شهگل در وزن ۶۸ کیلوگرم هستند.
وی بیان کرد: یحیی شهگل از هر دو حریف شناخت لازم را دارد و بارها درباره نقاط ضعف و قوت این دو کاراته کا جهانی بررسی های فنی را داشته ایم ضمن اینکه مربیان تیم ملی نیز در تمرین ها تیم نکات لازم را ارایه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: هدف یحیی شهگل کسب مدال خوش رنگ در رقابت های قهرمانی آسیا است تا زحمات چندین ماهه خود را جبران کند.
پانزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال در روزهای ۵ تا ۷ آذر ماه جاری در شهر ماکاسار اندونزی برگزار می شود.
یحیی شهگل جزو پرافتخارترین ورزشکاران کاراته کا در تاریخ ورزش استان همدان است که توانسته در سال های اخیر حضور ثابت در ترکیب تیم های ملی نوجوانان و جوانان داشته باشد.
این کاراته کا مستعد فرزند الله کرم شهگل مربی سازنده و صاحب نام کاراته کشور است که هم اکنون شهرستان کبودراهنگ را به عنوان قطب اصلی کاراته کشور مطرح ساخته است.
وی سابقه کسب نشان نقره مسابقه های کاراته سبک شیتوریو قهرمانی آسیا و ۶مدال طلای بین المللی را در کارنامه افتخارات خود دارد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا