پورشیب: شکست در تورنمنت‌ها برایم مهم نبود/ عیار ورزشکار را مسابقات رسمی نشان می‌دهد

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مرحله آخر انتخابی تیم ملی که مقابل علی فداکار مبارزه کرد و سرانجام پیراهن تیم ملی کاراته را برای حضور در مسابقات جهانی اتریش به تن کرد، گفت:‌ در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی مرحله اول با پیروزی به کارم پایان دادم و بعد از آن کادر فنی اعلام کردند که تیم ملی فیکس شده است، اما کادر فنی تصمیم گرفت برای ما انتخابی برگزار کند و ما نیز به تصمیم آنها احترام گذاشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که شکست‌های اخیر شما قبول دارید که یک مقدار نگران‌کننده شده بود، گفت: اصلا حضور در مسابقات تدارکاتی و کسب نتیجه برای من مهم نبود. از ابتدا هدفم پوشیدن پیراهن تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی بود که خوشبختانه برای رسیدن به این مهم خیلی تلاش کردم. برد و باخت در مسابقات تدارکاتی پیش می‌آید. در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان آلمان کاراته‌کاهایی که در رقابت‌های اروپا قهرمان شده بودند شکست خوردند. تنها یکی از کاراته‌کاهای آلمانی توانست در کشور خودش مدال کسب کند. حضور در تورنمنت‌های مختلف فقط برای شناسایی نقاط ضعف و قوت ورزشکاران بسیار مفید است.

پورشیب در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: به هر حال کادر فنی تصمیم گرفت که یک مرحله انتخابی برگزار کند و من هم فقط چشم گفتم و به تصمیم آنها احترام گذاشتم. خدا را شکر در انتخابی آخر سربلند بیرون آمدم هر چند که هدف من کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال در اتریش است.

وی در مورد انتقادهایی که پس از شکست‌های اخیر او می‌شد، گفت: به هیچ عنوان از منتقدان ناراحت نمی‌شوم و همیشه اهداف خودم را پیگیری می‌کنم. به همه احترام قائلم. حریفان، کادر فنی، منتقدین و … برایم قابل احترام هستند، اما برای اینکه خودم را ثابت کنم همیشه به هدفم فکر کرد‌هام و به حاشیه‌ها کاری نداشته‌ام.

پورشیب در پاسخ به این سوال که در انتخابی مرحله آخر علی فداکار را از لحاظ فنی چطور دیدی، گفت: علی فداکار بازیکن خوب و با اخلاق کاراته است. من همیشه از روز اول به تمام حریفانم احترام گذاشته‌ام. به نظرم هر کسی که تلاش کند و واقعا حقش باشد باید پیراهن تیم ملی را بپوشد. من کاری به اسم ندارم، اما همیشه معتقدم هر کسی تلاش کند موفق می‌شود. همیشه باید بدانیم مسابقات رسمی مهم است نه مسابقات غیر رسمی؛ چرا که عیار ورزشکار را مسابقات رسمی نشان می‌دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: تلاش می‌کنم تا در مسابقات جهانی خوش‌رنگ‌ترین مدال را برای کشورم کسب کنم. این موضوع را همه دوستان می‌دانند و کادر فنی نیز کاملا با روحیات من آشنا است. آنها می‌دانند که من همیشه تمریناتم را جدی پیگیری می‌کنم.

پورشیب در پاسخ به این سوال که نتایج کاراته ایران در مسابقات جهانی را چطور پیش‌بینی می‌کنی، گفت: روی موفقیت تیم ملی در اتریش شکی ندارم. ما می‌توانیم قهرمانی دوره قبل را تکرار کنیم. نمی‌خواهم با این صحبت‌ها سطح توقعات را از تیم ملی کاراته بالا ببرم، اما نباید فراموش کنیم که کاراته ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد. ما در ۵ وزن انفرادی شانس سکونشینی را داریم. در خوش‌بینانه‌ترین حالت ما می‌توانیم در هر ۵ وزن مدال کسب کنیم. من به تمام نفرات اعزامی به اتریش اعتماد و اعتقاد دارم.

انتهای پیام/س

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا