صافی: از همه مربیان رخصت می‌گیرم/ وظیفه مان کسب نتیجه در رویداد جهانی است

سرمربی جدید تیم‌های رده سنی جوانان و نوجوانان کاراته گفت: مربیان خوبی برای فعالیت در تیم‌های ملی داریم اما این بار نوبت من شده و از همه آنها رخصت می‌گیرم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که چطور شد مسئولیت هدایت تیم‌های رده سنی جوانان و نوجوانان کاراته را برعهده گرفتید، گفت:‌ از کشورهای اندونزی، چین تایپه، کویت و چین پیشنهادات خوبی داشتم و از لحاظ مالی نیز برایم قابل قبول بود، اما واقعیت این است که من ارادت خاصی به مدیرفنی تیم‌های ملی دارم و پس از اینکه او پیشنهاد فعالیت در کاراته کشورم را به من داد از پیشنهادهای خودم صرف‌نظر کردم. زمانی که می‌خواستم برای فعالیت به کشور پاکستان بروم در آن مقطع مسئولان فدراسیون برای فعالیتم در کشور پاکستان سنگ‌اندازی می‌کردند و تنها کسی که بنده را حمایت کرد،‌ آرین‌خو بود. این خاطره خوبی است که از او در ذهنم باقی مانده و به همین دلیل پیشنهاد او را در شرایط فعلی قبول کردم.

وی در ادامه افزود: من با تیم ملی کره جنوبی تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی قرارداد داشتم و حتی دو ماه بعد از قراردادم نیز صبر کردم تا منابع مالی فدراسیون کاراته کشور کره جنوبی مشخص شود تا تکلیف من نیز مشخص شود، اما بعد از اینکه مطلع شدم آنها خیلی برای کاراته کشورشان منابعی در نظر نگرفته‌اند با آنها قطع همکاری کردم.

صافی در پاسخ به این سؤال که آیا با حواشی که در کاراته وجود دارد می‌توانید با این رشته در مسابقات جهانی به موفقیت برسید یا خیر، گفت: واقعیت این است که کاراته همیشه درگیر حاشیه‌های خودساخته بوده و است. قدر پتانسیل کاراته را خانواده این رشته نمی‌دانند ما در رشته‌های دیگر شاهدیم که با مربیان خارجی به نتایج خوبی در مسابقات برون‌ مرزی دست پیدا می‌کنیم، اما همانطور که شاهد هستید در کاراته با مربیان ایرانی به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم. حاشیه‌ها همیشه از داخل بوده و این خیلی برای این رشته مضر است. به اعتقاد من باید جامعه کاراته ابتدا مشکلات را از داخل حل کند تا به موفقیت‌های بزرگتری دست پیدا کنیم. تعداد مربیان خوب در کشورمان زیاد است و این یکی از معضلات کاراته محسوب می‌شود. بنده از همین جا از همه دوستان رخصت می‌گیرم. به هر حال امروز نوبت من شده و فردا نیز نوبت دوستان دیگر خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: دوران ریاست صادق فرجی به من پیشنهاد مربیگری شد اما در آن مقطع بنده قبول نکردم. چرا که طرحی که دوستان در آن مقطع ارائه کرده بودند طرح بدی نبود، اما مجریان طرح نتوانستند به خوبی اجرا کنند. در آن مقطع هر وزن با یک مربی کار خود را پیگیری کرد و این موضوع یک شکاف عمیقی در کاراته ایجاد کرد. در آن مقطع همدلی وجود نداشت و همه چیز به پیشرفت فردی منجر شده بود.

صافی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید در مسابقات جهانی پیش رو نتایجی بهتر از دوره قبل می‌توانید کسب کنید، گفت:‌ قطعاً وظیفه ما کسب نتیجه است کار سختی را برعهده گرفتم دوره قبل یک طلا در رده نوجوانان و دو برنز در رده جوانان کسب شده است. به هر حال ما باید تلاش کنیم نتایجی بهتر از آن به دست بیاوریم.

صافی در پایان در مورد اینکه آیا تغییراتی در کادر فنی به وجود می‌آید یا خیر، گفت:‌ در مورد مربیان خیلی شناخت ندارم چرا که با برخی از آنها همکاری در گذشته نداشته‌ام اما اول باید از بازیکنان شناخت پیدا کنم و شیوه‌های خودم را به آنها القاء کنم و پس از آن مربیان نیز با این روش در کنار یکدیگر به فعالیت خود ادامه بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا