سمندر:تغییرات کاراته در راستای منافع فدراسیون بود/ حافظ کیان فدراسیون هستم

تغییرات در فدراسیون کاراته باعث شده حاشیه های زیادی اطراف این فدراسیون پیش بیاید.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از سرویس ورزشی برنا، طی روزهای اخیر فدراسیون کاراته آبستن اخبار ضد و نقیضی بوده. از تغییرات گسترده در بدنه این فدراسیون صحبت می شود. تغییراتی که برخی ها آن را به سونامی تعبیر می کنند اما رئیس فدراسیون آن را در راستای حرکت و برنامه های فدراسیون می داند.

مهمترین و اصلی ترین تغییر، برکناری آشوری دبیر فدراسیون بود. مردی که جزو قدیمی های کاراته محسوب می شود. علیرضا سمندر دبیر فدراسیون کاراته را برکنار کرد تا انتقادات زیادی از طرف منتقدان به او مطرح شود که قصد دارد در فدراسیون کاراته انقلاب کند و تغییرات عمده ای را ایجاد کند. پیش از این هم اتهام برکناری همه مربیان تیمهای ملی به سمندر زده شد که او این اتهام را رد می کند و می گوید مربیان خودشان استعفا دادند و برکنار نشدند.

سمندر در گفت و گو با خبرنگار برنا، درخصوص برکناری محسن آشوری، گفت: نمی دانم چرا برکناری ساده یک دبیر فدراسیون این همه برای دوستان مهم است که از این اقدام به عنوان انقلاب در فدراسیون یاد می کنند. من برای آشوری احترام زیادی قایل هستم و او را به عنوان یکی از بزرگان کاراته قبول دارم. ما با هم اختلاف نظرهای جزیی داشتیم و همین موضوع دلیل جدایی ایشان از فدراسیون بود.

وی ادامه داد: امروز لازم می بینم از نیروهای دیگر کاراته در فدراسیون استفاده شود. لازم است افراد دیگر هم بیایند و ما از تخصصشان در فدراسیون استفاده کنیم. تاکنون هم با دو نفر که از خوشنام های کاراته هستند برای پست دبیری فدراسیون صحبت کرده ام و نامه نگاری های لازم با وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.

سمندر درباره انتقادات منتقدان از تغییرات پی در پی در فدراسیون کاراته، بیان کرد: برخی دوستان به دلیل منافع شخصی خود انتقاد می کنند و دلشان برای کاراته نمی سوزد. برخی تغییرات اجتناب ناپذیر است و حتما باید رخ بدهد. من آدمی نیستم که با هر وضعیتی کنار بیایم و ببینم منافع فدراسیون به خطر می افتد برخورد می کنم. حرکت من در راستای منافع فدراسیون است و حافظ منفعت کاراته هستم.

وی درخصوص جدایی دسته جمعی مربیان تیمهای ملی که اخیرا رخ داده، بیان کرد: من اعضای کادر فنی تیمهای ملی را برکنار نکردم. یک روز قرار بود بیایند با هم صحبت کنیم که ناگهان خبر استعفای آنها منتشر شد و من هم قبول کردم. از طرف من بی حرمتی هم به آنها نشد و همه چیز به خوبی و خوشی پایان یافت. تاکید می کنم که وظیفه من دفاع از کیان فدراسیون است.

سمندر افزود: فدراسیون کاراته همیشه با حاشیه های زیادی روبرو بوده است اما من بلدم این حاشیه ها را جمع کنم. البته در این راه به کمک وزارت ورزش و جوانان هم نیاز دارم تا حاشیه ها سریعتر جمع شوند. قرار نیست هرکسی با هر مدیری که ارتباط دارد پست بگیرد و نگذارد مدیران دیگر کارشان را انجام دهند. در این مدت خیلی در فدراسیون کاراته اذیت شدم چون برخی دوستان می رفتند از من بدگویی می کردند و جو را به هم می ریختند.

رییس فدراسیون کاراته در پایان گفت: از وزارت ورزش و جوانان خواهش می کنم روسای فدراسیون ها را در برابر عوامل خارجی حمایت کند. ما به حمایت متولی ورزش نیاز داریم و می دانیم وزارت خانه به مدیران فدراسیون ها اعتماد دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا