دباغیان:تصمیم گیرنده اصلی در تیم کاراته هستم/زمان رقابت انتخابی مناسب بود

رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته در حالی عصر چهارشنبه برگزار شد که سه عضو این تیم به دلیل عملکرد کادر فنی و شفاف نبودن تصمیمات اردوی آماده سازی را ترک کرده و در این مسابقات شرکت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته طی سال‌های گذشته جز در چند مورد خاص، همیشه با حرف و حدیث‌های فراوان روبرو بوده و در واقع یکی از بزرگترین حواشی فدراسیون کاراته را رقم می ‌زند. نکته جالب اینجاست که متولیان کاراته کشور کمتر به فکر ارائه یک راهکار مناسب برای برخورد با این معضل بوده‌اند.

اینکه یک کاراته‌کا باید تابع کادر فنی تیم ملی باشد، یک اصل است و کاراته‌کاهای ما باید یاد بگیرند احترام به کادر فنی و تصمیمات آنها سرلوحه کارشان باشد. اما کادرفنی هم باید نوعی برنامه‌یزی و عمل کند که جای کوچکترین شبهه‌ای در کار انتخاب نفرات اصلی نباشد. هرچند اگر آئین‌نامه انتخابی‌ها تعیین و تصویب شده بود، هیچکدام این مباحث پیش نمی‌آمد.

به هر حال این مرحله از انتخابی ها نیز شبهات زیادی داشت تا سعید فرخی، کیوان بابان و موسی گنج‌زاده در اعتراض به نحوع عملکرد تیم ملی قبل از برگزاری مسابقات انتخابی، اردو را ترک کنند. گنج‌زاده روز گذشته انتقاداتی را متوجه کادر فنی تیم ملی کرده بود که سرمربی تیم ملی این سخنان را رد کرد.

غلامرضا دباغیان در گفتگو با خبرنگار مهر، به این موارد اینگونه پاسخ داد: به هیج عنوان با گنج‌زاده در خصوص سن و سالش صحبت نکردم و این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم. من به کاراته‌کاها اعلام کردم باید در رقابتهای انتخابی بخش تیمی شرکت کنند ولی این عزیزان می‌خواهند خودشان تعیین کنند که کجا و در چه شرایطی حضور داشته باشند که این موضوع برای من قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: یه هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم کاراته‌کاها برای ما تعیین تکلیف کند. البته باید بگویم ما ۱۰ کاراته‌کا در اردو داریم که تا زمان مسابقات در اردو هستند و تمرین می‌کنند. هنوز هم معلوم نیست کدام کاراته‌کا در کدام بخش مبارزه خواهد کرد. شاید در طول زمان باقی مانده تا رقابتهای قهرمانی آسیا یک کاراته شرایط بهتری داشته باشد و بتوانیم از او بهترین بهره را برای کسب موفقیت ببریم.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد اینکه چرا دو کاراته‌کا بدون انتخابی به اردو اضافه شده‌اند؟، تصریح کرد: مسئولیت فنی تیم ملی با بنده است و من تشخیص دادم بهمن عسگری و ایمان سنچولی می‌توانند به ما کمک کنند. به عنوان مثال عسگری دو سال گذشته ۱۰ تورنمتت کاراته وان را تجربه کرده و ۹ طلا و یک نقره کسب کرده است، در رقابتهای قهرمانی جهان هم بهترین عملکرد را داشته باشد. آیا با این رزومه انتخاب من اشتباه بوده است؟

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در فاصله بیش از دو ماه به مسابقات آسیایی ترکیب تیم ملی را مشخص کردید؟، یادآور شد: معتقدم زمان مناسب است و در خصوص مشکلی نیست، اگر ترکیب تیم انتخاب نمی‌شد، کاراته‌کاها به دلیل حضور در مسابقات انتخابی چندان برنامه‌های بدنسازی را جدی نمی‌گرفتند و انگیزه لازم برای تلاش جدی در تمرینات را نداشتند. اکنون که تیم اصلی انتخاب شده می‌توانیم با جدیت بیشتری برنامه‌ها را پیگیری کنیم.

دباغیان در پایان به رقابتهای بین‌المللی قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: از فدراسیون حضور در دو تورنمنت بین‌المللی را درخواست کرده‌ایم که قبل از اعزام به ژاپن تیم ملی در این مسابقات شرکت کند. البته مسابقات باید سطح فنی قابل قبولی داشته باشد تا کاراته کاهای ما تحت فشار قرار بگیرند و بتوانیم ارزیابی خوبی از آنها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین مرحله از تمرینات تیم ملی کاراته که در قم جریان دارد، کاراته‌کاها در رقابتی انتخابی به میدان رفتند و در پایان امیر مهدی‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب، سعید احمدیی، سجاد گنج‌زاده، ابراهیم حسن‌بیگی، بهمن عسگری، حسین سمندر، یونس نوروزی، ایمان سنچولی و رضا روشن در اردوی تیم ملی باقی ماندند. تمرینات تیم ملی کاراته بزرگسالان تا روز یکشنبه ۳۱ خردادماه در قم ادامه پیدا خواهد کرد.

سیزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه در یوکوهامای ژاپن برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا