بحران مدیریت، تدارک نامناسب و تغییرات پی‌درپی کادر فنی باعث ناکامی در ژاپن بود

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان، بحران مدیریت، تدارک نامناسب و تغییرات پی‌درپی کادر فنی را دلایل ناکامی کاراته ایران در ژاپن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در گفت‌وگو با  تسنیم، ضمن پرداختن به موضوعات مختلفی در مورد وضعیت کاراته ایران اظهار داشت: همان طور که شاهد بودید قهرمانی آسیا در ژاپن برای ایران از دست رفت که این موضوع حاصل موضوعات مختلفی است. فاکتورهایی مثل بحران مدیریت در فدراسیون که ایجاد حواشی کرد. تغییرات پی در پی کادر فنی و در نهایت کوچینگ تیم ملی در حین برگزاری مسابقات آسیا باعث شد قهرمانی از بین برود، البته عدم پشتیبانی خوب و تدارک مناسب نیز یکی دیگر از دلایل این ناکامی بود.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی کاراته ارومیه وقتی مبارزه بچه‌ها را دیدم به سمندر هشدار دادم که برای قهرمانی آسیا باید تمهیدات بیشتری اندیشیده می‌شد. حتی بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا در جایی خواندم که یکی از خود کاراته‌کاها به این موضوع اشاره کرده بود که عملکردش در دوره قبلی این رقابت‌ها و رقابت‌های جهانی آلمان با ژاپن چقدر متفاوت بوده است. به هر حال معتقدم همه مجموعه کاراته، کادر فنی و حتی بازیکنان باعث شدند تا این نتیجه رقم بخورد.

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته عنوان کرد: در مورد از دست دادن کرسی‌های بین‌المللی نیز باید بگویم که این موضوع خودش یک مصاحبه جداگانه می‌خواهد و صحبت در آن در این مجال نمی‌گنجد به هر حال داشتن این کرسی‌ها تاثیراتی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت اما به طور کلی کاراته با توجه به مدال‌های ارزشمندی که از رقابت‌های آسیایی هیروشیما تا به امروز کسب کرده برگردن ورزش کشور حق دارد و باید به آن توجه شود.

وی گفت: متاسفانه شرایط به نوعی شده که حتی وقتی یک کاراته‌کای نوجوان از ترکیب خط می‌خورد رئیس هیئت شهرستانش نیز در کنار پدر و مادر و مربی شروع به اعتراض می‌کنند و شرایط را برهم می‌زنند. باید کاراته از این وضع خارج شود بارها گفته‌ام که اگر روند انتخابی‌ها مشخص شود و بعد از پایان انتخابی اسامی در یک لیست رسمی به امضای مسئولان اعلام شود این مشکلات پیش نمی‌آید.

رهنما تصریح کرد: کسانی که به عنوان دوست در کنار هم بودند نباید به خاطر اختلافات اندک همدیگر را تکفیر کنند. باید میزان تحمل‌مان را بالا ببریم. به نظر من کسانی که در این رشته مسئولیت دارند بزرگتر کاراته هستند. وقتی اظهار نظر فنی می‌کنند نباید سریعا مقابل آنها جبهه گرفت زیرا این موضوع باعث آسیب به این رشته می‌شود. کاراته جزو ۵ رشته‌ای است که کاندید حضور در المپیک ۲۰۲۰ است و باید به این موضوع توجه کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با مخاطب قرار دادن کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: ۵ سال تا المپیک ۲۰۲۰ زمان پیش روی ماست و واقعا متعجبم که چطور برخی اساتید از همین الان ترکیب ۵ سال آینده را می‌چینند. وقتی ما نام چند نفر را برای حضور در المپیک به میان می‌آوریم و اشاره می‌کنیم که اینها شانس مدال هستند انگیزه و روحیه بازیکنان دیگر خراب می‌شود اما به هر حال باید حواس‌مان باشد که حتی در گفتن نقدهای‌مان نیز به درستی عمل کنیم و مقابل عکس‌العمل‌های‌مان نیز منطقی باشد. مشاجره کردن با یکدیگر حاصلی به جز اینکه اختلاف عمق‌تر می‌شود ندارد. کاراته یک رشته مظلوم است که خودمان هر روز آن را مظلوم‌تر می‌کنیم.

وی گفت: باید به افتخارات کاراته و حتی مدیران قبلی احترام بگذاریم. ناظریان برای این رشته زحمت کشیده است و بعد از او نیز کتیرایی، عالمی، پناهی و دیگر مدیران برای این رشته زحمت کشیده‌اند پس باید به آنها احترام بگذاریم. در بحث فنی استاد سلیمی، آرین خو و از همه مهمتر نکوفر، سلیمانی، دباغیان و بهرامی و دیگر اساتید برای این رشته زحمت کشیدند باید زحمات آنها را ببینیم. اگر امروز دباغیان را تخریب کنیم باید منتظر این موضوع باشیم که فردا خودمان تخریب شویم. نقد بر عملکرد با تخریب فرق می‌کند. نقد امری واجب است به طور مثال خودم در مورد اعلام اسامی نفرات المپیکی نقد داشته‌ام که چرا کادر فنی از حالا ترکیب ۵ سال آینده را مشخص می‌کند اما به هیچ وجه قصد ندارم به کادر فنی بی‌احترامی کرده و آنها را تخریب کنم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارتخانه با توجه به حاشیه‌های کاراته به این رشته حساس شده‌اند اظهار امیدواری کرد وضعیت این رشته سروسامان بگیرد و گفت: برخورد ما برای همکاری یا عدم همکاری باید میانگین نمرات افراد و مدیران باشد. مثلا چه کسی می‌تواند از زحمات و تلاش‌های محسن آشوری که سال‌ها دبیر فدراسیون بوده است چشم‌پوشی کند. خیلی از بچه‌ها که امروز صاحب مدال هستند در دوره آشوری و با پیگیری‌ها و زحمات او به این عناوین رسیده‌اند. در کارنامه سمندر هم دو طلای فنلاند، ۳ مدال در دوحه دیده می‌شود و هیچ کسی نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد. اما مقابل رئیس فدراسیون هم نمی‌تواند نتیجه‌ای که در ژاپن به دست آمد را نایده بگیرد.

رهنما افزود: انتظار دارم که کاراته کشور با تمهیدات و حساسیت جامعه کاراته از این فضا خارج شود و من به این امر معتقدم اصلاح بیشتر از انقلاب تاثیرگذار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا