عسگری: با کسب ۱۰ مدال سال پرفروغی را داشتم/ امیدوارم ورزشکار برتر سال شوم

نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم تیم ملی کاراته، گفت: سال ۹۷ برای بهمن عسگری سال پرفروغی بود، چرا که ۱۰ مدال رنگارنگ کسب کردم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سرانجام مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان در سال ۹۷ به پایان رسید. بهمن عسگری نماینده وزن منهای ۷۵ کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در سال ۹۷ موفق به کسب ۱۰ مدال در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی،مسابقات قهرمانی جهان و لیگ‌های کاراته‌وان شد. عسگری در سال جاری یکی از موفق‌ترین مردان کاراته ایران بود، چرا که در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت. او امسال عنوان کاندید برترین ورزشکار سال ۹۷ را از آن خود کرده که به احتمال فراوان با مدال‌های خوشرنگی که او در رویدادهای بسیار مهم حساس کاراته کسب کرده، شانس بالایی برای کسب این جایگاه را دارد.

🔸لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش آخرین رویداد شما در سال ۹۷ بود، سطح فنی این مسابقات را چطور دیدید؟

برای حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش تمرینات خوبی را سپری کرده بودم، خوشبختانه از شرایط بدنی خوبی نیز برخوردار بودم، اکثر حریفانم در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم در این مساقات شرکت کرده بودند؛ تنها دو یا سه نفر از حریفانم در این رویداد حضور نداشتند. در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ۲۲۰ کاراته‌کا حضور پیدا کرده بودند و دومین وزن شلوغ در این مسابقات بود. به همین دلیل از لحاظ فنی شرایط مسابقات خیلی بالا بود. حضور تعداد زیاد کاراته‌کاها در این وزن شرایط را برایم سخت‌تر کرده بود، من برای رسیدن به فینال باید ۸ بار مبارزه می‌کردم تا به مدال طلا می‌رسیدم. روز اول مسابقات کارم را خیلی خوب شروع کردم و مبارزات خوبی را نیز انجام دادم، اما در دیدار با حریف ایتالیایی، داوران اذیتم کردند و امتیازهایی که باید می‌دادند را ندادند، در نتیجه بازی ۳ بر ۳ تمام شد و طبق قانون داوری، آنها حریفم را برنده اعلام کردند. کاراته‌کای ایتالیایی با شکست نماینده اوکراین به فینال مسابقات رفت و من در جدول شانس مجدد با شکست نماینده اوکراین به مدال برنز رسیدم.

🔸مسابقات در سال ۹۷ به پایان رسید، آیا از عملکردت در این رقابت‌ها راضی هستید؟

لیگ جهانی کاراته‌وان با مدال برنز برایم در سال ۹۷ تمام شد، خیلی خوب شد که در این مسابقه شرکت کردم، چرا که تجربه‌های جدیدی به داشته‌هایم اضافه شد. یک اشتباهاتی در این مسابقه داشتم که باید آن را پوشش دهم تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسم و در مسابقات آینده بدون اشتباه به کارم ادامه دهم.

🔸کسب ۱۰ مدال در سال ۹۷ کار بسیار بزرگی بود، آیا سال آینده که سال بسیار مهمی است این روند ادامه خواهد داشت؟

سال ۹۷ برای بهمن عسگری سال پرفروغی بود چرا که ۱۰ مدال رنگارنگ کسب کردم، جا دارد از تمام مردم عزیز و خانواده‌ام که در این مسیر من را حمایت کردند تشکر کنم. خدا را شاکرم، سال ۹۷ برای بهمن عسگری خوب به پایان رسید. در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی (انفرادی و تیمی) مدال طلا کسب کردم، در لیگ‌های جهانی نیز عملکرد بسیار خوبی داشتم، در حال حاضر نیز نفر دوم رنکینگ المپیک هستم، نفر اول رنکینگ المپیک نماینده ژاپن است، چون آنها به دلیل میزبانی، مستقیم سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد، با این حساب من نفر اول رنکینگ المپیک هستم. با تمام شرایط سختی که امسال وجود داشت و ترافیکی که در مسیر مسابقات برایمان وجود داشت، موفق شدم مدال‌های خوبی را کسب کنم و جزو ۱۰ نفر ورزشکار برتر سال ۹۷ باشم، امیدوارم لیاقت این را داشته باشم که به عنوان نفر برتر سال ۹۷ معرفی شوم. تلاش میکنم سال آینده این مسیر به کمک خدا ادامه داشته باشد.

🔸از ابتدای سال جاری شما باید در مسیر اصلی کسب سهمیه المپیک قرار بگیرید، چقدر این مسیر برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ دشوار خواهد بود؟

برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو ما راه دشواری را پیش رو داریم، برای ما که مدام باید وزن کم کنیم و در مسابقات پیاپی شرکت کنیم، این مسیر واقعا سخت و دشوار است، حداقل ما در فاصله یک ماه در دو مسابقه شرکت می‌کنیم، باید تمام برنامه‌ریزی‌ها خوب پیش برود و ما روی کاراته تمرکز کنیم، امیدوارم یک شرایطی برای ما مهیا شود تا جهت حضور در لیگ‌های جهانی از مسیر پروازهای طولانی جدا شویم و بتوانیم با سفرهای آسان‌تری به محل برگزاری مسابقات برسیم، امیدوارم شرایط مالی فدراسیون خوب شود تا برای حضور در مسابقات لیگ‌های جهانی، پروازهای راحت‌تری داشته باشیم، واقعا طولانی بودن مسیر خیلی ما را اذیت می‌کند. ما امکانات کمی را داریم، ماساژور، پزشک تیم و روانپزشک اصلا در طول مسابقات کنار تیم نداریم. به هر حال تیم کاراته ایران افتخارات زیادی کسب کرده و با توجه به اینکه مسئولان ورزش در المپیک روی مدال کاراته حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، نگاه به این رشته تغییر کند، امیدوارم بودجه‌ای کافی به فدراسیون کاراته داده شود تا شرایط رفت و آمدهای ما برای حضور در میادین مهم و حساس راحت شود. ما در طول مسابقات، تیم‌های خارجی را می‌بینیم که چطور بلافاصله بعد از هر مسابقه‌ای ماساژورها و پزشک‌هایشان چطور بلافاصله بالای سر بازیکنان تیمشان میروند، اما ما این شرایط را نداریم، انصافا این امکانات نیز باید در کنار تیم ما باشد. برخی مواقع شاهد بودیم که بچه‌ها به خاطر مصدومیت های کوچک فینال مسابقات را از دست دادند، اگر پزشک تیم کنار ما باشد این مشکلات را نخواهیم داشت، ان‌شاءالله این مشکلات حل شود تا ما در مرحله بعدی کاراته‌وان‌ها با این معضلات روبه‌رو نباشیم، چرا که از این به بعد مسابقات کاراته‌وان‌ها امتیازاتش کامل حساب خواهد شد. ما باید در کاراته‌وان‌های پیش رو با قدرت شرکت کنیم تا بتوانیم کسب سهمیه کنیم. از امروز باید برنامه‌ریزی کنیم و تمام تمرکزمان روی رسیدن به المپیک باشد، نباید کار را به روز آخر موکول کنیم، این موضوع نیاز به امکانات خوب دارد، مهمترین گزینه و راحت‌ترین گزینه است که الان از طریق کاراته‌وان‌های پیش رو سهمیه المپیک را کسب کنیم، نباید اجازه دهیم کار به جاهای دیگر بکشد، باید تلاش کنیم نفرات برتر رنکینگ خودمان باشیم تا به راحتی سهمیه را کسب کنیم.

🔸و صحبت پایانی شما …

در پایان از تمام آنهایی که برای موفقیت من زحمت کشیدند تشکر می‌کنم، از شهرام هروی و کادرفنی تشکر می‌کنم و از خانواده عزیزم و همسرم که در این مسیر با من هم‌مسیر بوده تشکر می‌کنم، امیدوارم که بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم و پس از آن تمام تمرکزم روی کسب مدال المپیک باشد. سال نو را به همه هم‌وطنانم پیشاپیش تبریک می‌گویم، از خداوند می‌خواهم در سال پیش‌رو یک انرژی مضاعفی به من بدهد تا بتوانم به سهمیه المپیک برسم و با کسب خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا