خوشقدم: در مسابقات لیگ جهانی جنگ، جنگ روحیه است/ بدنبال سه سهمیه المپیک هستیم

مربی تیم ملی کاراته گفت: دررقابت‌های پیش رو جنگ، جنگ روحیه است و هر کاراته‌کایی که از لحاظ روحی و روانی استقامت بیشتری دارد و میل خواستن دارد، موفق‌تر خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پایان نخستین مرحله رقابت های کاراته وان ۲۰۲۰ (شیلی) ملی پوشان کاراته ایران موفق به کسب ۵ طلا و یک مدال برنز شدند. برای ایران در این رقابت ها رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده طلا گرفتند و صالح ابذری موفق به کسب مدال برنز شد.

سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که سطح فنی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان با توجه به نزدیک بودن المپیک توکیو چطور بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در نهایت برای رسیدن به المپیک توکیو باید در ۴ مرحله مسابقات دیگر حضور پیدا کنیم تا پرونده کسب سهمیه المپیک بسته شود. به همین دلیل مسابقات رفته رفته ‌‌‌حساس‌تر می‌شود و رقابت‌ها بسیار نزدیک و میلی‌متری برگزار می‌شود. اکثر رقبا در شیلی حضور داشتند و آنها نیز به دنبال کسب امتیازهای جدید و رکوردهای بهتری هستند.

وی افزود: تمام کشورها این را خیلی خوب می‌دانند که مسابقات نهایی قرار است در فرانسه برگزار شود و این رقابت‌ها بسیار سنگین خواهد بود. حساسیت‌ها بالاتر است و کشورهایی که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند، همه سعی می‌کنند تا از تمام فرصت‌های پیش رو استفاده کنند.

خوشقدم در پاسخ به این سوال که از لحاظ فنی آیا از عملکرد بازیکنان راضی بودید یا خیر، گفت: به دلیل اینکه خیلی شرایط نزدیک است و همه بازیکنان همدیگر را می‌شناسند و کار همدیگر را به خوبی می‌دانند، فکر می‌کنم در این مسابقات اخیر به دلیل اینکه در انتهای مسیر المپیکی هستیم، همه رقبا به خوبی همدیگر را شناخته‌اند. حرکت‌های یکدیگر را آنالیز می‌کنند، البته ما هم همین کار را کردیم و سعی کردیم سیستم خودمان را تهاجمی‌تر کنیم و به همین دلیل توانستیم عباسعلی و علیپور را به مدال طلا برسانیم. بهمنیار در شرایط خیلی خوبی قرار داشت، اما متاسفانه فکر می‌کنم اگر بی‌لطفی زیادی شامل حال او نمی‌شد او الان مدال برنز را کسب کرده بود. طراوت خاکسار هم واقعا خیلی خوب نتیجه گرفت و بالا آمد، اما به دلیل سرماخوردگی شدیدی که داشت بدن او قدرت لازم را نداشت تا ما را به فینال برساند.

وی افزود: در ادامه مسابقات پیش رو ما به دنبال این هستیم که ایرادهایی که داریم را رفع کنیم و یک انگیزه روحی بهتری به بازیکنان تزریق کنیم. امیدوارم در فرانسه نتیجه بهتری کسب کنیم و هر چهار بازیکن ما روی سکو باشند. تمام تلاش ما این است که برای المپیک هر سه سهمیه را کسب کنیم تا دل مردم را شاد کنیم.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که آیا فاصله زمانی بسیار کمی که بین لیگ جهانی شیلی و فرانسه وجود دارد، آیا روی عملکرد فنی بچه‌ها این فاصله کم زمانی تاثیر منفی نمی‌گذارد؟ اظهار داشت: به خاطر زمانبندی‌های بد فدراسیون جهانی در برگزاری لیگ‌های جهانی کاراته‌وان؛ واقعا مسیر دشواری را پیش رو داریم. از لحاظ علمی برای برگزاری مسابقات هیچ توجهی نشده است. مسابقات فرانسه و امارات هم خیلی به هم نزدیک هستند. تیم ملی قرار است از شیلی راهی پاریس شود، اما من مجبورم به همراه دو نفر از ملی‌پوشان راهی تهران شوم تا کارهای دریافت ویزای پاریس را انجام دهم. بعد مسافتی شیلی تا ایران بسیار زیاد است، اما ما ناچاریم به ایران بازگردیم. از این نظر شرایط برای ما سخت می‌شود. این مسیر واقعا مسافت زیادی دارد و من فکر می‌کنم باید سعی کنیم که بازیکنان را احیا کنیم و در شرایط خوبی که هستند آنها را نگه داریم. نمی‌توانیم روی نقاط ضعف خیلی تمرکز کنیم. بازیکنان از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارند. از موسوی، مجید مستعان و حجتی که در این مدت کنار ما بودند تشکر می‌کنم. از کادر فنی تیم ملی هم تشکر می‌کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم در مسابقات بعدی هم روی سکو باشیم و مدال کسب کنیم چون باید حواسمان به اختلاف امتیازی با حریفانی که پشت سرمان هستند، باشد. در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم هم تلاش می‌کنیم تا اتفاقات خوبی برای این وزن رقم بخورد تا رزیتا علیپور هم سهمیه المپیک را کسبی کند. این مدالی که علیپور در شیلی کسب کرد، نشان داد او انگیزه بسیار بالایی دارد. من باید از مربیان سازنده این بازیکنان تشکر کنم که زحمت این بازیکنان را کشیده‌اند. جا دارد از سیدمحمد حسینی که مشاور بدنسازی ما است تشکر کنم. بیتا سبزی به عنوان مربی بدنساز در کنار ما است. سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته و امینی نایب رئیس بانوان در طول این مدت در کنار ما بوده و از آنها نیز تشکر می‌کنم. تمام تلاش ما این است که سه سهمیه بانوان را برای المپیک کسب کنیم تا در توکیو اتفاقات خوبی برای کاراته ایران رقم بخورد.

خوشقدم گفت: در این رقابت‌ها جنگ، جنگ روحیه است و هر کاراته‌کایی که از لحاظ روحی و روانی استقامت بیشتری دارد و میل خواستن دارد، موفق‌تر خواهد شد. ما هم تلاش می‌کنیم میزان آمادگی بازیکنان را حفظ کنیم و به لحاظ روحی و روانی روی آنها کار کنیم تا در شرایط بسیار مطلوب‌تری روی تاتامی بروند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا