سلطانی: روس‌ها از این اردوی تمرینی استقبال کرده‌اند/ خیلی‌ها از فاصله ۲ هزار کیلومتری آمده‌اند

مربی تیم ملی کاراته گفت: خیلی از کاراته‌کاهای روسی از فاصله ۲ هزارکیلومتری برای حضور اردوی تمرینی به این منطقه کوهستانی آمده‌اند.

به گزارش کاراته نیوز شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که چطور شد که شما برای برگزاری یک اردوی تمرینی راهی روسیه شده‌اید، گفت: حدود ۴ ماه پیش یک دعوتی از تشکیلات کاراته سن‌پترزبورگ از من انجام شد، سن‌پترزبورگ بعد از مسکو که فدراسیون کاراته روسیه در آنجا مستقر است؛ بزرگترین تشکیلات و بیشترین کاراته‌کاها را بعد از مسکو، سن‌پترزبورگ دارد. از من دعوت شده تا در بخش کومیته برای کاراته‌کاهای این منطقه یک مرحله اردوی تمرینی داشته باشم. قرار است یک اردوی تمرینی دو هفته‌ای داشته باشیم و از ۲۵ جولای تا ۸ آگوست ادامه خواهد داشت.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که تمرینات در چه رده‌های سنی برگزار می‌شود، گفت: تقریباً حدود ۱۵۰ نفر در این کلاس‌ها حضور پیدا کرده‌‌‌اند البته نفرات حاضر در اردوی تمرینی از رده‌های سنی مختلف هستند، چون سه گروه کاراته‌کا در اینجا حضور دارند و از شهرهای مختلف خود را به این تمرینات رسانده‌اند از مسکو تا به محل برگزاری این اردوها ۵ هزار کیلومتر فاصله وجود دارد. یک گروه از مسکو آمده‌اند تا در این کلاس‌ها شرکت کنند. از سن‌پترزبورگ تا منطقه چگت و کوهستان آلبروس حدوداً ۲ هزار کیلومتر فاصله وجود دارد خیلی از کاراته‌کاهای روسی از شهرهای مختلف برای حضور در این کلاس‌ها آمده‌اند تا در این کلاس‌ها شرکت کنند. حضور این تعداد کاراته کا در اردوی تمرینی نشان از استقبال خوب از این اردوهای تمرینی است.

سلطانی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: یک گروه نوجوانان و جوانانی هستند که برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌شوند یک گروه کاراته‌کاهایی هستند که می‌خواهند در قهرمانی انتخابی تیم ملی روسیه شرکت کنند، یک تعداد کاراته‌کا هم در این کلاس حضور دارند که اصل کار ما با آنها است که در مسابقات لیگ‌های جهانی کاراته‌وان و لیگ سری A شرکت می‌کنند که ما دو هفته با این نفرات تمرین خواهیم کرد. در هر صورت این اتفاق خیلی خوبی برای کاراته ایران است که مربیان ایرانی با حضور در کشورهای مختلف در بحث آموزش کاراته فعالیت می‌کنند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که محل برگزاری کمپ تمرینی در منطقه کوهستانی آیا امکانات لازم را دارد یا خیر،گفت: اینجا یک منطقه‌ای است که کمپ تمرینی روس‌ها دقیقاً بین دو قله قرار دارد، سمت راست ما کوهستان چگت و سمت چپ ما قله معروف آلبروس است. یک منطقه کاملاً خوش آب‌ وهوا به همین دلیل کمپ تمرینی خیلی خوبی برای کاراته کاها از لحاظ بدنسازی و هوازی است. تمرینات بدنسازی را یکی از قهرمانان اروپا و قهرمان المپیک در دو ۴۰۰ متر بر عهده دارد و تمرینات کومیته هم زیر نظر بنده انجام می‌شود. صبح‌ها کارهای بدنسازی و بعدازظهرها در دو مرحله تمرینات کومیته را تدریس می‌کنم البته ناگفته نماند که پرویز از مربیان خیلی قدیمی و از دوستان ۲۰ ساله من است که او سال‌های متوالی سرمربی تیم ملی قزاقستان بوده و در حال حاضر در این اردوها حضور دارد. چون او یک رابطه دوستانه‌ای با روس‌ها دارد و به زبان روسی آشنا است در بحث ترجمه هم به من کمک می‌کند. البته از نکات فنی و تجربه او در این کلاس؛ کاراته‌کاها استفاده می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا