فرجی: نباید انتظارات از تیم کاراته بانوان در حد مردان باشد

محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته معتقد است که انتظارات مردم از تیم ملی بانوان نباید در حد تیم ملی مردان باشد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، محمدصادق فرجی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط و سطح پانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، توضیح داد: پانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از دو منظر برای همه ‌کشورهای حاضر در این رقابت‌ها مهم بود. نکته اول اینکه، این دور از مسابقات برای کسب سهمیه المپیک بود و ۶ امتیاز داشت، به همین دلیل خیلی از کشورهای آسیایی در این مسابقات حضور داشتند. ۲۹ کشور در این دوره شرکت کرده بودند و همین مسئله نشان دهنده این بود که مسابقات از اهمیت بسیار بالایی برای آن‌ها برخوردار بوه است.

او افزود: نکته دوم این که به دلیل نزدیک بودن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، اکثر کشورها قهرمانان خود را در این رقابت‌ها شرکت داده بودند تا برای بازی‌های آسیایی آن‌ها را ارزیابی کنند. لذا اکثر کاراته‌کاها نفرات اصلی تیم‌ها بودند که نشان دهنده اهمیت مسابقات قهرمانی آسیا برای کشورها بود و همین مسائل، سطح رقابت‌ها را بالا برده بود.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد عملکرد ملی‌پوشان مردان ایران گفت: خوشبختانه در بخش آقایان توانستیم دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک برنز کسب کنیم. همچنین در بخش کومیته تیمی مسابقات نیز که یکی از فاکتورهای مهم برای ارزیابی بخش کومیته است و اهمیت بسیار بالایی دارد، قهرمانان ما با قاطعیت عنوان نخست و قهرمانی مسابقات را کسب کردند.

او در مورد عمکرد تیم بانوان ایران نیز توضیح داد: در بخش بانوان نیز با توجه به اینکه در دوره قبل (در قزاقستان) هم یک طلا و یک برنز به دست آمده بود، با تکرار همان نتایج عملکرد خوبی داشتیم. با توجه به اینکه اکثر کشورها در بخش بانوان سرمایه گذاری می‌کنند و در فضای تمرینات نیز از ظرفیت‌های دیگری(تمرین تیم‌های بانوان با آقایان) استفاده می‌کنند، کار برای قهرمانان ایران سخت‌تر می‌شود. ما نیز باید با تلاش زیاد فضایی را برای قهرمانان بانوان خود فراهم کنیم تا در اردوهای تیم‌های ملی کشورهای دیگر شرکت کرده و اردوهای مشترکی را با تیم‌های بانوان کشورهای مختلف برگزار کنند تا در بخش بانوان نیز جهش رو به جلویی داشته باشیم.

فرجی با اشاره به سابقه طولانی مدت تیم‌های کاراته کشورهای دیگر در بخش بانوان، اظهار کرد: کشورهایی مثل ژاپن سابقه دیرینه‌ای در مسابقات آسیایی و جهانی بانوان دارند، این در حالی است که فقط چند سالی است بانوان ایران در چنین مسابقاتی حضور پیدا می‌کنند. ما در بخش جهانی از سال ۲۰۱۲ و در بخش آسیایی از سال ۲۰۱۱ بانوان خود را عازم مسابقات می‌کنیم، با این حال باید فرصتی را فراهم کنیم تا بانوان هم در کنار آقایان نتایج مطلوبی را کسب کنند.

رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه نباید خواسته‌ها از تیم بانوان در حد تیم مردان باشد، تصریح کرد: اگر در بخش بانوان نیز خواسته‌هایی هم سطح با تیم آقایان داریم دید درستی نیست. سطوح این دو بخش با یکدیگر متفاوت است اما خوشبختانه در رده‌های پایه‌ با توجه به برنامه ریزی‌های خوبی که انجام داده‌ایم نتایج خوب و رو به رشدی حاصل شده است. ان‌شاءالله نفراتی که در رده‌های پایه هستند و طی فرآیند موجود وارد رده سنی بزرگسالان می‌شوند، تا رسیدن به ترکیب تیم ملی از تجربیات خوبی برخوردار می‌شوند پس باید منتظر درخشش بخش بانوان بود.

او افزود: ترکیب فعلی تیم بانوان در سطوح و رده‌های سنی مختلف مسابقات زیادی را تجربه نکرده‌اند چون در سال‌های گذشته فدراسیون فضایی را به وجود نیاورده بود که قهرمانان فعلی بانوان در میادین مختلف حضور پیدا کنند. با توجه به اینکه الآن فدراسیون کاراته در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بانوان این فرصت را فراهم کرده، در برنامه‌های بعدی شاهد موفقیت تیم بانوان هم خواهیم بود.

فرجی در پاسخ به این سوال که با توجه به روند فعلی می‌توان به موفقیت تیم کاراته بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا امیدوار بود؟ اظهار کرد: همانطور که گفتم، در بخش بانوان به دلیل شرایط موجود، سطح فنی و انتظارات با بخش آقایان متفاوت است. در بخش مردان کاراته‌کاهای ما از بهترین‌های دنیا بوده، صاحب نام هستند و در میادین مختلفی هم حضور داشته‌اند. البته در بخش بانوان هم نفراتی مثل حمیده عباسعلی را داریم که ستاره هستند اما باید در بخش‌های دیگر بانوان هم کار کرد تا ان‌شاءالله به نتایج خوبی برسیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا