پورشیب: برای خلق رکورد در مسابقات شرکت نمی کنم

ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته ۴ سال پیش تنها طلایی کاراته مردان در بازیهای کشورهای اسلامی بود. او حالا باردیگر این میدان را تجربه می کند؛ با این تفاوت که به قول خودش با تجربه تر، با انگیزه تر و پخته تر شده است.

به گزارش “کاراته نیوز” و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، ذبیح اله پورشیب نماینده وزن منهای ۸۴ کیلوگرم کشورمان در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی می گوید “اگر چه بیش از یک دهه حضور در مسابقات قاره ای و جهانی را در تیم های ملی جوانان، امیدها و بزرگسالان تجربه می کنم، اما با همان انگیزه ای به روی تاتامی می روم که در اولین سالهای حضورش در تیم ملی مبارزه می کردم.”

کاپیتان در ادامه اضافه می کند:” من هیچوقت از تمرین و مبارزه کردن خسته نمی شوم. در هر مسابقه ای شرکت می کنم می خواهم بهترین عملکردم را داشته باشم. برای من عنوان مسابقه مهم نیست، خواه این مسابقات بین المللی باشد یا قاره ای و جهانی؛ مهم عملکردم است.”

پورشیب که از جهانی ۲۰۰۵ جوانان جهان در قبرس حضور در تیم ملی را تجربه می کند در خصوص اینکه چگونه انگیزه اش را حفظ می کند، گفت: “وقتی در یک مسابقه ای شرکت می کنم، روی سکو می روم و مدال کسب می کنم بعد از آن همه چیز برایم تمام می شود. مدالم را فراموش می کنم و خوشحالی ام فقط برای همان روز است. به رقابتهایم در کومیته تیمی اگر دقت کنید مصداق این حرفم است. در مسابقات قاره ای و جهانی وقتی مبارزاتم در بخش انفرادی تمام می شود( با هر نتیجه ای) با اشتیاق تمام برای موفقیت در کومیته تیمی به روی تاتامی می روم. من در ۳ دوره مسابقات جهانی، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در بخش کومیته تیمی ۱۰ بار به روی تاتامی رفته ام که حاصل آن ۷ برد، ۲ تساوی و یک باخت است.در مسابقات قاره ای نیز بیست و پنج، شش بار در ترکیب کومیته تیمی قرار گرفتم که فقط دو بار آن را شکست خورده بودم و سایر مبازراتم را پیروز شدم. حمل بر خودستایی نباشد، اما این نشان می دهد در هر شرایطی برای مسابقه دادن انگیزه و اشتیاق دارم.”

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص حریفان اصلی اش در بازهای کشورهای اسلامی گفت: “اوگور آکتاش که روز گذشته در مسابقات قهرمانی اروپا به نشان طلا دست یافت، آیخان مامایف نایب قهرمان جهان از آذربایجان، حریف مصری و عربستانی حریفان قدری هستند. امیدوارم بتوانم مدال طلای دوره گذشته ام را جبران کنم. البته در دوره قبل در سنگین وزن روی تاتامی رفتم این بار در یک وزن پایین تر.”

ذبیح اله پورشیب با اشاره به اینکه در بازیهای کشورهای اسلامی به سکوهای دوم و سوم فکر نمی کند، گفت: در ۳ماه آینده علاوه بر بازیهای کشورهای اسلامی ۲ رویداد مهم را در پیش دارم که باید در آن رقابتها بهترین مبارزاتم را ارائه دهم؛ اول قهرمانی آسیا در قزاقستان و بعد ورد گیمز که در هر وزن و بخش با حضور ۸ کاراته کا برتر جهان در لهستان برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که در کاراته آسیا با کسب نشان طلای دیگر به دنبال رکورد است و یا خیر گفت: این که بتوانم در مسابقات آسیایی تعداد مدالهای طلایم را افزایش دهم، برایم انگیزه بخش است، اما من برای خلق رکورد در مسابقات شرکت نمی کنم. همانطوری که قبلا گفتم در هر مسابقه ای می خواهم بهترین عملکردم را داشته باشم و این چیزی است که مرا راضی می کند.

“ذبیح اله پورشیب در یک نگاه”
متولد: ۲۷/۴/۱۳۶۷ – ایلام

عناوین مهم انفرادی: نفر دوم رنکینگ جهان
برنز جهان ۲۰۱۶
پنجم جهان۲۰۱۲، ۲۰۱۴
طلای آسیا ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
نقره ۲۰۱۳، برنز ۲۰۱۵
طلای امیدهای جهان ۲۰۰۷
برنز جوانان جهان ۲۰۰۵
طلای امیدهای آسیا ۲۰۰۸

حریفان اصلی پورشیب در بازیهای کشورهای اسلامی:
***آیخان مامایف:نفر سوم رنکینگ جهان
نقره جهان ۲۰۱۶
برنز جهان ۲۰۱۲
طلای زیر ۲۱ سال جهان ۲۰۱۱
نقره اروپا ۲۰۱۲و۲۰۱۵
۲طلا، یک نقره و ۳ برنز مسابقات کاراته وان
سابقه مبارزه با پورشیب: ۵بار، ۴ برد برای پورشیب، یک برد برای مامایف

*** اوگور آکتاش از ترکیه: نفر ۴ رنکینگ جهان
طلای اروپا ۲۰۱۶، ۲۰۱۷
طلای زیر ۲۱ سال جهان ۲۰۱۵
۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز از رقابتهای کاراته وان
سابقه مبارزه با پورشیب: یک بار، جام ارومیه( برد ۳ بر ۲آکتاش)

***مریس موهویچ از بوسنی هرزگوین: نفر ۱۱ رنکینگ جهان
نقره اروپا ۲۰۱۶
برنز اروپا ۲۰۱۴
یک طلا، یک نقره و یک برنز از مسابقات کاراته وان
سابقه مبارزه با پورشیب:-

*** محمد الکتبی از مصر: نفر ۱۶ رنکینگ جهان
برنز جهان ۲۰۱۴
طلا و برنز زیر ۲۱ سال جهان ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵
طلای جوانان جهان ۲۰۱۱
۲ نقره و ۲ برنز از مسابقات کاراته وان
سابقه مبارزه با پورشیب: ۲ بار، رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ (برد الکتبی ۳ بر یک) ، کاراته وان ترکیه ۲۰۱۴ (برد الکتبی با نتیجه ۷ بر۵)

***ابراهیم نانتومی از عربستان سعودی: نفر ۱۸ رنکینگ جهان
برنز آسیا ۲۰۱۵
نقره کاراته وان مصر ۲۰۱۶
سابقه مبارزه با پورشیب: یک بار، برد پورشیب کاراته وان هلند ۲۰۱۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا