مهدیزاده نمی‌دانست حواسش به داور باشد یا رقیب اندونزیایی

کارشناس کاراته ایران گفت: امیرمهدیزاده در روزی که می توانست مدال طلای بازیهای آسیایی را کسب کند با لطف داوری به رقیب از این مهم بازماند.

به گزارش کاراته نیوز، احمد صافی سرمربی ایرانی تیم ملی هند در خصوص مبارزه مهدیزاده و رقیب اندونزیایی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر، متاسفانه میزبان از مزایای میزبانی خود در وزن ۶۰- کیلوگرم کاراته، تنها جایی که می توانست در این رشته مدال طلا بگیرد، حداکثر بهره را برد. ضمن اینکه داوران هم مبارزه را برای او به نوعی درآوردند و نماینده رقیب هم از این شرایط به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: امیرمهدیزاده روز خوبی را پشت سر گذاشت و در نیمه نهایی به خوبی «سایماتوف» ازبکستانی را به عنوان یکی از بهترین جهان شکست داد اما در مبارزه نهایی واقعا غافلگیر شد و نمی دانست حواسش به داور باشد یا کاراته کای رقیب، چون ریتم مبارزه را از دست او خارج کردند و این اوج بدشانسی مهدیزاده بود که در فینال به این حریف میزبان برخورد کرد و فرصت کسب مدال طلا را از او گرفتند.

این کارشناس کاراته با تشریح نقش داوران در کسب این نتیجه اظهار داشت: داوری این قدرت را دارد که از فرصت های اینچنینی استفاده کند، تا قبل این مبارزه داوریها خوب بود ولی میزبان هم توقعاتی داشت که توسط داوران به سرانجام رسید. آنها که با قوانین کاراته آشنایی دارند و مبارزه را تماشا کردند می دانند که نتیجه بازی می توانست غیر از این باشد.

صافی افزود: امیر مهدیزاده کار ارزشمندی را در مسابقات امروز خود به نمایش گذاشت و کسب این مدال هم جای تبریک دارد.

سرمربی ایرانی تیم ملی هند در مورد شرایط تیم خود هم گفت: دولت هند اجازه اعزام تیم کامل به این بازیها را صادر نکرد. شش نفر در هند مانده و ما با دو نفر اینجا هستیم و تلاشمان ارائه مبارزات قابل توجه است.

شایان ذکر است امیر مهدیزاده امروز در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم کاراته بازیهای آسیایی به نشان نقره دست پیدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا