کاراته بانوان؛ ظاهر نمره قبولی اما مردود شده

اگرچه تیم کاراته بانوان توانست یک مدال طلا و دو برنز کسب کند اما در مجموع نتیجه ای ضعیف در مسابقات آسیایی مالزی کسب کرد.

به گزارش کاراته نیوز، تیم کاراته ایران با ترکیبی از بازیکنان جوان، اما باتجربه که سابقه حضور چندین دوره رقابت های آسیایی را در کارنامه داشتند پا به میدان گذاشت. اما تنها نکته مثبت عملکرد این تیم کسب مدال طلا بازیکن وزن منفی ۶۱ کیلوگرم این تیم بود.

 

سارا بهمن یار کاراته کا وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان به عنوان کاپیتان تیم که سابقه حضور در المپیک و حضور در جمع چهار نفر برتر رنکینگ وزن خود را دارد در این دوره از رقابت ها به مدال برنز رسید تا مجموع مدال های او از پنج دوره حضور در آسیا به دو مدال برنز ختم شود که نتیجه کلی نشان از ضعف بهمن یار در تقابل با کشورهای شرق آسیاست.

 

در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم فاطمه سعادتی با اشتباه لحظه آخری خود در دور نیمه نهایی خود فینال را از دست داد و به مدال برنز دست یافت اما بازیکنی که دومین حضور انفرادی خود در رده بزرگسالان آسیا را تجربه می کرد چرا نتوانست ثانیه های پایانی را مدیریت کند.

 

اما در وزن منفی ۶۱ _کیلوگرم آتوسا گلشاد نژاد که تجربه کمتری نسبت به سایرین داشت توانست در دومین حضور خود در آسیا به مدال طلا دست پیدا کند و به عنوان ستاره تیم بانوان معرفی شود .

 

اما در وزن منفی ۶۸_ کیلوگرم مبینا حیدری که سومین مرتبه در مسابقات آسیایی شرکت کرد از دور رقابت ها کنار رفت در حالی که این بازیکن در اولین حضور خود در سال ۲۰۲۱ مدال نقره، در سال ۲۰۲۲ مدال برنز و امسال نیز با شکست برابر ویتنام از دور رقابت ها کنار رفت.

البته اگر به نتایج سال های گذشته نگاه کنیم، مبینا حیدری چندین بار برابر این حریف ویتنامی شکست خورد وتا به امروز کادر فنی بانوان موفق به آنالیز صحیح این بازیکن نشده است تا ما نتوانیم در این وزن مدال های بهتری کسب کنیم.

 

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، لیلا برجعلی سومین حضور خود را تجربه می کرد که در دو دوره گذشته با شکست برابر حریفان نامدار ژاپن و قزاقستان که مدال المپیک و چندین قهرمانی آسیا را داشتند، در بازی های پایاپای تن به شکست داد و به مدال برنز رسید اما برجعلی در سومین حضور خود در اتفاقی عجیب برابر مالزی نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 

با توجه به اینکه در مسابقات آسیایی، بیشتر تیم های مدعی با نفرات اصلی حضور نداشتند، در مسابقات بازی های آسیایی با توجه به نداشتن کرسی و مناسبات سیاسی نمی توان انتظار قابل توجهی برای کسب حداکثر مدال از بانوان داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا