عملکرد کاراته‌کاها چنگی به دل نمی‌زد/ در وزن ۶۷ کیلوگرم بازیکنان نوسان دارند

مربی تیم ملی کاراته گفت: در مجموع از نظر من عملکرد کاراته‌کاها امروز چنگی به دل نمی‌زد.

به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که مسابقات انتخابی از نظر شما چطور بود گفت: ما باید امروز در دو وزن نفرات را انتخاب می‌کردیم. یک نفر در کمیته تیمی که بین سامان حیدری و کیوان بابان برگزار شد، اما در مجموع از نظر من از لحاظ فنی مسابقات این نفرات از لحاظ کیفیت قابل قبول نبودند چون از لحاظ بدنی کاراته‌کاها شرایط خوبی نداشتند. وقتی در یک مبارزه تکنیک و امتیاز ردوبدل می‌شود، مشخص می‌شود که بازیکن آیا آماده است یا خیر. ما امروز شاهد بودیم که بازیکنان آماده نبودند.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: حتی در وزن ۶۷ کیلوگرم هم شرایط به همین شکل بود، اما در ۶۷ کیلوگرم یک مقدار شرایط بهتر بود. ما تا مسابقات جهانی اسپانیا فرصت کمی داریم، بازیکن سطح بالا که می‌خواهد عضو تیم ملی شود باید خود را خیلی آماده کند. امروز عملکرد بچه‌ها چنگی به دل نمی‌زد.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که قرار بود سعید احمدی در وزن ۶۷ کیلوگرم امروز در انتخابی حضور داشته باشد، اما غایب بود آیا فرصتی دیگری به او خواهید داد یا خیر، گفت: کسی که در انتخابی شرکت نمی‌کند شانس حضور در تیم ملی را ندارد، گویا او مریض بوده و نتوانسته خودش را به انتخابی امروز برساند.

روحانی در پاسخ به این سؤال که چرا در وزن ۶۷ کیلوگرم کاراته ایران به این اندازه ضعیف است، گفت: طبق کارنامه و آماری که وجود دارد تعداد نفرات ما در این وزن بسیار بالا است، اما متأسفانه کارنامه خوبی از خود نشان ندادند، در مسابقاتی که شرکت کردند عملکرد خیلی خوبی نداشتند. در حال حاضر چون وزن ۶۷ کیلوگرم وزن المپیکی است، واقعاً برای ما حائز اهمیت است. بازیکنان ما باید برای اینکه خودشان را به تیم ملی و کادر فنی تحمیل کنند باید نوسان کمی داشته باشند، اما در ۶۷ کیلوگرم بازیکنان ما نوسان زیادی در نتیجه‌گیری دارند.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما تمام تلاش مان این است که بتوانیم نفرات قابل اعتمادی در این وزن داشته باشیم و بازیکنان بدانند با نتایجی که در مسابقات می‌گیرند می‌توانند خود را به کادر فنی ثابت کنند.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشکلات مالی که گریبان ورزش را گرفته گویا فدراسیون کاراته هنوز برای اعزام تیم ملی به کاراته‌وان تصمیمی نگرفته است، آیا تیم ملی به کاراته‌وان ژاپن اعزام می‌شود یا خیر افزود: با توجه به هزینه‌ای که اعزام به ژاپن دارد هنوز صد درصد مشخص نیست که تیم راهی لیگ جهانی کارته‌وان ژاپن می‌شود یا خیر. کادر فنی و دبیر فدراسیون قرار است جلسه‌ای با هم داشته باشند و طی چند روز آینده تکلیف این موضوع روشن خواهد شد.

روحانی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه چیزی برای کاراته از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بزرگترین و مهمترین فاکتوری که کاراته نیاز دارد شرکت در مسابقات کاراته‌وان است چون حضور در این مسابقات اهمیت بسیار زیادی دارد. ما شاهد بودیم بعد از کاراته‌وان آلمان تمام تیم‌های حاضر در برلین بلافاصله راهی کاراته‌وان سری A سانتیاگو شدند. این مسابقات سطح پایین‌ترین نسبت به لیگ جهانی کاراته‌وان‌ها دارد شرکت کردند. این نشان می‌دهد که گرفتن امتیاز برای گزینشی المپیک از اهمیت بسیار بالایی برای تمام کشورها برخوردار است. ما باید فکر اساسی نسبت به این اتفاق داشته باشیم. امیدوارم با مدیریت خوب فدراسیون و حمایت‌های مسئولان فدراسیون این شرایط مهیا شود چون برای رسیدن ملی‌پوشان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیاز است که در این رقابت‌ها امتیازهای لازم را جمع کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا