کاراته کای انگلیسی: حریف اصلی من هامون درفشی پور است

کاراته کا انگلیسی که برای تمرین به تهران آمده است می گوید اصلی ترین حریفش هامون درفشی پور ملی پوش ایرانی است.

به گزارش کاراته نیوز توماس جردن ۲۷ ساله که از ۴ سالگی کاراته را آغاز کرده برای تمرین با ملی پوشان کشورمان به همراه مربی ترکیه ای الاصل ش به ایران آمده است تا خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده کند. گفت و گوی سایت فدراسیون کاراته را با این کاراته کا و مربی اش در ذیل می خوانید:

افتخارات شما چه عناوینی است؟

قهرمانی جهان ۲۰۱۶، نقره world games، طلا قهرمانی اروپا ۲۰۱۴ و با خنده می گوید من مدالهای زیادی دارم، البته امسال هم عنوان سومی اروپا را کسب کردم که به دلیل اعتراض حریفم مدال برنز از من پس گرفته شد تا تیم انگلیس مجداد به این موضوع اعتراض کند.

نظر شما در مورد کاراته کاهای ایرانی؟

ایرانی ها کاراته کاهای خوبی دارند. شوخ طبع اند و هم در داخل تاتامی و هم بیرون از آن ورزشکاران خوبی هستند.خیلی خوشحالم که در ایران حضور دارم و در اینجا تمرین می کنم.

چه برنامه ای برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارید؟

تمرکز من روی رنکینگ است و تورنمنت پاریس برای کسب سهمیه المپیک.

مهمترین رقیب ایرانی تان چه کسی است؟

سعید احمدی در این وزن بازیکن خوبی است . اما در حال حاضر هامون درفشی پور. او فیزیک مناسب، پاهای خوب و انعطاف پذیری بالایی دارد و برای من حریف خوبی بشمار می رود. ضمن اینکه موفق شد در رقابتهای قهرمانی جهان مدال کسب کند، بنابریان حریف اصلی من است.

سعیت یوچان مربی توماس جردن نیز در ادامه اینطور به سوالات پاسخ داد:

در مورد جزئیات برنامه های توماس جردن تا المپیک بگویید؟

هدف ما راهیابی جردن به المپیک ژاپن است . او بعد از اینکه عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد آسیب جزئی دید اما الان توانسته به نقطه اوج بازگردد.تمرینات ما از ماه سپتامبر آغاز شده،در کمپ های تمرینی زیادی شرکت کردیم و در کمپ تمرینی خودمان در شهر منچستر هم میزبان بازیکنان زیادی بودیم. دولت انگلیس به دلیل آنکه تنها کاراته کایی است که شانس مدال دارد ازاو حمایت می کند و اسپانسر اوست.

وضعیت آمادگی جردن را چگونه می بینید؟

توماس در حال حاضر همانند زمانی است که موفق شد عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد. رنکینگ المپیکی او ۳۵ است و هدفش این بود که بعد از قهرمانی اروپا رنکینگ ش را ارتقا دهد که متاسفانه با اعتراض حریف مدال برنز وی پس گرفته شد واکنون کمیته المپیک انگلیس پیگیر این موضوع است و چنانچه مدال به توماس بازگردانده شود، او اتوماتیک وار وارد بازیهای اروپایی می شود.

از چه زمانی مربی جردن شدید؟

۳۰ سال است که در انگلیس زندگی می کنم و به دلیل آنکه با پدر توماس دوست بودم مربی او شدم الان حدود ۶ الی۷ سال است که با جردن کار می کنم اما برای المپیک ۶ ماه است که کارمان را آغاز کرده ایم.

نظرتان در مورد کشور ایران و تیم ملی ما چیست ؟

ایران تیم بسیار موفقی است، تاریخچه بسیار خوبی دارد. ضمن اینکه ایران کشور زیبایی برای من است و علاقه مندم ارتباط خوبی با کاراته کاهای ایرانی داشته باشم. برای اولین بار است به ایران می آیم اما فکر می کنم ایران بخشی از زندگی من است و به نظر من کاراته در ایران و ترکیه با هم رشد کرده اند. تمام بازیکنان ایران قوی هستند در واقع ایران قوی ترین تیم کاراته دنیا را دارد. هر وزنی نفرات خاص خودش را دارد که با کاراته کاهای جهان تفاوت دارند.

آیا حضور نفرات خاص دلیل حضور شما در ایران بوده؟

بله. هر فردی در هر وزن یک نگاه و فیزیک متفاوت دارد. به همین دلیل جردن را به ایران آوردم تا با سبکهای مختلف آشنا شود. در همین جا هم از تیم ملی مردان ایران دعوت می کنم تا به منچستر بیاید تا در کمپ تمرینی ما حضور داشته باشد.

جمله پایانی؟

به نظر من ایران باید با تمام کشورها تعامل بیشتری داشته باشد و در کمپ های تمرینی مشارکت کند تا همه در المپیک موفق باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا