کرجی: برای بازی‌های آسیایی اینچئون داوری انتخابی را چیدند!/ جنگیدم، اما اجازه ندادند به حقم برسم

دارنده نشان برنز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، گفت: زمانی که می‌خواستم در انتخابی‌ تیم ملی جهت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کنم، طوری داوران را برای قضاوت مسابقات ما چیده بودند که کاملاً ناداوری پیش از آغاز مسابقه معلوم بود.

به گزارش کاراته نیوز سحر کرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد نتایج بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا و حواشی که پس از آن رخ داده است، چیست، گفت: نتایج همیشه در بخش بانوان بی‌ثبات بوده است. بنده کاملاً به یاد دارم زمانی که می‌خواستم در انتخابی‌ تیم ملی کاراته جهت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کنم، طوری داوران را برای قضاوت مسابقات ما چیده بودند که کاملاً ناداوری پیش از آغاز مسابقه معلوم بود. بنده ۵ تا ۶ ماه در اردوها حضور داشتم، اما نسرین دوستی در آن مدت در اردو حضور نداشت و در خانه تشریف داشت و با لیلا بهرامی تمرین می‌کرد. متأسفانه روز مسابقات داوری را طوری چیده بودند که همه چیز علیه من باشد تا در پایان دوستی به این مسابقات اعزام شود. دوستی با تمام بی عدالتی‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام شد و رئیس فدراسیون کاراته در آن مقطع تایید کرد که دوستی به مسابقات اعزام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی داشته که چنین اتفاقاتی در آن مقطع رخ داده است، گفت: من نماینده وزن منهای ۵۰ کیلوگرم بودم و در آن مدت برای اعزام به مسابقات جهانی آلمان خیلی تلاش کردم در آن مقطع بوداغی مسئولیت تیم را بر عهده داشت و او را برکنار کردند و بهرامی را جایگزین بوداغی کردند. حتی در آن دوره لیلا بهرامی کنار دوستی به مسابقات اعزام شد. اتفاق عجیبی بود چرا که بهرامی نه مربی دوستی بود نه چیز دیگری اما در کنار دوستی به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام شد. اصلاً حق او نبود که به بازی‌های آسیایی اعزام شود اما به هر شکلی که ممکن بود من را حذف کردند تا دوستی و بهرامی به مسابقات اعزام شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: حتی در آن انتخابی بهرامی به عنوان سرمربی ناظر مسابقات بود و می‌دید که چطور حق من را خوردند، اما هیچ گونه واکنشی نشان نداد. من از حریفم بهتر بودم، اما رابطه دوستی بهرامی و نسرین دوستی چون خیلی خوب بود در نهایت نسرین راهی بازی‌های آسیایی شد. اصلاً قانون به این شکل بود که هر وقت دوستی در کاراته باشد بهرامی هم باید باشد.

دارنده نشان طلای مسابقات دانشجویان جهان در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: بنده در آن مقطع دیگر هیچ اعتراضی نکردم چون ارزشی نداشت، چون کسی صدای ما را نمی‌شنید باید کسی باشد که از من حمایت کند، اما نبود. من تنها راهی که می‌دانستم جنگیدن بود. من جنگیدم، اما اجازه ندادند به حقم برسم.

کرجی در پاسخ به این سؤال که برای اینکه کاراته بانوان از این شکل خارج شود و مثل تیم ملی مردان روند رو به رشدی داشته باشد چه کار باید کرد، گفت: واقعاً یک نفر باید به داد کاراته بانوان برسد. باید به یک اندازه عدالت وجود داشته باشد. من حتی در انتخابی اعزامی به مسابقات جهانی اتریش در رقابت‌های قهرمانی کشور خیلی نزدیک بازی را به حریفم واگذار کردم، هر چند که همه چیز مشکوک بود اما مسئولان وقت فدراسیون سکوت کردند و هیچ حرفی نزدند. برای انتخابی دانشجویان جهان من چون مدال طلای دوره قبل را داشتم شاه‌محمدی نایب رئیس فدراسیون به بنده اجازه داد که در انتخابی‌ها به خاطر مدالی که در دوره قبل کسب کرده بودم در انتخابی شرکت کنم. من در آن مرحله آلاله صعودی را شکست دادم، اما متأسفانه تیم به مسابقات اعزام نشد به هر حال من همیشه تلاش کرده‌ام اما به حقم نرسیدم امیدوارم روزی برسد که در بانوان عدالت رعایت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا