کیجی سوزوکی: کاراته ایران شانس اصلی کسب مدال المپیک توکیو است

دبیر دوم و کنسکول ژاپن در ایران صبح امروز (یکشنبه) با محمد صادق فرجی رییس فدراسیون کاراته دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش “کاراته نیوز” و به نقل از روابط عمومی فدراسیون، در این دیدار یک ساعته، کیجی سوزوکی دبیر دوم وکنسول ژاپن در ایران با اشاره به قدرت کاراته کشورمان در جهان گفت: ایران در این مدت پیشرفت بسیار چشمگیری را در بخش کومیته داشته است و یقینا در بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ می‌تواند شانس اصلی کسب مدال باشد.

وی افزود: من بارها اردوهای تیم‌های ملی ایران را از نزدیک دیده ام و با قهرمانان شما مبارزه داشته‌ام. کاراته ایران از نظر کیفی و کمی یکی از برترین‌های دنیا است و امیدوارم با برگزاری اردوهای مشترک ارتباط کاراته ایران و ژاپن بیشتر شود. به هرحال با المپیکی شدن کاراته، نگاهها به این ورزش متفاوت شده است و از طرفی ایران و ژاپن دو قطب اصلی کاراته آسیا هستند و قطعا همکاری این دو کشور باعث ارتقای سطح فنی کاراته‌کاهای ایران و ژاپن می‌شود.

محمدصادق فرجی، رییس فدراسیون کاراته، نیز با استقبال از حضور «کیجی سوزوکی» در فدراسیون کاراته گفت: ما همواره ازبرگزاری اردوهای مشترک بین ایران و ژاپن استقبال می‌کنیم و علاقه‌مندیم تا از مدرسین ژاپنی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کاتا بهره ببریم. ارتباط و همکاری مشترک کاراته ایران و ژاپن قطعا مفید است و آثار آن هم در المپیک توکیو دیده خواهد شد.

وی با ابراز خشنودی از اینکه اولین حضور کاراته در بازیهای المپیک به میزبانی خاستگاه کاراته جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما باید از میزبانی قاره آسیا و ژاپن برای بازیهای المپیک ۲۰۲۰ نهایت استفاده را ببریم تا بیشترین سهم مدال را داشته باشیم. همکاری ژاپن و ایران قطعا باعث ارتقای فنی هر دو کشور و در نهایت کسب مدال‌های خوشرنگ در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا