حیدری: المپیکی شدن کاراته، تاثیری مثبت بر کاراته ایران گذاشت

خبرنگار پایگاه خبری کاراته نیوز اینبار به سراغ بازیکنی رفت که پس از رقابت های جهانی آلمان در جریان رقابت های لیگ داخلی کشور دچار مصدومیت شد، و پس از یکسال  دور بودن از کاراته، اکنون برای پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی تلاش می کند.

سامان حیدری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مصدومیتش به صورت کامل درمان شده است، گفت: پس از رفع شدن مصدومیتم، در اواخر سوپرلیگ سال ۹۴ تیم مناطق نفت خیزجنوب را در سه بازی همراهی کردم، پس از آن در لیگ جهانی امارات شرکت کردم. البته در این رقابت ها با توجه به شکست در دیدار رده بندی در رنکینگ پنجم این مسابقات قرار گرفتم.

وی ادامه داد: اولین مدال برون مرزی که توانستم پس از آن مصدومیت سخت کسب کنم، مدال برنز لیگ جهانی فرانسه در سال ۲۰۱۷ بود. پس از آن برای پس گرفتن جایگاهم، در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کردم و توانستم به مدال طلا این وزن برسم. هم اکنون نیز تمریناتم را سپری می کنم تا در انتخابی مرحله نهایی بتوانم بین برگزیدگان وزن خودم حضور پیدا کنم.

دارنده مدال طلا کومیته تیمی جهان در سال ۲۰۱۴ عنوان کرد: دو قهرمانی متوالی کاراته ایران در رقابت های جهانی نوید بخش ان است که کاراته ایران رو به رشد است و قهرمانی در رقابت های داخلی به مانند سال های ابتدایی این رشته نیست. با جرات می توان گفت، انتخاب شدن به عنوان نفر اول در مسابقات داخلی به مانند کسب عناوین در رقابت های برون مرزی است.

حیدری افزود: البته المپیکی شدن کاراته باعث شد تا قهرمانان جوانتر هم برای حضور در این رویداد بزرگ انگیزه بیشتری پیدا کنند. همین موضوع دلیلی است تا من تلاش خود را برای رسیدن به تیم ملی بیشتر کنم و مطمئنا هیچ حریفی را دست کم نخواهم گرفت.

بازیکن تیم مناطق نفت خیز جنوب تاثیر المپیکی شدن کاراته بر لیگ کشور را مثبت دانست و گفت: به نظر من المپیکی شدن کاراته دلیلی شد تا اسپانسرها به سمت این ورزش مدال آور بیایند و بر روی آن سرمایه گذاری کنند. قطعا با ورود سرمایه گذاران لیگ ما جذاب تر خواهد شد. تیم مناطق نفت خیز جنوب با کادر و بازیکنان جوان خود همچون سال های گذشته مدعی اصلی قهرمانی است. من و سایر اعضای تیم هدفمان کسب سکوی نخست است اما ابتدا تلاش می کنیم تا با شکست رقبای خود در دور گروهی به مرحله پایانی راه پیدا کنیم.

سامان حیدری در پایان ضمن قدردانی از زحمات مربیانی که برای وی زحمت کشیدند،خاطرنشان کرد: از برادرم احسان حیدری تشکر ویژه ای می کنم که همیشه و همه جا در کنارم حضور دارد و به عنوان پشتیبانی محکم از من حمایت می کند. امیدوارم با حضور در تیم ملی و کسب عناوین جهانی متعدد زحمات او و دیگر مربیانم را جبران کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا