کاراته کا‌های ایران در اندیشه تکرار قهرمانی قاره کهن

تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان با هدف تکرار عنوان قهرمانی خود راهی کشور اردن می‌شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن از روز جمعه ۲۲ تیرماه با حضور ۳۱۲ کاراته کا از ۲۹ کشور برگزار می‌شود. مسابقاتی که پانزدهیمن حضور ملی پوشان کاراته ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان در حالی عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا است که توانست در دوره قبلی عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و با هدف تکرار قهرمانی قاره کهن و به عنوان مدعی اصلی رقابت‌ها راهی کشور اردن می‌شود.

کاراته کاران کشورمان در شرایطی رقابت‌های قهرمانی آسیا را تجربه می‌کنند که پیش از این در خردادماه سال جاری توانستند عنوان قهرمانی لیگ جهانی کاراته وان ترکیه را از آن خود کنند و با روحیه بالا و آمادگی جسمانی خوب با هدایت شهرام هروی و ستاره موسوی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود.

البته شرایط برای تیم ملی بانوان متفاوت است چرا که با تصمیم فدراسیون لیلا بهرامی از سمت سرمربیگری تیم بانوان برکنار شد و موسوی به جای او هدایت بانوان کاراته کا کشورمان را بر عهده گرفت و در اولین اقدام خود مبینا کاویانی را جایگزین پگاه زنگنه کرد تا تیم ملی کاراته بانوان با ترکیب متفاوت تری نسبت به مسابقات انتخابی که برگزار شد راهی اردن شود.

تیم ملی کاراته کشورمان بعد از حضور موفق در لیگ جهانی کاراته وان ترکیه و با تغییراتی در کادر فنی تیم و ترکیب ملی پوشان راهی پانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

این مضوع بهانه شد تا به بررسی تاریخچه تیم ملی دررقابت‌های قهرمانی آسیا بپردازیم:

جایگاه سوم آسیا در نخستین حضور
تیم ملی کاراته کشورمان در سال ۱۹۸۹ در کشور استرالیا توانست با کسب ۶ مدال شامل ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز در مکان سوم آسیا قرار گیرد و در نخستین حضور خود در این مسابقات روی سکوی سومی قاره کهن بایستد.

در سال ۱۹۹۱ و در کشور نیوزلند تیم ملی کاراته کشورمان توانست عنوان سومی خود را با کسب ۱۱ مدال شامل یک طلا، ۲ نقره و ۸ برنز تکرار کند و همچنان از مدعیان اصلی این رقابت‌ها باشد.

کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا
در سال ۱۹۹۳ تیم ملی کاراته ایارن توانست در کشور تایوان با کسب ۹ مدال شامل یک طلا، ۳ نقره و ۵ برنز با یک پله صعود نسبت به ادوار قبل در مکان دوم آسیا قرار گیرد و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

این عنوان نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۵ فیلیپین و ۱۹۹۷ ماکائو توسط کاراته کا‌های کشورمان تکرار شد و ایران توانست در سه دوره پیاپی نایب قهرمان آسیا باشد.

نخستین قهرمانی قاره کهن
در سال ۱۹۹۹ و در کشور سنگاپور تیم ملی کاراته ایران بعد از چند دوره عنوان نایب قهرمانی و سومی آسیا توانست با کسب ۱۰ مدال شامل ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز برای نخستین بار روی بام قاره کهن قرار گیرند و قهرمان آسیا شوند.

سقوط کاراته ایران در رقابت‌های آسیا
پس از درخشش تیم ملی کاراته ایران در چند دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا، در سال ۲۰۰۱ و در کشور مالزی کاراته کا‌های کشورمان ۸ مدال شامل یک طلا، ۳ نقره و ۴ برنز با سه پله سقوط در مکان چهارم آسیا ایستادند.

تیم ملی کاراته ایران در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ توانست با کسب مدال‌های خوش رنگ برایسه دوره پیاپی نایب قهرمان آسیا شود و نسبت به دوره قبل توانست جایگاه بهتری را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۷ در کشور مالزی تیم ملی کاراته با کسب ۷ مدال شامل ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز در مکان سوم ایستاد.

تیم ملی کاراته کشورمان در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز با کسب مدال‌های خوش رنگ توانست باز هم برای سه دوره پیاپی عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کند و روی سکو قرار گیرد.

کسب دومین قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا
تیم ملی کاراته کشورمان در سال ۲۰۱۳ راهی کشور امارات شد و کاراته کاران کشورمان توانستند با کسب ۱۶ مدال شامل ۷ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز برای دومین بار قهرمان آسیا شوند و روی بام قاره کهن بایستند؛ و در سال ۲۰۱۵ در کشور ژاپن تیم ملی کاراته ایران با کسب ۱۱ مدال شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز با دو پله سقوط نسبت به دوره قبل در مکان سوم قرار گیرند.

در سال ۲۰۱۷ رقابت‌های قهرمانی آسیا در تمام رده‌های سنی و به میزبانی کشور قزاقستان برگزار شد و تیم ملی کاراته ایران توانسته برای نخستین بار در تمام رده‌های سنی قهرمان آسیا شود.

پانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از روز جمعه ۲۲ تیر ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه ادامه دارد. در این دوره از رقابت‌ها ۲۹ کشور حضور دارند و تیم ملی کاراته کشورمان با ۱۷ نماینده جزو کشور‌هایی است که بیشترین شرکت کننده را در این مسابقات دارد.

تیم ملی کاراته کشورمان روز سه شنبه ۱۹ تیرماه راهی کشور اردن شد تا در رده بزرگسالان با حریفان خود به رقابت بپردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا