کاپیتان تیم ملی کاراته:از مبارزه خسته نمی شوم/پایین بودن قراردادهای لیگ

«ذبیح اله پورشیب» کاپیتان تیم ملی کاراته ایران، با تاکید بر اینکه از مبارزه خسته نمی شود، گفت: نسل فعلی تیم ملی با برنامه ریزی و تلاش به افتخارات زیادی رسیده و به دنبال تکمیل موفقیت ها در المپیک است.به گزارش کاراته نیوز پورشیب، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: مرحله دوم اردوهای تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران از امروز (شنبه) آغاز شد و پیش از آن نیز اردویی ۱۰ روزه داشتیم و سپس برای حضور در سوپر لیگ آماده شدیم.
وی با اشاره به اینکه اردونشینان کاراته برای حضور در لیگ جهانی فرانسه آماده می شوند، تصریح کرد: مسابقات پاریس که نخستین رویداد سال میلادی جدید محسوب می شود، همواره سطح فنی بالایی دارد و امسال با توجه به داشتن امتیاز رنکینگ جهانی و المپیک با سطح بسیار بهتری انجام می شود.
پورشیب با اشاره به زمان دو سال و نیم تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو، عنوان کرد: چنانچه بخواهیم درست استفاده کنیم این زمان زیاد است، اما اگر برنامه ریزی نکنیم، زمان از دست می رود و فرصتی برای جبران نخواهد بود.
وی با بیان اینکه سال ۲۰۱۸ برای کاراته ایران دارای اهمیت زیادی است، گفت: مسابقات مهمی داریم و باید استارت خوبی بزنیم تا علاوه بر کسب مدال و نزدیک شدن به سهمیه المپیک از نام کاراته کشورمان دفاع کنیم.
پورشیب گفت: رقابت های دانشجویان جهان، قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان در سال جدید میلادی برگزار می شود که همگی دارای امتیاز ورودی المپیک هستند و تلاش می کنم تا در مهمترین رویدادها حضور یابم.
وی با تاکید بر اینکه آرزوی هر ورزشکاری حضور و کسب مدال در المپیک است، توضیح داد: مسیر طولانی تا رسیدن به این مهم داریم و امیدوارم هر فردی شایسته است در این رویداد مهم حضور یابد و ملی پوشان کاراته نیز تلاش می کنند تا نماینده شایسته ای برای این رشته رزمی باشند.
پورشیب در خصوص اینکه بسیاری از کارشناسان کاراته، ترکیب فعلی تیم ملی را بهترین ترکیب تیم می دانند، گفت: بسیاری از دوستان و پیشکسوتان به ما لطف دارند و تیم فعلی ثمره تلاش همه آنان است. اکنون تیمی داریم که در سال های اخیر بهترین نتایج تاریخ کاراته ایران را رقم زده است. این مساله، کار را برای ملی پوشان سخت کرده تا بتوانیم میراث دار خوبی برای کاراته کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه کاراته در ورزش ایران جایگاه ویژه ای دارد، افزود: تلاش می کنیم تا افتخارات تکرار شود و در المپیک هم کمک حال ورزش ایران باشیم.
کاپیتان تیم ملی ایران در خصوص حضور در مسابقات سوپر لیگ، گفت: از لحاظ آمادگی در کوران مسابقات هستیم و نقاط ضعف را پوشش می دهیم. ما نیز در تیم دانشگاه آزاد با کادر فنی و نفرات خوب شایسته تکرار قهرمانی هستیم.
وی در مورد پرداختی تیم ها به کاراته کاها در سوپر لیگ، گفت: تنها چند تیم دانشگاه آزاد، مناطق نفت خیز و بیمه تعاون پرداختی نسبتا خوبی دارند که آنهم کافی نیست و مبالغ در شان قهرمانان جهان و آسیا نیست.
پورشیب تصریح کرد: کاراته کاها منبع درآمدی به غیر از لیگ ندارند و حتی با مدال آوری در جهان و آسیا نیز پس از یک یا برخی مواقع دو سال پاداش می گیرند و بهتر است تیم های حاضر در لیگ، نگاه بهتری به قهرمانان داشته باشند.
وی در مورد شرایط اردوهای تیم ملی، گفت: مسئولان فدراسیون تلاش خود را برای شرایط مطلوب به کار گرفته اند و اکنون همه چیز مناسب است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا