ستاره ای که سهیل نیست، موسوی است

در هجدهمین دوره از بازیهای آسیایی که به میزبانی اندونزی برگزار گردید، تیم ملی کاراته بانوان از ۴ فرصت خود به ۴ مدال دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز”، در این دوره از مسابقات قهرمانی بازیهای آسیایی تیم بانوان با کسب چهار مدال، نتیجه درخشانی را نسبت به دو دوره گذشته از نظر تعداد مدال کسب نمود.

طراوت خاکسار، روزیتا علیپور، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی در کنار ستاره موسوی سرمربی تیم ملی با کسب دو نشان نقره و دو برنز با عملکردی مثبت حضوری موفق در این رقابتها به ثبت رساندند.

در نخستین روز از این رقابت ها حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم به میدان رفت و در فینالی زود هنگام برابر آیومی از ژاپن حریف سنتی خود قرار گرفت و با قبول شکست در ثانیه های پایانی با نتیجه ۲ بر یک، به مدال برنز رسید.گفتنی است عباسعلی در بازیهای آسیایی اینچئون به نشان زرین طلا دست یافته بود.

در روز دوم طراوت خاکسار و روزیتا علیپور نمایندگان ایران بودند.

طراوت خاکسار در جدولی مناسب و در روز خوب با عملکردی تحسین برانگیز توانست به فینال راه یابد. در فینال برابر ون از چین تایپه نفر اول رنکینگ جهان قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب این بازیکن شد و به مدال نقره بسنده کرد.

دیگر نماینده ایران، روزیتا علیپور نیز در روز دوم مسابقات به تقابل با حریفان پرداخت و توانست به فینال راه یابد. علیپور در فینال برابر ژیااویان از چین نفر نخست رنکینگ جهان پس از تساوی، با رای داوران نتیجه را واگذار کرد‌ و بدون اینکه امتیازی از دست دهد، به نشان نقره دست یافت.

و در روز سوم و پایانی مسابقات، کاپیتان پگاه زنگنه آخرین نماینده کشورمان بود که پس از شکست میلیمتری با رای داوران، برابر حریف اصلی خود از قزاقستان به جدول شانس مجدد راه یافت و با شکست رقبا به مدال ارزشمند برنز رسید.

ستاره موسوی مربی نام آشنای کاراته ایران که موفقیت های فراوانی را در کارنامه خود در دوره های گذشته ثبت کرده بود، اینبار نیز توانست به شکست غم بار کاراته بانوان در میادین معتبر بین المللی و ترس از عدم کسب نتیجه آنها پایان دهد.

از زمان انتصاب خانم موسوی به عنوان سرمربی، ابتدا تیم بانوان ایران در آسیایی اردن به میدان رفت و تنها موفق به کسب یک نشان طلا و یک نشان برنز شد. البته باید یادآور شد که موسوی تنها دو مرحله اردو کوتاه مدت برگزار کرده بود و نمی شود این کارنامه را به پای وی نوشت.

این بار در المپیک بازیهای آسیایی به سرمربیگری موسوی، بانوان ایران بعد از مدتها ناکامی حضوری بسیار موفق را تجربه کردند که توانستیم از چهار فرصت به چهار مدال دست یابیم.

 

همچنین چندین رکورد در این رقابت ها توسط ملی پوشان تحت هدایت موسوی شکسته شد که به آن می پردازیم.

در وزن ۵۵- کیلوگرم که طراوت خاکسار نماینده ایران بود، نخستین مدال نقره را در المیپک بازیهای آسیایی کسب کرد. هرچند پیش از این در رقابت های آسیایی توسط فاطمه چالاکی به مدال نقره در همین وزن دست یافته بودیم.

در وزن ۶۱- کیلوگرم روزیتا علیپور ملی پوش ایران بود که توانست برای نخستین بار در تمامی ادوار پیکارهای معتبر آسیایی به فینال این وزن برسد و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز به مدال نقره بسنده کند. پیش از این سه برنز در این وزن توسط دلارام دوستی، فاطمه چالاکی و شیما آل سعدی کسب شده بود.

در وزن ۶۸- کیلوگرم کاپیتان پگاه زنگنه هم بازیکنی بود که بدون از دست دادن حتی یک امتیاز مدال برنز را کسب کرد.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی به عنوان دومین بازیکنی لقب گرفته که از سه دوره حضور در المپیک بازیهای آسیایی به دو مدال طلا و برنز دست یافت.

البته پیش از این فاطمه چالاکی تنها رکورددار بانوان ایران بود که در دو دوره حضور در المپیک بازیهای آسیایی، دو مدال در دو وزن متفاوت کسب نمود.

همچنین موسوی در این پیکارها نتیجه صد در صدی گرفت و چهار فرصت خود را به چهار مدال ارزشمند ختم کرد.

در پایان به جامعه بزرگ کاراته، مسئولان محترم فدراسیون و ستاره موسوی سرمربی تیم که وی را ستاره مربیگری بانوان این روزهای کاراته ایران باید دانست، همچنین مربی ارزشمند تیم خانم رضا زاده تبریک عرض می‌نماییم. و امیدواریم این روند موفقیت تا المپیک ۲۰۲۰ ادامه یابد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا