امیر مهدی‌زاده:می‌توانستم در بازی های آسیایی جاکارتا به مدال طلا برسم/ هدف کاراته ایران کسب سهمیه المپیک است/ امیدوارم منتقدان شرایط ما را درک کنند

ستاره کاراته ایران گفت: تنها هدف کاراته در حال حاضر کسب سهمیه المپیک آن هم در اولین حضور این رشته در بازی‌های المپیک است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا‌؛ امیر مهدی‌زاده، ستاره بین‌المللی کاراته قم و پرافتخارترین کاراته‌کا ایران که این روزها در راه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد، در سال جدید گفتگویی را با خبرگزاری برنا انجام داده است که در ادامه میخوانید:

*در جاکارتا حقم مدال طلا بود

سال ۹۷ مسابقات زیادی داشتیم و سال پرافت و خیزی بود. اوایل امسال در مسابقات کاراته وان ترکیه مدال به دست آوردم ولی متاسفانه در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال نشدم. مسابقات خیلی به هم نزدیک بود و پس از آن نیز در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال نقره کسب کردم که در مرحله فینال یک مشکل داوری به وجود آمد چون با نماینده کشور میزبان بازی داشتم در حالی که حقم مدال طلا بود.

سپس در لیگ جهانی آلمان مدال برنز کسب کردم. در مسابقات قهرمانی جهان موفق نشدم مدالی به دست بیاورم. برای مسابقات کاراته وان چین وزنم را تغییر دادم و یک وزن بالاتر آمدم در اولین تجربه‌ام در این وزن نیز توانستم مدال برنز کسب کنم. همه اینها را گفتم که بدانید سال پرکاری را پشت سر گذاشتم و قطعا در سال جدید نیز این مسابقات سخت و بیشتر خواهد شد.

*امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به قول‌شان عمل کنند

سال ۹۸ سال بسیار شلوغی است و فکر می‌کنم حدود ۱۱یا ۱۲ تورنمنت داشته باشیم. تقریبا هر ۲۰ یا ۳۰ روز ما یک مسابقه داریم و مسابقات قهرمانی آسیا را نیز پیش‌رو داریم که همه این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک امتیاز دارد و امتیازات هم کامل لحاظ می‌شود. خیلی سال مهمی است و هر تورنمنت اهمیت خیلی زیادی دارد. امیدوارم در تمام تورنمنت‌ها وزارت ورزش همان‌گونه که وزیر و آقای صالحی امیری وعده داده‌اند از کاراته حمایت و اعزام کنند تا ما بتوانیم در تمام تورنمنت‌ها شرکت کنیم که در پایان سال ۹۸ بتوانیم هر ۳ سهمیه را کسب کنیم.

*امیدوارم منتقدین شرایط ما را درک کنند

درطول این مدت اردوها همه خوب  و در شرایط ایده‌آلی برگزار شد. آخرین مرحله اردو تیم ملی نیز امسال، پیش از مسابقات لیگ جهانی اتریش بود که به نظرم در این مسابقات نیز مجموع عملکرد همه بچه‌ها خوب و قابل قبول بود. در شروع مصاحبه به اکثر مسابقاتی که در طول یک سال اخیر سپری کردیم اشاره کردم. پر واضح است که یک ورزشکار در یک مسابقه بدرخشد و در مسابقه دیگری آن عملکرد خوب را نداشته باشد. خستگی، آسیب دیدگی‌ها و… همه می‌تواند در کسب نتیجه موثر باشد. امیدوارم منتقدین شرایط ما را درک کنند.

*تنها هدف کاراته در حال حاضر کسب سهمیه المپیک است

تنها هدف کاراته در حال حاضر کسب سهمیه المپیک آن هم در اولین حضور این رشته در بازی‌های المپیک است. کاراته همیشه توانایی خود را در مسابقات آسیایی و جهانی ثابت کرده است. قطعا پس از این نیز با توجه به پتانسیل‌های موجود برای اثبات خودمان در المپیک تلاش خواهیم کرد.

سال خوبی را برای همه هموطنان عزیزم آرزو می‌کنم. امسال سال بسیار مهمی برای جامعه ورزش محسوب می‌شود. امیدوارم در سال جدید بتوانیم حضور پررنگی در مسابقات داشته باشیم و دل مردم را شاد کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا