سلیمی: غیر ملی‌پوش‌ها باید ورودی پرداخت کنند/ غول‌های کاراته اروپا به جام وحدت می‌آیند

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: اگر قرار باشد به غیر از ملی‌پوشان، کاراته‌کاهای دیگر نیز در جام وحدت و دوستی حضور داشته باشند از آنها مبالغی به عنوان ورودی دریافت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، جواد سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد زمان برگزاری مسابقات جام دوستی که قرا راست مرداد ماه به میزبانی ارومیه برگزار شود گفت: مسابقات جام دوستی ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه به میزبانی استان ارومیه برگزار خواهد شد و تیم‌ها از ۲۶ وارد محل برگزاری مسابقات می‌شوند. با حضور مدرسان جهانی ۲۷ و ۲۸ مرداد ماه کلاس داوری برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با نظارت استانداری ارومیه و مدیرکل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به همه کشورها برای حضور در این مسابقات دعوت‌نامه ارسال کرده‌ایم و برای اولین بار این مسابقات با پاداش ۳۰ هزار دلاری برگزار خواهد شد. برای بزرگسالان کاتای انفرادی و کاتای تیمی این جوایز را در نظر گرفتیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در ادامه خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها مورد تایید مسئولان فدراسیون جهانی است و “آنتونیو اسپینوز” رئیس فدراسیون جهانی نیز این موضوع را تایید کرده است. در حال حاضر صراحتا نمی‌توانیم اعلام کنیم که چه کشورهایی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت اما با صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون ترکیه، آذربایجان و فرانسه داشتیم ۹۹ درصد آنها در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: ما ۵ کشور همجوار نیز داریم که آنها نیز قطعا در این مسابقات شرکت خواهند کرد. البته ناگفته نماند بازی‌های اروپایی به تازگی در آذربایجان برگزار و به پایان رسید و کشورهای آذربایجان، ترکیه و فرانسه که از غول‌های اروپا هستند عناوین اول تا سوم را کسب کردند. حضور این سه کشور در جام دوستی برای ما خیلی مهم و با ارزش است.

سلیمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد حضور تیم ملی کاراته ایران در این مسابقات اظهار داشت: با صحبتی که با مسئولان فدراسیون داشتیم تیم‌های ملی کاراته ایران که قرار است طی ماه‌های آینده در رویدادهای بزرگ شرکت کنند در این جام وارد تاتامی خواهند شد. به نظرم این فرصت خوبی است برای کاراته‌کاهای کشورمان تا پیش از حضور در رویدادهای مهم محک خوبی بخورند. ما بلافاصله پس از پایان این رقابت‌ها بولتن مسابقات سال ۲۰۱۶ را به فدراسیون جهانی ارائه می‌کنیم تا پس از این جام صلح و دوستی در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شود. از این به بعد ارومیه میزبان جام وحدت و دوستی خواهد بود.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: با صحبت‌هایی که با مسئولان فدراسیون داشتیم فعلا تصمیم نگرفته‌ایم که آیا دیگر کاراته‌کاها می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند یا خیر، اما اگر قرار باشد به غیر از ملی‌پوشان کاراته‌کاهای دیگر نیز در جام وحدت و دوستی حضور داشته باشند از آنها مبالغی را به عنوان ورودی دریافت خواهیم کرد چراکه این رقابت‌ها جایزه دلاری دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا