محمدصادق فرجی: به دنبال کسب کرسی‌های بین المللی در کاراته هستیم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: به دنبال کسب کرسی‌های بین المللی در کاراته هستیم تا مانع از بی عدالتی در امر قضاوت داوران در مسابقات شویم.

به گزارش کاراته نیوز، محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحث ناداوری در مسابقات تیم ملی کاراته ایران در بازی های آسیایی بیان کرد: سطح داوری در رقابت‌های آسیایی با مسابقات جهانی و لیگ‌های کاراته وان بسیار متفاوت است چرا که داورانی که در رقابت‌های جهانی حضور دارند از درجات فنی بالاتری برخوردار هستند و حضور نمایندگان IOC در مسابقات جهانی باعث می‌شود در این گونه رقابت‌ها کمتر شاهد اشتباهات داوری باشیم.

او ادامه داد: البته توانمندی‌های ملی پوشان ما روز به روز در حال افزایش است تا اشتباه در قضاوت داوران تاثیر کمتری در نتیجه مبارزات آن‌ها داشته باشد و از طرف دیگر ما فرصت را از دست ندادیم و با رایزنی‌هایی که با فدراسیون جهانی و آسیایی داریم در تلاش هستیم تا زمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو کرسی‌ها بین المللی را بدست آوریم تا مانع از بی عدالتی در امر قضاوت داوران در مسابقات شویم.

کاراته از جایگاه خودش در بازی‌های آسیایی دفاع کرد

فرجی در مورد عملکرد تیم‌های ملی کاراته در بازی‌های آسیایی گفت: مسابقات بازی آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ فرصت مناسبی بود که کاراته ایران از جایگاه خودش دفاع کند و ظرفیت و پتانسیل خود را به نمایش بگذارد. موفقیت ملی پوشان در جاکارتا امید کسب نتایج درخشان در المپیک توکیو را زنده کرد و امیدواریم که در ژاپن هم کاراته از افتخارآفرینان کاروان ایران باشد.

او افزود: برنامه فدراسیون در بعد توسعه قهرمانی از سال ۹۵ دو رویداد مهم را هدف گذاری کرد. رویداد نخست بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بود که خوشبختانه قهرمانان ما توانستند نتایج درخشانی را رقم بزنند و دومین رویداد، المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که تلاش می کنیم در این رقابت‌ها هم کاراته کاهای ایران روی سکوهای قهرمانی قرار گیرند.

تیم ملی در تمام رقابت‌های سال ۲۰۱۷ شرکت کرد

رئیس فدراسیون کاراته در مورد حضور کاراته کاهای کشورمان در لیگ جهانی کاراته وان عنوان کرد: برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ باید ملی پوشان ما ابتدا در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنند و رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهند تا ورودی المپیک توکیو را بدست آورند. خوشبختانه در سال ۲۰۱۷ از تمام فرصت‌ها استفاده کردیم و در رقابت‌های مختلف حاضر شدیم و نهایت استفاده را برای ارتقا رنکینگ و افزایش تجربه ملی پوشان به کار بردیم.

او تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ نیز در مسابقات مختلفی حاضر شدیم و نتایج درخشانی را هم رقم زدیم و در ادامه رقابت‌ها های سال جاری باید در مسابقات مهمی همچون جهانی اسپانیا و لیگ کاراته وان ژاپن، امارات و فرانسه شرکت کنیم که این مسابقات هم از اهمیت بالایی برای رسیدن به المپیک برخوردار است.

نیاز به حمایت ویژه‌ای از سوی وزارت و کمیته المپیک داریم

فرجی اظهار کرد: فدراسیون برای اعزام تیم ملی کاراته به رقابت‌های مختلف نیاز به حمایت مسئولان ورزشی دارد به همین دلیل طی نامه‌ای به مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اهمیت تاثیر این رقابت‌ها در کسب سهمیه المپیک توکیو را بیان کردیم و اینکه اگر بخواهیم از ۸ فرصت المپیک ۲۰۲۰ استفاده کنیم نیاز به حمایت ویژه‌ای از طرف وزارت و کمیته داریم.

کاراته ایران از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است

او بیان کرد: کاراته ایران از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و قهرمانان ما برای مدال آوری در المپیک نیاز به حمایت مسئولان دارند. ملی پوشان کاراته ایران در رنکینگ جهانی در جمع ۱۰ نفر برتر قرار دارند و با یک حمایت ویژه به راحتی می‌توانند روی سکوی قهرمانی المپیک ۲۰۲۰ قرار بگیرند.

فرجی در مورد مشکل سخت افزاری فدراسیون عنوان کرد: متاسفانه هنوز در مورد سالن و خانه کاراته اقدامی صورت نگرفته است و برای اینکه برنامه تمرینی ملی پوشان در رده‌های مختلف با مشکل مواجه نشود گاهی از هیئت‌های استان‌ها برای برپایی اردو‌ها کمک می‌گیریم.

بخش اعظم مخارج فدراسیون از طریق حامیان مالی تامین می‌شود

او در مورد تامین اعتبارات فدراسیون بیان کرد: فدراسیون علاوه بر بودجه‌ای که از وزارت ورزش و جوانان گرفته است برای تامین اعتبارات خود از حامیان مالی مختلفی کمک می‌گیرد و بخش اعظم مخارج فدراسیون از همین طریق تامین می‌شود.

فرجی افزود: برای اینکه بتوانیم از حامیان مالی بیشتری برخوردار شویم نیاز داریم که مسابقات لیگ ما از طریق شبکه‌های صدا و سیما پخش شود و در این مورد جلساتی را هم با مسئولان مربوطه برگزار کردیم و خوشبختانه نتایج خوبی هم داشته است و امیدواریم با پخش رقابت‌های کاراته بتوانیم با حامیان مالی بیشتری قرارداد ببندیم.

او در مورد تیم‌های پایه و برنامه فدراسیون درباره حمایت از آن‌ها برای حضور در المپیک جوانان و سایر رقابت‌ها گفت: یکی دیگر از مهمترین اهداف فدراسیون بحث پشتوانه سازی برای تیم ملی کاراته بزرگسالان است و خوشبختانه در رده پایه توانستیم در رقابت‌های جهانی موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم و اکنون تیم جوانان برای حضور در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین آماده می‌شود و بار‌ها شاهد افتخار آفرینی ملی پوشان کاراته در رده پایه بودیم و امیدوارم این روند در المپیک آرژانتین هم ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون کاراته در پایان گفت: در اردو آمادگی تیم جوانان حاضر شدم و از نزدیک روند تمرینات ملی پوشان را بررسی کردیم و کادر فنی تیم‌ها و کاراته کا‌های ما با وجود برخی از کمبود‌ها و مشکلات مالی بسیار خوب توانستند که آماده شوند و سرمربیان ما تلاش کردند خلا‌هایی که به دلیل بحث مالی وجود دارد را با برنامه مناسب جبران کنند و من مطمئنم در المپیک آرژانتین ملی پوشان ما می‌توانند روی سکو‌های قهرمانی قرار بگیرند و برای کاروان ورزشی ایران افتخار آفرینی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا