پایان روز نخست و یک فینالیست از هفت نماینده

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

نخستین روز از رقابت های قهرمانی کاراته جهان برگزار شد و اندوخته کشورمان تنها یک فینالیست از ۷ نماینده بود.

پایان روز نخست و یک فینالیست از هفت نماینده

به گزارش خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نخستین روز از بیست و سومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان از صبح امروز با شرکت ۱۰۲۴ کاراته کا از ۱۱۸ کشور جهان به میزبانی اتریش در شهر لینز این کشور آغاز شد و پس از رقابت کاراته کاها در کاتای انفرادی و ۵ وزن کومیته ،پرونده روز نخست بسته شد.

ابتدا در بخش کاتای انفرادی دو نماینده کشورمان به روی تاتامی رفتند و در نهایت از دور رقابت ها کنار رفتند.

در کاتای انفرادی ابتدا فرید حقیقی تنها نماینده کاتای مردان در بخش انفرادی به روی تاتامی رفت و پس از استراحت در دور نخست به مصاف حریفی از افریقای جنوبی رفت و موفق به برد ۴ بر ۱ شد و پس از آن حریف مراکشی را ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت و مبارزه سوم را نیز برابر حریفی از ماکائو با پیروزی ۴ بر ۱ پشت سر گذاشت و در چهارمین مبارزه ۳ بر ۲ مغلوب حریفش شد و با شکست این کاتارو برابر اسپانیا حقیقی از رقابت ها حذف شد.

در کاتا بانوان مهسا افسانه در بخش انفرادی در مبارزه نخست ۵ بر ۰ نماینده ولز را شکست داد و در دومین مبارزه کاتارو الجزایری را ۵ بر ۰ از پیش رو برداشت و در سومین میدان برابر کاتارو ترکیه ۴-۱ شکست خورد و با شکست کاتارو ترکیه برابر حریف ایتالیایی تنها نماینده بانوان ایران در کاتا انفرادی از گردونه رقابت ها کنار رفت و حذف شد و کاروان کشورمان در کاتا انفرادی بی مدال ماند.

در بخش کومیته نخستین نماینده کشورمان سجاد گنج زاده در وزن ۸۴ + کیلوگرم خوش درخشید و پس از کسب ۵ پیروزی به فینال این وزن راه یافت تا روز شنبه یک مدال مسلم در کارنامه خود و کشور ثبت کند.

دومین نماینده کشورمان در بخش کومیته  کاپبتان تبم ملی ذبیح اله پورشیب نماینده وزن ۸۴ – کیلوگرم بود که به روی تاتامی رفت و پس از کسب ۲ پیروزی برابر حریف سرشناس ژاپنی آراگای قرار گرفت و پس از تساوی ۰-۰ با رای داوران بازنده ابن دیدار شد و با راهیابی آراگای ژاپنی به فینال کاپبتان تیم ملی راهی جدول شانس مجدد شد.

پورشیب در رپه شارژ پس از ۲ پیروزی ، روز شنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می رود.

نخستین نماینده بانوان در بخش کومبته سمیرا ملکی پور در وزن ۶۸ – کبلوگرم بود که در مبارزه نخست برابرحریف مصری ۴-۰ مغلوب شد و با شکست کاراته کا مصر در دور بعد ، ملکی پور از دور رقابت ها کنار رفت و حذف شد.

دومین نمازنده بانوان کشور در بخش کومیته در روز نخست حمیده عباسعلی نایب قهرمان جهان در ۲۰۱۴ بود که به روی تاتامی رفت. عباسعلی در دور اول استراحت داشت و در وولین مبارزه برابر کاراته کا دانمارک ۰-۱ پیروز میدان شد و در دومین دیدار برابر نماینده کلمبیا ۰-۲ به پیروزی رسید و سومین مبارزه خود را نیز برابر حریفی از امریک۰-۱ با پیروزی پشت سر گذاشت و بدین ترتسی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده ژاپن قرار گرفت و در وقت قانونی به تساوی ۲-۲ رسید و در هانتی با رای داوران بازنده شد،عباسعلی روز شنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می رود.

آخرین نماینده کشورمان در بخش کومبته ، علی اصغر آسیابری نماینده ورن ۷۵ – کیلوگرم بود که با اقتدار به نیمه نهایی صعود کرد.نماینده جوان و باانگیزه کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مبارزه حریف باتجربه و سرشناس خود رفت و ۳-۰ از رافائل آقایف معروف شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

آسیابری روز شنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی رود.

انتهای پیام / 

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا