روزجهانی کاراته گرامی باد

۱۵مهر ماه برابر با ۷ اکتبرکه از سوی فدراسیون جهانی کاراته(WKF) به نام “روز جهانی کاراته” نامگذاری شده است را گرامی می داریم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، ۲۵ شهریور ماه سال ۹۱ (۲۰۱۲) فدراسیون جهانی کاراته در راستای المپیکی شدن این رشته ۷ اکتبر  را “روز جهانی کاراته(K-Day)” نامگذاری کرد.

آنتونیو اسپینوز، رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی کاراته در سال ۲۰۱۲ طی نامه ای به کلیه اعضای این فدراسیون از آنها خواست با شعار، بیاییم کاراته را  به جهان بشناسانیم، درب باشگاهها و سالنها را به روی همه بگشایند و با اقدامات نوآورانه خود مروج این هنر تماشایی وباشکوه باشند.وی همچنین اعلام کرده بود نشان دادن توانایی بسیج همگانی فدراسیون های ملی و نمایش اتحاد و انسجام خانواده کاراته در حمایت از المپیکی شدن این رشته رزمی  از مهمترین اهداف فدراسیون جهانی است که با شعار بگذارید تا جهان متوجه کاراته شود، همراه بود.

حالا با نامگذاری این روز به نام روز جهانی کاراته که در سال ۹۱ اتفاق افتاد، با نظر کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو که رسما کاراته را برای افزودن به المپیک ۲۰۲۰ به کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد کرده است، خانواده بزرگ کاراته در ایران و جهان منتظر اضافه شدن این رشته  به جمع رشته های المپیکی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا