صافی: کمیته فنی می‌تواند از هر دو گزینه استفاده کند/ هروی چهره محبوبی در کاراته است

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم کاراته دانشگاه آزاد سال گذشته با هدایت احمد صافی در مسابقات سوپرلیگ عنوان قهرمانی را کسب کرد. صافی سابقه هدایت تیم های ملی کره جنوبی و پاکستان را در کارنامه خود دارد و حالا برای تدریس در یک سمینار مربیگری راهی چین شده است. صافی به دعوت فدراسیون کاراته چین راهی پکن شده است و احتمال اینکه در این سفر مذاکراتی در خصوص قبول هدایت تیم ملی این کشور بین طرفین صورت بگیرد زیاد است.

احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط برگزاری سمینار آموزشی کاراته در کشور چین؛ گفت: با دعوت رسمی فدراسیون کاراته چین راهی پکن شدم تا یک سمینار آموزشی برای کاراته‌کاهای چینی برگزار کنم. البته مدت‌های زیادی بود که تمایل داشتم در این سمینار آموزشی به عنوان مدرس حضور داشته باشم، اما فرصت نمی‌شد. با توجه به اینکه مسابقات شرق آسیا قرار است به زودی در کشور تایوان برگزار شود، چینی ها در تلاش هستند تا نتیجه‌ای بهتر از دوره قبل کسب کنند. آنها دوره قبل عنوان چهارمی را کسب کرده بودند و حالا در تلاش هستند که این دوره جایگاه بهتری را بدست بیاورند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد کاراته المپیکی شود چینی‌ها به شدت در حال برنامه ریزی روی این رشته هستند. به همین دلیل ابتدا با بیش از ۱۰۰ مربی چینی کلاس تخصصی کومیته داشتم. البته چینی ها احتمال دارد که با یک مربی ایرانی به توافق برسند.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر تمرینات تمام رده‌های سنی تیم‌های ملی چین در یک کمپ آموزشی زیر نظر من و ۵ مربی چینی پیگیری می‌شود. البته یک مربی نیز از کشور مالزی در اینجا حضور دارد که نزدیک به دو سال است مسئولیت تیم ملی جوانان را برعهده دارد.
صافی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان که قرار است روز سه شنبه تصمیم گیری شود، اظهار داشت: همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم، افراد زیادی در کاراته ایران شایستگی مربیگری تیم ملی را دارند. سلیمانی، دباغیان و هروی جزو گزینه‌های اصلی هستند، اما اینطور که مطلع شدم، دباغیان تمایلی برای هدایت تیم ملی ندارد. به هر حال روز سه شنبه اعضا کمیته فنی و سرپرست فدراسیون از بین دو گزینه حاضر، سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهند کرد.

سرمربی سابق تیم ملی کره جنوبی، گفت: سوابق درخشان و رفتار  سلیمانی وی را چهره ممتاز در کاراته معرفی کرده است و از طرفی نتیجه‌ای که تیم ملی در آلمان کسب کرد باعث شده شهرام هروی چهره محبوبی در بین خانواده کاراته شود، اما به هر حال باید هر چه زودتر تصمیم نهایی گرفته شود.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: به نظرم مسئولان فدراسیون و اعضا کمیته فنی باید از هر دو گزینه استفاده کنند. در واقع سلیمانی باید به عنوان مدیرفنی تیم ملی و هروی نیز به عنوان سرمربی انتخاب شوند. بنده معتقدم که شاید تجربه و انگیزه در کنار هم باعث شود تا کاراته نتیجه بهتری کسب کند، اما اگر این مسیر مناسب نبود باید رای گیری شود. البته مهم این است که تیم ملی نتیجه ای بهتری نسبت به دوره قبل باید کسب کند که این کار آسان نیست، اما دست یافتنی است.

انتهای پیام/ر

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا