بررسی کاراته ایران در آسیا به بهانه حضور در جاکارتا ۲۰۱۸

کاراته کا‌های ایران با پشتوانه قهرمانی جهان و آسیا برای بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا آماده می‌شوند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن که قرار شد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو رشته کاراته هم در رقابت‌های المپیک حضور داشته باشد اهمیت بازی‌های و مسابقات جهانی برای ارتقا رنکینگ کاراته کاها افزایش یافت.

به همین منظور تیم ملی کاراته کشورمان سعی می‌کند در تمام رقابت‌های جهانی و آسیایی با نفرات کامل اعزام شود تا با کسب سکو‌های قهرمانی رنکینگ جهانی ملی پوشان را افزایش دهد و یک قدم به المپیک توکیو نزدیک‌تر شود.

در برنامه رقابت‌های سال ۲۰۱۸، مسابقات مختلفی پیش روی ملی پوشان کاراته قرار دارد که یکی از این رقابت ها، بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی است که برای تیم ملی کاراته ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاراته ایران برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ در کشور ژاپن در بازی‌های آسیایی حاضر شد و توانست ۵ مدال شامل یک طلا، ۲ نقره و یک برنز را بدست آورد و عنوان نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی را در اولین حضور خود ثبت کند.

تیم ملی کاراته ایران که سابقه حضور در ۶ دوره از بازی‌های آسیایی را دارد و توانسته تاکنون مدال‌های خوشرنگی را در هر دو بخش مردان و بانوان بدست آورد، در حالی آماده هفتمین حضور خود در بازی‌های آسیایی اندونزی می‌شود که از ابتدای سال ۹۷ ملی پوشان کشورمان زیر نظر سرمربیان خود در اردو‌های آمادگی حاضر شدند و با برگزاری تمرینات منظم، توانستند در رقابت‌های لیگ جهانی ترکیه و قهرمانی آسیا در اردن با حضوری قدرتمند روی سکوی نخست قرار گیرند و عنوان قهرمانی جهان و قاره کهن را در کارنامه خود ثبت کنند. اکنون کاراته کاران ایران با پشتوانه قهرمانی جهان و آسیا برای بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا آماده می‌شوند.

ملی پوشان کشورمان که همه هدفشان حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است اکنون برای رسیدن به این مهم باید در یکی از مهم‌ترین آوردگاه‌های آسیایی حاضر شوند و با حریفان خود به مبارزه بپردازند.

قهرمانی در آسیا و لیگ جهانی ترکیه سطح انتظارات را از ملی پوشان کاراته ایران بالا برده تا جایی که امیدواریم در این دوره از بازی‌های آسیایی تیم ملی کاراته کشورمان پس از چند دوره کسب عنوان نایب قهرمانی، بتواند سکوی نخست آسیا را از آن خود کند.

البته این موفقیت‌ها نیاز به تمرینات و برگزاری اردو‌های منظم و حمایت هر چه بیشتر مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کاراته در راستای تهیه تجهیزات سخت افزاری دارد تا ملی پوشان ما بتوانند در ادامه مسیر افتخار آفرینی‌های خود قدم بردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا