هروی:این تیم فوق العاده است/ امروز دو مرد طلایی داریم

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

سید شهرام هروی در پایان رقابتهای روز نخست مسابقات قهرمانی جهان با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: برابر انتظار این دوره از مسابقات در بالاترین سطح فنی در حال برگزاری است. شکست و حذف چند قهرمان جهان در اوزان مختلف و درخشش کاراته کاهای کشورهایی چون اکوادور، بلاروس، اکراین، ونزوئلا، عربستان، مراکش و…گواه این مدعاست.

وی در خصوص مبارزات گنج زاده افزود: سجاد فوق العاده بود و همانطور که انتطار داشتیم با ارائه مبارزاتی در اندازه های جهانی موفق شد همه رقبا را با اقتدار شکست داده و به فینال رسید. در این وزن شاهد چند شگفتی بودیم که شکست و حذف «انیس ارکان» دارنده طلای دوره قبل یکی از آنها آنها بود.

سرمربی تیم ملی به مبارزات پورشیب هم اشاره کرد واظهار داشت: این کاراته کای با تجربه کشورمان با آمادگی خوبی که داشت عالی ظاهر شد. در دیدار با «آراگا»ی ژاپنی داوری عامل اصلی شکست او بود. همان داوری که در آلمان و دیدار با رقیب فرانسوی برای او مشکل ساز شد، اینجا هم همان اتفاق تکرار شد. 

هروی از آسیابری به عنوان پدیده کاراته ایران یاد کرد و ادامه داد: خوشحالم که کادر فنی جوانی را به کاراته دنیا معرفی کرد که همه حاضرین در سالن از تماشای مبارزات او لذت بردند. واقعا حق او تنها رسیدن به فینال و کسب مدال طلا بود که بازهم باید بگویم داوران چهار امتیاز او را روی اجرای تکنیک ندادند.

وی افزود: سلیمی یکی از داوران خوب کشورمان شاهد این اشتباهات داوری بود و می تواند بهتر توضیح دهد. «اسکالانته» دبیر کمیته داوران جهانی بعد از مبارزه آسیابری و آقایف هر ۵ داور را تغییر داد. قصد توجیه ندارم و همه دیدند که نماینده جوان کشورمان بهترین کاراته کای وزن ۷۵- کیلوگرم بود. متاسفانه اینگونه اشتباهات تلاش شبانه روزی یک کاراته را هدر می دهد. 

سرمربی تیم ملی به اشتباه خودش هم اشاره کرد و گفت: به جرات باید بگویم که در آن دیدار اشتباه من برای اعتراض و سوختن کارت اعتراض تاثیرگذار بود. بعد از آن نتوانستیم کاری برای او انجام دهیم. ولی این شکست چیزی از ارزشهای او کم نمی کند و به امید خدا به نشان برنز دست پیدا خواهد کرد. 

هروی در پایان گفت: در روز نخست یکی از بهترین تیم ها بودیم و مبارزاتی فراتر از سطح این رقابتها به نمایش گذاشتیم. امروز هم احمدی و مهدیزاده دو مرد طلایی ما هستند که به امید خدا با تداوم روند خوب تیم ملی در جام بیست و سوم با شکست همه رقبا به دیدار نهایی خواهند رسید. 

بیست وسومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان روز گذشته با حضور ١٠٢۴ کاراته کا از ١١٨ کشور در اتریش آغاز و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا