کتیرایی: عدم نتیجه در ژاپن ربطی به کوچ ندارد/ کاراته‌کاها خوب بازی نکردند

مربی تیم ملی کاراته گفت: عدم نتیجه ربطی به ضعف کوچ ندارد و به نظرم بچه‌های ما در کومیته تیمی خوب بازی نکردند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، علی کتیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس،‌ در مورد کسب عنوان سومی تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آُسیا از نتایج و عملکرد تیم ملی گفت: نتایج کسب شده خوب نبود و ما می‌توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.خسته نباشید می‌گویم به همه ملی‌پوشان اما جا داشت بیشتر تلاش کنیم و حواس‌شان را بیشتر باید جمع می‌کردند. بعضی از فرصت‌ها وقتی به انسان دست می‌دهد دوباره چنین فرصتی به او دست ندهد پس بهتر است از فرصتی که به دست آمده نهایت استفاده را بکنیم. به هر حال زندگی همچنان در جریان است و باید به مراحل بعدی فکر کنیم.

وی در ادامه افزود: روز مسابقات کومیته تیمی بچه‌ها در بازی‌‌های صبح خیلی خوب بودند و همه از کسب بهترین نتایج صحبت می‌کردند. به هر حال شرایط مسابقات در فینال فرق می‌کرد و ژاپنی‌ها با توجه به میزبانی که داشتند کار ما را سخت کرده بودند. من به شخصه از ایمان سنچولی انتظار بیشتری داشتم اما اصلا نتوانست کار کند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که در فینال آیا ژاپنی‌ها بهتر از ما بودند گفت: بله قطعا بهتر بودند که ما را شکست دادند. ۴ نفر اول نتوانستند حتی یک برد کسب کنند. آنها از لحاظ تکنیک از ما بالا نبودند اما از لحاظ انگیزه خیلی بهتر از ما بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاراته ایران در این مدت یک سال اخیر در جا زده است یا آنها پیشرفت کرده‌اند،‌ گفت: ژاپنی‌ها واقعا خوب کار کردند و نمی‌توانیم بگوییم ما در جا زده‌ایم. ما هم تلاش می‌کنیم اما کشورهای دیگر هم تلاش می‌کند و این طور نیست که ما فقط به دنبال موفقیت باشیم. به اعتقاد من هر تیمی که بتواند از فرصت‌ها استفاده کند می‌تواند در پایان بهترین نتیجه را کسب کند.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از ملی‌پوشان اظهار داشت: به  نظرم کسب قهرمانی جهان موج منفی بود و بچه‌ها فکر می‌کردند همیشه ما قهرمان جهان و آسیا هستیم نباید فراموش کنیم که قهرمانی برای زمانی است که بالای سکو هستیم اما وقتی پایین آمدیم دیگر نه قهرمان جهان هستیم نه آسیا.

کتیرایی در واکنش به این سوال که برخی حاضرین در سالن مسابقات معتقد بودند اشتباهاتی که مربیان در صندلی کوچ داشتند باعث عدم نتیجه شد آیا شما با این موضوع موافقید یا خیر، اظهار داشت: دوستان بیرون نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن! نتایج کسب شده هیچ ارتباطی به کوچ ندارد. به نظر من بچه‌ها می‌توانستند بهتر کار کنند. من اعتقاد دارم کاراته‌کاهای ما خوب کار نکردند. کوچ فقط می‌تواند در طول مبارزه نکات تاکتیکی و تکنیکی را به بازیکن یادآوری کند. مربی به جای کاراته‌کا نمی‌تواند بازی کند. ورزشکار باید ۹۰ درصد کار را داخل تاتامی انجام دهد و به اعتقاد من در این بازی‌ها کادر فنی کار خود را به خوبی انجام داد.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که چرا دباغیان سرمربی تیم ملی در طول مسابقات روی صندلی کوچ ننشست، گفت:‌ دباغیان به عنوان سرمربی تیم ملی است و کار را ما تقسیم کرده‌ایم. همه برنامه‌ها زیر نظر سرمربی انجام می‌شود. بحث این نیست که حتما سرمربی باید روی صندلی کوچ می‌نشست. در رشته‌های دیگر هم به این شکل است.

وی در پایان در واکنش به این سؤال که اما خیلی از کارشناسان معتقدند حداقل در بازی کومیته تیمی سرمربی تیم ملی باید روی صندلی کوچ می‌نشست و بار فنی را به بازیکنان منتقل می‌کرد، عنوان کرد: تمام این صحبت‌ها برای زمنی است که ما نتیجه را واگذار کردیم. اگر غیر از این بود چنین حرفی را نمی‌زدند. تمام شکست‌ها بر گردن ما است و این شکست را ما قبول می‌کنیم. این صحبت‌هایی که دوستان می‌کنند خیلی منطقی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا