معدن کاراته اینجاست

باشگاه چالاکی قائمشهر را می توان به عنوان یکی از قهرمان پرورترین باشگاه های کشور در رشته ورزشی کاراته با کسب عناوین شگفت انگیز توسط بازیکنانش، معدن کاراته ایران دانست.

به گزارش”کاراته نیوز” و به نقل از خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ حضور موفق کاراته ها کاهای قائمشهری در عرصه های مختلف رقابت های بین المللی، آسیایی و جهانی سبب توسعه این رشته در مازندران و به خصوص قائمشهر شده است.

در این میان باشگاه چالاکی که توسط خانواده کارته کا چالاکی اداره می شود، نقش مهمی در این موفقیت ها دارد به همین دلیل به سراغ مدیر موفق این باشگاه و پیشکسوت کاراته کشور رفتیم و گفتگویی با وی انجام دادیم که در زیر می خوانید؛

* آقای چالاکی! کمی از خودتان بگوئید و اینکه این باشگاه را در چه سالی تاسیس کردید؟

نوروز چالاکی، مدیر باشگاه ورزشی چالاکی هستم. در سال ۱۳۶۲ باشگاه ورزشی چالاکی را در شهرستان قائمشهر تاسیس کردم. از فعالیت این باشگاه ورزشی که در امر قهرمان پروری در استان سرآمد است بیش از ۳ دهه می گذرد. در طول این مدت قهرمانان زیادی را به کاراته ایران و جهان معرفی کرده ام.

* در خصوص افتخار آفرینی های باشگاه چالاکی بفرمائید

به جرات می توانم بگویم این باشگاه بیش از ۳۰ مدال جهانی، آسیایی، بین المللی؛ اعزامی از سوی تیم های ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای مهم را در رده های سنی مختلف از آن خود کرده است. نیمی از مدال های طلای کاراته انتخابی تیم ملی استان مازندران در سال ۹۵ تنها متعلق به باشگاه چالاکی است. در این سال کاراته استان مازندران در بخش آقایان و بانوان در تمامی رده های سنی در قسمت کومیته ۷ مدال طلا کسب کرد که بیش از نیمی از آن سهم باشگاه ورزشی چالاکی بود که توسط بانوان فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور و آقایان آرش علی نژاد و امیررضا خوش رفتار کسب شد.

* مازندران در حال حاضر چند کاراته کا در اردوهای تیم ملی دارد؟

کاراته مازندران در قسمت بزرگسالان در مجموع آقایان و بانوان ۳ ملی پوش در ترکیب تیم های ملی دارد که ملی پوشان بانوان فاطمه چالاکی،  رزیتا علیپور و ملی پوش آقا، سجاد فرخی هستند. نکته قابل تامل این که هر ۳ ملی پوش از ورزشکاران باشگاه چالاکی هستند. لازم به ذکر است دو کاراته کا ملی پوش بانوی این باشگاه (چالاکی و علیپور) عازم پیکارهای دانشجویان جهان در کشور پرتغال هستند.

باید این نکته را هم اشاره کنم که بیش از ۱۵ بازیکن در مجموع بانوان و آقایان با کسب مدال و سابقه دعوت به اردوهای تیم های ملی پایه کار خود را در این باشگاه دنبال می کنند.

* از اینکه کاراته از سال ۲۰۲۰ به رشته های المپیکی اضافه می شود چه احساسی دارید؟

در ابتدا این موفقیت را به جامعه کاراته تبریک می گویم. سال ها برای حضور کاراته در المپیک تلاش شد و سرانجام این هنر پر طرفدار به المپیک راه یافت. به نوبه خودم این پیروزی را  به جامعه بزرگ کاراته جهان تبریک می گویم و این نوید را می دهم که باشگاه ورزشی چالاکی با این اتفاق مسرور کننده اکنون هدفی بزرگ تر از آسیا و جهان در برنامه کاری خود دارد و آن این است که قهرمانانی را پرورش دهد تا در المپیک برای ایران و ایرانی افتخار آفرینی کنند.

* شنیده شده باشگاه چالاکی در انتخابی تیم ملی به تنهایی بیشتر از ۲۸ استان مدال کسب کرده، درست است؟

بله. باشگاه ورزشی چالاکی در انتخابی تیم های ملی کاراته به تنهایی از ۲۸ استان کشور مدال بیشتری کسب کرده و بیش از نیمی از مدال های طلا کاراته استان مازندران نیز در بخش کومیته به این باشگاه تعلق دارد  که این نتیجه درخور تامل است.

* حرف پایانی

از مسئولین محترم این رشته ورزشی انتظار حمایتی ویژه را دارم. در سال گذشته مربی بخش آقایان این باشگاه، تورج چالاکی (پسرم) به عنوان مربی تیم ملی رده سنی امید فعالیت می کرد و به مسابقات جهانی اندونزی نیز اعزام شد. امیدوارم همچون سال گذشته مسئولین به این مربی جوان و افتخار آفرین اعتماد کرده و دگرباره شاهد این باشیم که از مربیان این باشگاه قهرمان پرور و با سابقه کشور در کادر فنی تیم های ملی استفاده شود.

نمایش بیشتر

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام، راستیتش من از هوادار سایت شما هستم و خبرهاتونو کم و بیش دنبال میکنم ولی واقعا از نظر ادبی و نگارشی خیلی ضعیف عمل میکنین.. مثلا تو همین مقاله کلی غلط املایی دستوری وجود داره. لطفا رسیدگی کنین

    1. سلام دوست عزیز اگر کمی به متن دقت میکردید متوجه میشدید این متن به نقل از سایت برنا است و نویسنده سایت ما این متن را نگارش نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا