سرمربی تیم ملی امید کاراته گفت: در مورد مسابقات کومیته تیمی، یک سری نفرات جوان‌تر را در ترکیب تیم ملی استفاده کردیم

سرمربی تیم ملی امید کاراته گفت: در مورد مسابقات کومیته تیمی، یک سری نفرات جوان‌تر را در ترکیب تیم ملی استفاده کردیم

به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی سر مربی تیم ملی کاراته امید در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که نوزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برگزار شد و کاراته ایران در این رقابت ها در جایگاه سوم قرار گرفت، شرایط فنی این دوره از رقابت ها را چطور دیدید، گفت: مسابقات از لحاظ فنی سطح بسیار بالایی را داشت. امسال ما بازی های آسیایی و همین طور مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو داریم، از لحاظ کمی و کیفی مسابقات قهرمانی آسیا واقعا از سطح بسیار خوبی برخوردار بود، این پراکندگی تقسیم مدال ها بین تیم های حاضر در مسابقات نشان میدهد که همه کشورها روی کاراته سرمایه گذاری کرده اند. بازیهای آسیایی سه ماه دیگر به میزبانی چین برگزار خواهد شد و این رویداد برای کشورهای آسیایی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: همه کشورها با تمام توان چه از لحاظ فنی، چه از لحاظ داوری و چه از نظر دیپلماسی تلاش خواهند کرد تا در بازی های آسیایی موفق شوند. تیم ملی کاراته ایران هم از این قائده مستثنی نیست. باید تلاشمان این باشد که به امید خدا بهترین نتیجه را در بازی های آسیایی رقم بزنیم و پس از آن در مسابقات جهانی بدرخشیم. در مجموع باید بگویم که نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت واقعا در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

سرمربی تیم ملی کاراته امید در پاسخ به این سوال که آیا نتایج رقم خورده در مسابقات انفرادی مردان راضی کننده بود یا خیر گفت: واقعیت این است که نتایج می توانست خیلی بهتر از این باشد، کما اینکه نتایج این دوره از مسابقات نسبت به دوره گذشته خیلی بهتر بود، اما این دلیل نمی شود که بگوییم خیلی خوب نتیجه گرفتیم. ما کاراته ایران هستیم، کاراته ایران در دنیا زبان زد است. به نظرم اگر بچه های ما یک مقدار بیشتر دقت میکردند قطعا رنگ مدال شان میتوانست بهتر باشد و حتی آنهایی که مدال نگرفتند، میتوانستند مدال کسب کنند و شرایط ما بهتر از این میشد. مطمئن هستم در بازیهای آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان ما می توانیم نتیجه خیلی بهتری را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید در مسابقات کومیته تیمی استفاده از جوانان جواب اعتماد کادرفنی را داد، گفت: در مورد مسابقات کومیته تیمی، یک سری نفرات جوانتری را در ترکیب تیم ملی استفاده کردیم، بالاخره این بچه های ما باید یک جایی توانایی های خودشان را نشان میدادند. ما در مسابقات جهانی بدون شک باید از این جوانان بیشتر استفاده کنیم و قبل از اعزام به مسابقات جهانی این نفرات را به مسابقات بین المللی بیشتری اعزام کنیم تا آنها مسابقه بدهند و آب دیده تر شوند تا ما بتوانیم در مسابقات جهانی نتیجه قابل توجه ای را کسب کنیم. در هر صورت امیدوارم کاراته ایران مثل گذشته که موفق بوده، در ادامه این مسیر که بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان است موفق باشد.

کتیرایی در ادامه عنوان کرد: ما در مجموع مردان و بانوان عنوان سومی را کسب کردیم. کشورهای اول، دوم و سوم همه ما سه مدال طلا کسب کردیم، اما کسب مدال های طلا، نقره و برنز باعث شد که جایگاه ها تغییر کند. اگر ما موفق به کسب یک مدال طلای دیگر می شدیم، در مجموع قهرمان آسیا می شدیم. همه حاضرین در سالن مسابقات، تمام میارزات را تماشا کردند. در وزن ۸۴+ کیلوگرم بازی سجاد گنج زاده و طارق(نماینده عربستان) را همه دیدند، من نمیخواهم آن اتفاق را توجیه کنم، اما اگر داوری در این بازی خوب انجام می شد امتیاز ها به حق داده میشد، بدون شک مدال برنز سجاد گنج زاده به مدال طلا تبدیل می شد و ما قهرمان آسیا میشدیم. در حال حاضر چیزی از ارزش های بچه ها ما کم نشد. انشاالله در مسابقات آینده حتما این قدرت کاراته ایران مثل گذشته نمایان تر می شود. با دعای خیر مردم، تلاش بچه ها و برنامه ریزی فدراسیون و تمام عواملی که میتواند تاثیر گذار باشد کاراته میتواند موفق باشد.

وی  در مورد نتایج تیم ملی پاراکاراته اعزامی به دومین دوره مسابقات پاراکاراته قهرمانی آسیا گفت: در دومین دوره مسابقات آسیایی پاراکاراته، بچه های ما خیلی عالی بازی کردند و نسبت به گذشته تعداد شرکت کنندگان خیلی بیشتر بود. کشورهای آسیایی در زمینه مسابقات پاراکاراته تلاش میکنند و سرمایه گذاری. میکنند، ما هم برای دوره های آینده باید شرایط را برای. این عزیزان بهتر کنیم. واقعا این بچه ها خیلی خوب کارکردند‌و دستمریزاد به مربیان این عزیزان بگویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا