فدراسیون جهانی نحوه سهمیه المپیک جوانان را تشریح کرد

با اعلام فدراسیون جهانی، پیکارهای آسیایی قزاقستان به عنوان یکی از رقابتهای گزینشی المپیک ۲۰۱۸جوانان شناخته شد و امتیاز مدال آوران این رقابتها در رنکینگ فدراسیون جهانی لحاظ خواهد شد.

به گزارش “کاراته نیوز” و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، بر اساس بخشنامه فدراسیون جهانی، المپیک جوانان بوئنوس آیرس در ۳ وزن ۶۱-، ۶۸ و ۶۸+ پسران و ۳ وزن ۵۳-، ۵۹- و ۵۹+ کیلوگرم دختران برگزار می شود و هر کشور می تواند با کسب امتیازات لازم، نهایتاً با ۶ سهمیه(۳ نفر در بخش پسران و ۳ نفر در بخش دختران) در بازیهای المپیک جوانان شرکت کند.

در مسابقات کاراته المپیک جوانان ۲۰۱۸ مجموعاً ۴۸ شرکت کننده حضور دارند که شامل (۲۴ پسر و ۲۴ دختر) خواهد بود که ۴۰ نفر از طریق سهمیه به این بازیها راه پیدا می کنند. علاوه بر آن، کشور میزبان ۴سهمیه (۲پسر و ۲دختر) در این مسابقات دارد و ۴سهمیه واید کارت(۲ پسر و ۲ دختر) هم برای این مسابقات در نظر گرفته شده است.

فدراسیون جهانی شرایط سنی شرکت کنندگان المپیک ۲۰۱۸ بوئنوس آیرس را اول ژانویه ۲۰۰۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۰۲ اعلام کرد.

*کاراته کاها طبق اوزان و دسته بندی صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی مسیر المپیک را طی خواهند کرد.
در بخش پسران اوزان ۵۵- و ۶۱- ادغام شده و وزن ۶۱-کیلوگرم به این رقابتها اعزام می شود، وزن ۶۸-کیلوگرم تغییری نمی کند. اوزان ۷۶- و ۷۶+کیلوگرم نیز ادغام شده و ۶۸+کیلوگرم در لیست رقابتهای المپیک قرار خواهد گرفت.
در بخش دختران هم اوزان ۴۸-و ۵۳-کیلوگرم ادغام شده و شامل یک وزن ۵۳-کیلوگرم می شود و به همراه کاراته کاهای اوزان ۵۹-و ۵۹+کیلوگرم رقابتهای خود را در المپیک بوئنس آیرس پیگیری خواهند کرد.

نحوه گزینش کاراته کاها برای المپیک جوانان اینگونه است:
مرحله اول: بر اساس رنکینگ فدراسیون جهانی ۲ کاراته کایی که تا ۸ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۸ خرداد ۱۳۹۷) دارای بالاترین رتبه در اوزان خود باشند مستقیم به المپیک می روند. در اوزانی که با هم ادغام شده اند سهمیه به کاراته کاهایی تعلق خواهد گرفت که بالاترین امتیاز را داشته باشند.
مرحله دوم: کاراته کاهایی که در رنکینگ سهمیه نگرفته اند باید در اولین مرحله مسابقات گزینشی شرکت کنند که سهمیه به نفرات اول و دوم هر دسته وزنی تعلق خواهد گرفت.
مرحله سوم: یک مسابقات گزینشی دیگر هم برگزار می شود و کسانی که از مرحله قبل موفق به کسب سهمیه نشده اند می توانند در این رقابتها حضور یابند که ۲ نفر برتر هر وزن سهمیه خواهند گرفت. چنانچه کاراته کایی در هر یک از مراحل بالا موفق به کسب سهمیه شود، حق شرکت در مراحل بعدی را ندارد.
مرحله چهارم: نفرات برتر هر قاره که تاکنون سهمیه نگرفته باشند بر اساس رنکینگ فدراسیون جهانی یک سهمیه خواهند گرفت.
فدراسیون جهانی سهمیه کسب شده را ۱۵ جولای به صورت رسمی به کشورها اعلام خواهد کرد.
مسابقات کاراته المپیک جوانان برای نخستین بار است که برگزار می شود. این رقابتها طی روزهای ۶ تا ۱۸ اکتبر(۱۴ تا ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۷) در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین پیگری خواهد شد.فدراسیون جهانی نحوه سهمیه المپیک جوانان را تشریح کرد

با اعلام فدراسیون جهانی، پیکارهای آسیایی قزاقستان به عنوان یکی از رقابتهای گزینشی المپیک ۲۰۱۸جوانان شناخته شد و امتیاز مدال آوران این رقابتها در رنکینگ فدراسیون جهانی لحاظ خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا