حسینی: پشکسوتان و قهرمانان حرمت‌ها را نگه دارند/ حواشی به ضرر کاراته تمام شد

مربی بدنساز تیم ملی کاراته گفت: پیشکسوتان و قهرمانان حرمت یکدیگر را نگه دارند، چرا که روح کاراته احترام است و شکستن حرمت ارزش این رشته را پایین می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، سیدمحمد حسینی مربی بدنساز تیم ملی کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نتایج کسب شده تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت:‌ در مسابقات کومیته تیمی درست است که عنوان قهرمانی را کسب کردیم اما در ۵ وزن انفرادی حداقل ما می‌توانستیم سه فینالیست داشته باشیم اما برخی از ملی‌پوشان در اتفاقاتی که در یک لحظه رخ داد بازی را واگذار کردند.

سعید احمدی اگر با مصدومیتی که از ناحیه استخوان ساق پا برایش پیش آمد مواجه نمی‌شد، قطعاً می‌توانست نماینده هلند را نیز مثل دیگر حریفان شکست دهد.

وی در ادامه افزود:‌ مسابقات طوری بود که به راحتی مشخص بود ما نسبت به حریفان حاضر در مسابقات یک قدم جلوتر هستیم. اگر اتفاقات رخ نمی‌داد قطعاً می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.

مربی بدنساز تیم ملی که در هفته‌های آخر در غیاب مربیان اردوی تیم ملی را برگزار می‌کرد، گفت: به هر حال مربیان تیم ملی در طول هشت ماهی که اردوها پیگیری می‌شد برای تیم ملی زحمات زیادی را کشیدند این درست نیست که ما بخواهیم تلاش آنها را نادیده بگیریم. روحانی قهرمان بزرگ کاراته است و او هم به نوبه خودش برای تیم ملی تلاش کرده است. به هر حال این اختلافات در همه تیم‌های بزرگ وجود دارد و انشالله هرچه زودتر این اختلاف‌نظرها نیز حل خواهد شد.

حسینی در ادامه عنوان کرد: اگر سفارت آلمان کارشکنی نمی‌کرد و ۴۸ ساعت زودتر به تیم ملی ویزا می‌داد ما بهتر نتیجه کسب می‌کردیم. به هر حال شب قبل از مسابقات به آلمان رسیدیم. نداشتن استراحت و تمرین پیش از مسابقات در روند نتیجه‌گیری قطعاً تأثیر منفی گذاشت. من از لحاظ بدنسازی به قدری از تیم ملی مطمئن بودم که در انتظار بهترین نتیجه برای کاراته بودم، اما تمام این اتفاقات به ضرر تیم ملی تمام شد.

وی در مورد اینکه پیشکسوتان و قهرمانان باید حرمت یکدیگر را نگه دارند، گفت: از همه قهرمانان و پیشکسوتان کاراته می‌خواهم حرمت یکدیگر را نگه دارند. روح کاراته احترام است و شکستن حرمت در این رشته باعث می‌شود ارزش کاراته پائین بیاید. اگر این دوستان یکدیگر را حمایت کنند این قهرمانی که برای اولین بار تکرار شده دوباره تکرار می‌شود.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: دوست ندارم کلیشه‌ای صحبت کنم اما باید این را بگویم ابتدا لطف خدا پس از آن حضرت فاطمه زهرا(س) بود که به ما کمک کرد و با تمام حواشی‌ای که وجود داشت توانستیم در آلمان نتیجه خوبی را کسب کنیم. ما مسلمان هستیم و شیعه حضرت علی و نباید با آبروی دیگران بازی کنیم باید عیب دیگران را بپوشانیم. فکر می‌کنم در کاراته باید این مسائل را همه ما رعایت کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا