هدف ما قهرمانی در ژاپن است/ ورزشکار نباید به حواشی توجه کند

قهرمان کاراته گفت: برگزاری اردوها در شهرهای مختلف تیم را خسته کرد.
به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از سرویس ورزشی برنا، تیم ملی کاراته این روزها در اردوی آمادگی برای اعزام به مسابقات آسیایی پکن بسر می برد. ذبیح اله پورشیب یکی از پورامیدترین کاراته کاهای ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درباره شرایط خودش و اردو صحبت کرد.

ستاره سال های اخیر کاراته به حضور موفق کاراته کاها طی سال های اخیر در میادین جهانی و بین المللی پرداخت و افزود: تیم ملی کاراته ایران یکی از منسجم ترین تیم ها است و چون این تیم در سال های گذشته به عنوان قهرمان جهان و قهرمان آسیا شناخته شده است، توقع ها بالا رفته و کار ما سخت تر شده است هدف ما در مسابقات ژاپن، قهرمانی آسیا است و امیدواریم در انفرادی به مدال طلا و در تیمی به قهرمانی آسیا برسیم.

وی همچنین به رقیبان آسیایی تیم ملی اشاره کرد و گفت: مالزی، اندونزی، کویت، قزاقستان، ازبکستان و مهمتر از همه ژاپن، جزو رقبای ما هستند. این رقیبان طی سال های گذشته بر روی کاراته کشورشان سرمایه گذاری کرده اند و هر تیمی یک یا دو کاراته کای قدر دارد اما ژاپن از همه این ها قویتر است.

پورشیب ادامه داد: تیم کاراته ژاپن ماه ها است که در اردو به سر می برد و چون خود میزبان مسابقات است امید زیادی به قهرمانی دارد بنابراین رقیب سرسختی برای ما است. اما آنچه که اهمیت دارد قوی بودن تیم ما در تمامی اوزان است و کل نفرات ما خوب هستند.

این کاراته کا در خصوص اردوهای تیم توضیح داد: ما حدود ۵ ماه است که در اردو بسر می بریم و طی برگزاری این اردوها تقریبا نیمی از کشور را گشته ایم. اردوهای ما در شهرهایی مثل تهران، اراک، کرمانشاه، قم برگزار شد که این دور بودن از مرکز و جابجایی های ممتد قدری اعضای تیم را خسته کرد.

پورشیب پیرامون علت این جابجایی ها افزود: فدراسیون به ما اعلام کرد به دلیل امکانات محدود سخت افزاری و محدود بودن بودجه فدراسیون و بالا بودن هزینه ها ما مجبور هستیم این اردوها را در شهرستان برگزار کنیم تا هم از کمک هیات های شهرستانی کمک بگیریم هم اینکه در شهرستان ها به مراتب هزینه ها معتدل تر از تهران است و خیلی به فدراسیون فشار نمی آید.

این قهرمان کاراته یادآور شد: البته جابجایی های مختلف شرایط جسمانی بچه ها را به لحاظ تطبیق با شرایط آب و هوایی هر شهر با مشکل مواجه ساخت و تا ما بتوانیم با شرایط گرما و سرمای هر شهر خود را تطبیق دهیم اذیت می شدیم و این مسئله زمان بر بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب محل برگزاری اردوها همخوانی آب و هوایی با شهر برگزارکننده در ژاپن هم در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون که بیشتر امکانات شهرها مد نظر فدراسیون بوده است اما قرار است در یک ماه باقیمانده یک اردو در گیلان هم داشته باشیم چراکه شهر گیلان به لحاظ دمایی و شرجی بودن مشابه هوای اوکیناوای ژاپن است که مسابقات در آنجا برگزار می شود.

در چند وقت اخیر برخی از اخبار حاشیه ای از اطراف تیم ملی به گوش می رسد که عجیب است. پورشیب در این باره گفت: ما ورزشکاریم و کاری به حواشی نداریم. ما بازیکنان، تابع دستورات کادر فنی هستیم و یک بازیکن حرفه ای تمام تمرکز و حواسش روی تمرینات است و تا جاییکه ممکن است ما اجازه نمی دهیم حاشیه ها به داخل تیم راه پیدا کند و ما از هدف دور نشویم.

ذبیح اله پورشیب در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم تیم بتواند پاسخ زحمات مسوولان را بدهد و با توجه به سختی هایی که خود تیم هم حین برگزاری اردوها متحمل شده با کسب قهرمانی و مدال های خوش رنگ، این زحمات جبران شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا