دورخیز نامزدها برای صندلی خالی آقای رئیس/ وضعیت نامعلوم فرجی

در حالی که هشت روز دیگر به برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کاراته زمان باقی مانده اما هنوز تکلیف فرجی برای حضور در این انتخابات نامشخص است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و پایان دوره چهار ساله برخی رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، روزهای شلوغی برای وزارت ورزش و جوانان در اسفند به وجود آمده است.‌ طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان باید هشت مجمع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در این ماه برگزار می‌شد که البته تاکنون سه مجمع انتخاباتی (ورزش کارگری، قایقرانی و ووشو) برگزار و پنج مجمع دیگر تا ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد.

در این میان وضعیت انتخابات فدراسیون کاراته و نامزدهای این فدراسیون در شرایط نامعلومی به سر می‌برد. با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان محمد صادق فرجی از سمت خود کنار رفت و محسن آشوری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. هر چند که فرجی تا لحظات آخر دل به تبصره و قانون بسته بود تا بتواند در سمت خود ابقا شود اما نتوانست و در نهایت در ۱۶ آذر از سمت خود کنار رفت.

با اعلام وزارت ورزش و جوانان از ابتدای دی ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون کاراته آغاز شد و نکته قابل توجه حضور فرجی در انتخابات فدراسیون کاراته بود. هر چند که فدراسیون کاراته پس از ثبت‌نام عده‌ای تنها نام ۱۷ نامزد این فدراسیون را رسانه‌ای کرد و از اعلام اسامی دیگر نامزدها خودداری کرد. اقدامی که در نوع خود عجیب بود و تاکنون در هیچ فدراسیونی سابقه نداشته است.

به هر روی ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون کاراته انجام شد و محمدرضا کاشانی دبیر مجمع فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار آنا اعلام کرد فرجی ۱۵ روز مانده به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته زمان دارد تا نامه بازگشت به کار خود را ارائه دهد و در غیر این صورت نمی‌تواند در انتخابات شرکت کنند. انتخابات فدراسیون کاراته باید در تاریخ ۲۳ اسفند برگزار شود و فرجی طبق گفته کاشانی تا هشتم اسفند فرصت داشته تا نامه بازگشت به کار خود را ارائه دهد.

محمدرضا کاشانی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره وضعیت فرجی برای حضور در انتخابات فدراسیون کاراته با توجه به اینکه مهلتش برای ارائه نامه بازگشت به کار تمام شده است، گفت: تا به این لحظه فرجی هنوز نامه بازگشت به کار به ما ارائه نداده است. روند انتخابات فدراسیون کاراته به صورت طبیعی در حال انجام است. اگرچه وقت فرجی برای ارائه نامه بازگشت به کار تمام شده است، اما تصمیم‌گیرنده اصلی ریاست مجمع فدراسیون کاراته است و او هر تصمیمی بگیرد و به من ابلاغ کند ما روند کار را ادامه می‌دهیم.

گفته می‌شود در بین اسامی نامزدهای فدراسیون کاراته افرادی برای ریاست این فدراسیون خیز برداشتند که چندان شناخته‌شده نیستند اما با توجه به پشتوانه مالی خوبی که دارند و به یک بانک خصوصی وابسته هستند می‌توانند ریاست این فدراسیون را به دست بگیرند و حداقل از نظر مادی شرایط را هموار کنند. هر چند که دبیر مجمع انتخابات فدراسیون کاراته این موضوع را رد کرد و گفت: چنین مسائلی وجود ندارد و کسی وابسته به بانک خصوصی نیست.

به هر روی وضعیت نامزدهای فدراسیون کاراته مشخص نیست و باید دید در روزهای باقی‌مانده به انتخابات فدراسیون کاراته چه شرایطی رقم می‌خورد و آیا نامزدی که گفته می‌شود پشتوانه مالی خوبی دارد وابسته به یک بانک خصوصی است برنده این انتخابات می‌شود یا اینکه گزینه‌ قدیمی می‌تواند تا لحظه آخر نامه بازگشت به کار بگیرد و با موافقت ریاست مجمع در انتخابات فدراسیون شرکت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا