خاستگاه اصلی ما حضور و کسب مدال در المپیک توکیو است/ کاراته با کسب نتیجه در پاریس استارت خوبی در سال ۲۰۱۸ زد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: خاستگاه اصلی ما حضور و کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و امیدوارم کاراته یکی از ضلع‌های اصلی کسب مدال در المپیک باشد.

به گزارش کاراته نیوز محمدصادق فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایجی که تیم ملی کاراته در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی پاریس کسب کرد، گفت: از همه همکارانم در فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان به خاطر تلاشی که در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان داشتند تشکر می‌کنم، از جامعه بزرگ کاراته که در این موفقیت سهیم بودند نیز تشکر می‌کنم. امیدوارم موفقیت‌هایی که یکی پس از دیگری در کاراته رقم می‌خورد، ادامه دار باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: سال ۲۰۱۷ سال موفقیت و پیروزی برای کاراته ایران بود، فرایند کسب سهمیه در سال ۲۰۱۷ با سال ۲۰۱۸ متفاوت است. ما در سال ۲۰۱۷ نفراتی که مدنظرمان بود را وارد لیست ۱۰۰ نفر اول رنکینگ جهانی کردیم و در سال ۲۰۱۸ باید فرایند جدیدی را دنبال کنیم. سطح مسابقات کاراته وان بسیار بالا است و در واقع هر بازی برای ملی پوشان ما حکم فینال را دارد. خوشبختانه ما در اولین مرحله مسابقات لیگ کاراته وان یک قدم محکمی را برداشتیم و استارت خوبی را زدیم، در کاراته وان پاریس ۷۵۶ شرکت کننده از ۸۱ کشور حضور داشتند. برترین‌ها و قهرمانان تمام کشورها در پاریس حضور داشتند که خدا را شاکریم که توانستیم در میان این همه شرکت کننده نتایج خوبی را کسب کنیم.

فرجی در مورد اینکه نگاه فدراسیون کاراته به این رشته نگاه المپیکی است و برای موفقیت در این مسیر باید در لیگ‌های کاراته‌ وان که جزء مسابقات کسب سهمیه المپیک است حضور داشته باشیم، گفت: نگاه ما این است که در سال ۲۰۱۸ با حمایت‌های همه جانبه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بتوانیم در مسیر المپیکی حضور پیدا کنیم، حضور در لیگ‌های جهانی کاراته‌ وان امتیاز دارد و لذا ما باید در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم تا آن نتیجه لازم را کسب کنیم،‌ خاستگاه اصلی ما حضور و کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و هدف اصلی ما کسب مدال در این رویداد بزرگ است، امیدوارم کاراته یکی از ضلع‌های اصلی کسب مدال در المپیک باشد. قهرمانان ما و فدراسیون در تلاشند تا از جایگاه خود در دنیا دفاع کنند، گرفتن کسب سهمیه المپیک سخت و حضور در المپیک سخت‌تر از آن است. حضور در لیگ‌های جهانی و برگزاری اردوها هزینه دارد و ما مثل همیشه برای رسیدن به این موفقیت و حضور در این میادین نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داریم.

وی در پایان صبحت‌های خود گفت: حتما با مسئولان وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای خواهیم داشت تا در این مسیر المپیکی ما را کمک کنند تا بتوانیم در المپیک ریو مدال کسب کنیم. اگر ما می‌خواهیم در ۲۰۲۰ مدال آور باشیم باید در این مسیر کاراته‌ وان‌ها حضور داشته باشیم و مسئولان ورزش امیدوارم به صورت ویژه به این رشته مدال آور نگاه کنند. همین که تعداد زیادی از بچه‌ها در رنکینگ اول تا سوم دنیا حضور دارند این نشانه موفقیت کاراته است و ما می‌توانیم در المپیک مدال آور باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا