طلایی کاراته ایران در پاریس: هدفم مدال المپیک ۲۰۲۰ است / امیدوارم نماینده خوبی در وزن جدید باشم

دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره آسیا پس از قهرمانی در رقابت‌های کاراته وان پاریس که با شکست عنوان‌داران جهان بدست آمد، گفت: خوشحالم پس از ماه‌ها دوری از تیم ملی بدلیل انجام عمل جراحی تواستم در وزن جدید به این عنوان برسم.

به گزارش کاراته نیوز مجید حسن نیا در گفت و گو با ایسنا، درباره کسب مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان پاریس و سطح کیفی این رقابت‌ها اظهار کرد: از آنجا که کاراته المپیکی شده و فقط ۶۴ نفر می‌توانند در بین صد نفر اول رنکینگ حضور داشته باشند و در این رقابت‌ها همه ۶۴ نفری که در اوزان مختلف حضور داشتند همگی عنوان‌دار جهان و صاحب رنکینگ بودند و همین امر باعث افزایش سطح کیفی رقابت‌ها بود.

دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا افزود: در دور اول مقابل حریفی از ایتالیا که نقره و طلای جهان داشت به برتری رسیدم، سپس در دور دوم مقابل حریفی از فرانسه که برنز جهان داشت پیروز شدم و در دور سوم نیز مقابل کاراته‌کا قزاق که حریفی بسیار باهوش و کاربلد بود و مدال‌های جهانی و آسیایی زیادی داشت روبرو و موفق به شکستش شدم. بعد از آن برای فینال جدول برابر حریف آذربایجانی که برنز جهان و طلای مسابقات کامبت گیمز را داشت، پیروز شدم و در ادامه هم برای فینالیست شدن مقابل حریف عربستانی که در آسیایی اردن هم مقابلش مبارزه کرده بودم قرار گرفتم و پیروز شدم و به فینال رسیدم. در فینال نیز با نماینده ایتالیا مبارزه کردم که در جهانی اسپانیا ۲۰۱۸ مدال طلای جهان گرفت و نفر اول رنکینگ بود. در این مبارزه با استراتژی بسیار خوب کادر فنی توانستم ۳ بر یک به پیروزی برسم و طلای این رقابت‌ها را از آن خود کنم.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های آسیایی در وزن ۵۵ کیلوگرم مبارزه کردم و در لیگ‌های جهانی ۶ تا ۷ کیلو با حریفانم اختلاف داشتم اما پس از آن برای کسب سهمیه المپیک به یک وزن بالاتر آمدم و در ۶۰- کیلوگرم مبارزاتم را آغاز کردم تا اختلاف وزنی زیادی نیز با حریفانم نداشته باشم. بعد از آسیب دیدگی شدیدی که در رقابت‌های آسیایی داشتم و ساعد دستم شکست، ۴ تا ۵ ماه از میادین دور بودم. از اینکه توانستم پس از بازگشت به مدال طلای رقابت‌های اوپن پاریس که از همه رقابت‌های لیگ جهانی در سال مهم‌تر و با ارزش تر بود برسم، بسیار خوشحالم. قرار است ۳ هفته بعد در مسابقات دوبی و بعد از آن در مسابقات سری A اتریش شرکت کنم و امیدوارم با تکرار نتایج خوب،امتیازات لازم را کسب کنم.

کاراته‌کا با آتیه ایران درباره اهداف خود در تیم ملی گفت: دوست دارم در وزن جدید افتخارات ورزشکارانی مثل حسین روحانی که الان در کسوت مربیگری تیم ملی قرار دارد و یا امیر مهدی زاده را به دست بیاورم و نماینده شایسته‌ای در این وزن باشم. آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک و کسب مدال المپیک است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. امیدوارم بتوانم در رقابت‌های سال ۲۰۱۹ سهمیه ورودی به المپیک در وزن ۶۷- کیلوگرم را بگیرم چرا که اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم با هم ترکیب می‌شوند. هدف کوتاه مدتم نیز این است که در مسابقات دوبی و سپس اتریش به موفقیت برسم و امتیازات لازم را برای کسب سهمیه کسب کنم.

وی در پایان گفت: از شهرام هروی سرمربی تیم ملی که حس قلبی بین همه ما ایجاد کرد و کاری کرد که قلباً همه در کنار هم باشیم تشکر می‌کنم. او کاری کرده که در کنار رابطه مربی و شاگردی، مثل برادر و دوست با همه ما برخورد می‌کند که خیلی با ارزش است. او حتی خارج از اردوها هم دائماً پیگیر احوال و وضعیت ماست. از سایر اعضای کادر فنی و مربیان زحمتکش تیم ملی نیز تشکر می‌کنم. جا دارد از مادر عزیزم که همیشه در تمامی شرایط پشتم بوده صمیمانه قدردانی کنم و خوشحالم توانستم دل مادرم را با کسب این مدال طلا شاد کنم و این مهمترین دلیل خوشحالیم است. در آخر از مسئولان استانمان که ما را حمایت و اسپانسر ما شدند که در این مسابقات شرکت تشکر می‌کنم. از فدراسیون کاراته هم که مقدمات برگزاری اردوها با شرایط مناسب را همواره مهیا کرده سپاسگزارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا