روحانی:اردوی مشترک با ایتالیا برای ما مفید است/ مسیر کاراته پر پیچ و خم است

مربی تیم ملی کاراته گفت: حضور ما در اردوی مشترک با تیم ملی ایتالیا آن هم پیش از آغاز نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان پاریس، یک دیدار تدارکاتی بسیار مفید برای ما است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دور جدید تمرینات تیم ملی کاراته بزرگسالان اعزامی به لیگ‌های جهانی کاراته‌وان پاریس از روز شنبه ۸ دی ماه در آکادمی ملی المپیک آغاز شده است. این اردوها تا ۱۸ دی ماه ادامه خواهد داشت. کاراته‌کاهای کشورمان قرار است ۵ تا ۷ بهمن ماه در پاریس به روی تاتامی بروند.

حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی در حال حاضر پیش از اعزام به نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در سال ۲۰۱۹ چطور است، گفت:‌ ما از روز شنبه مرحله دوم تمرینات را آغاز کردیم تمرینات میدانی در پیست آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود و این مرحله تمرینات تا ۱۸ دی ماه ادامه خواهد داشت بعد از آن یک مرحله استراحت کوتاه خواهیم داشت و بعد از آن مرحله سوم اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود و پس از پایان سومین مرحله، ۲۸ دی ماه ملی‌پوشان راهی ایتالیا می‌شوند و یک مرحله تمرین مشترک با کاراته‌‌کاهای  این کشور خواهند داشت. طبق درخواستی که فدراسیون کشور ایتالیا در حشایه برگزاری مسابقات جهانی اسپانیا به مسئولان فدراسیون کشورمان داده بود ما قرار است یک هفته در اردوی مشترک حضور داشته باشیم.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ما بعد از مسابقات جهانی اسپانیا یک تایم خوبی را در اختیار داشتیم تا تیم ملی بتواند ریکاوری کند. پس از این ریکاوری چند نفر از کاراته‌کاها در لیگ جهانی چین شرکت کردند و خود را محک زدند در هر صورت همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این سال بسیار سخت را پشت سر بگذاریم هر چند که بچه‌های تیم ملی باتجربه هستند اما برای رسیدن به مدال المپیک تمام عوامل باید دست به دست هم دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری اردوی مشترک با کاراته‌کاهای تیم ملی ایتالیا یک هفته قبل از آغاز مسابقات می‌تواند به عنوان یک دیدار تدارکاتی خوب برای ملی‌پوشان کشورمان پیش از حضور در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ محسوب شود یا خیر،‌گفت: ایتالیایی‌ها همیشه جز کشورهای سطح بالا در کاراته بوده و هستند، آنها در مسابقات جهانی اسپانیا یک مدال طلا و یک مدال نقره را در بخش مردان کسب کردند. قطعا حضور ما در این اردوی مشترک  با ایتالیایی ها آن هم پیش از آغاز نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان پاریس مفید خواهد بود و یک دیدار تدارکاتی بسیار مفید برای تیم ملی ما است. ایتالیا در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال طلا را در کارنامه خود دارد و لوئیجی بوسا نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم آنها ۵ مدال طلا و نقره مسابقات جهانی را دارد. نباید فراموش کنیم آنها نیز از این فرصت طلایی استفاده خواهند کرد چرا که قرار است با قهرمان سه دوره مسابقات کومیته تیمی اردوی  مشترک داشته باشند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که همیشه لیگ‌های جهانی فرانسه جزء بهترین مرحله از این رقابت‌ها محسوب می‌شود، پیش‌بینی شما از لحاظ کیفی و کمی این دوره از رقابت‌ها چیست،‌گفت: ۱۰۰درصد همه تیم‌ها با تمام قوا در تاتامی پاریس حضور خواهند داشت امتیازهایی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ کسب می‌شود تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو حساب می‌شود. قطعاً مسابقات لیگ جهانی پاریس مثل دوره‌های قبل با فشار بسیار زیادی آغاز خواهد شد. همه کشورها به دنبال استفاده و کسب امتیاز از این رقابت‌ها هستند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و به دنبال این هستیم که بدون اما و اگر در این مسیر المپیکی بهترین نتایج را کسب کنیم و با جمع آوری امتیازات سهمیه المپیک توکیو را به دست آوریم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: برای همه تیم‌های دنیا این رقابت‌ها سخت و دشوار خواهد بود، همه کشورها به المپیک فکر می‌کنند، تمام بچه‌های ما نیز به دنبال استفاده کردن از این فرصت‌ها هستند تا به راحتی بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند. ما با یک برنامه‌ریزی دقیق و خوب باید سعی کنیم از این مسیر پر پیچ و خم بهترین امتیازها را کسب کنیم.به نظرم کار فدراسیون کاراته نیز در این مسیر دشوار خواهد بود. برای حضور در این رقابت‌ها فدراسیون نیاز به منابع مالی زیادی دارد.

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما با توجه به شرایط ارزی  حاکم در کشور آیا فدراسیون با منابع مالی که دارد می‌تواند از این مسیر المپیکی به راحتی عبور کند یا نیاز به کمک‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارد، گفت: قطعاً بدون کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فدراسیون کاراته نمی‌تواند تیم ملی مردان و بانوان را برای کسب سهمیه المپیک به لیگ‌های جهانی و مسابقات پیش‌ رو اعزام کند. فدراسیون کاراته باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد و در این سال المپیکی در تمام رویدادها برای کسب امتیاز حضور پیدا کند ما تقریباً ۲۰ تا ۲۵ روز یکبار باید در یک مسابقه مهم حضور پیدا کنیم. بچه‌های ما قطعاً باید در این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک حضور داشته باشند. فدراسیون نباید دغدغه منابع مالی را داشته باشد و باید مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که سهم بسیار زیادی در این مسیر دارند به ما کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا