سیدی: شمشیر انتقاد دست منتقدان را هم خواهد برید/ بی‌احترامی‌ها به کاراته لطمه می‌زند

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

مسعود سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در مورد تصمیمات اخیری که در کمیته فنی فدراسیون کاراته در مورد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی و معرفی کادر فنی تیم ملی، گفت: به نظرم هر کسی که سرپرست یا رئیس فدراسیون کاراته می‌شود از همان روزی که فعالیت خود را در فدراسیون آغاز کرده تا زمانی که در آن فدارسیون به عنوان نفر اول فعالیت می‌کند، باید با تمام توان برای کاراته تلاش کند و این‌طور تصور کند که قرار است مادام‌العمر در این فدراسیون حضور داشته باشد. به همین دلیل باید شبانه‌روز برای این رشته تلاش کند. در حال حاضر هم فکر می‌کنم تصمیماتی که در کمیته فنی گرفته شده، درست است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم این‌طور بگوییم که چون طباطبایی در حال حاضر سرپرست فدراسیون کاراته است باید درب‌های فدراسیون تا زمانی که رئیس فدراسیون انتخاب نشده، بسته باشد و هیچ فعالیتی در این مجموعه صورت نگیرد.! ما مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم و فکر می‌کنم تصمیماتی که در مورد انتخاب کادر فنی و برگزاری انتخابی تیم ملی گرفته شده، کار صحیحی بوده است. به نظرم باید هرچه زودتر کادر فنی بسته شود و اردوی تیم ملی آغاز شود.

سیدی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: پس از آغاز اردوهای تیم ملی با کادر فنی جدید، هر کسی که سکان فدراسیون کاراته را پس از انتخابات برعهده گرفت‌، می تواند بر حسب برنامه‌ریزی که دارد با کادر فنی یا ادامه همکاری بدهد یا اینکه کادر فنی جدید را انتخاب کند، اما در حال حاضر تصمیماتی که در کمیته فنی گرفته شده با توجه به زمان کمی که تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان داریم‌، کاملا تصمیمات فنی و کارشناسی‌ شده است.

وی در مورد انتقادات اخیری که در راستای تصمیمات کمیته فنی مطرح شده است، گفت: ضمن اینکه به تمام اعضا خانواده کاراته احترام قائل هستم، اما از آنها یک سوال دارم. از کجا معلوم که طباطبایی تا چه زمانی قرار است به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته باشد؟ آیا تا زمانی که قرار است انتخابات برقرار شود، ما باید دست روی دست بگذاریم؟ به نظرم او سرپرست فدراسیون است و همه جامعه کاراته باید از طباطبایی انتظار داشته باشند تا لحظه‌ای که در فدراسیون به عنوان سرپرست فعالیت می‌کند، به کار خود ادامه دهد. نه اینکه با این انتقادات مقابل تصمیمات او قرار بگیریم.

سیدی در ادامه صحبت‌های خود گفت: به ‌نظم باید هر چه زودتر انتخابات فدراسیون کاراته برگزار شود تا این رشته برای حضور در مسابقات جهانی، زودتر سر و سامان بگیرد. بنده از مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواهش می‌کنم هر چه زودتر زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کاراته را معرفی کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: من اصلا این موضوع را قبول ندارم که یک نفر بیاید و مدام بگوید که فقط من باید در کاراته باشم. به هر حال باید به همه جوان‌ها فرصت بدهیم. من کلی می‌گویم و منظورم با فرد خاصی نیست، چه آنهایی که پیشکسوت ما هستند و چه آنهایی که بعد از ما وارد خانواده کاراته شده‌اند،‌ همه باید احترام یکدیگر را حفظ کنیم. این بی‌احترامی‌ها شمشیر دولبه است و نباید اجازه دهیم این شمشیر ببرد، چرا که قطعا آن سوی دیگر لبه شمشیر یک روز دست منتقدان را خواهد برید.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون کاراته در پایان گفت: بنده نیز در خیلی مواقع انتقاد داشته‌ام، اما خیلی محترمانه صحبت‌های خود را مطرح کرده‌ام. ما نباید انتقادهای خود را با بی‌ادبی مطرح کنیم، ضمن احترام به پیشکسوت می‌توانیم منطقی انتقادهای خود را مطرح کنیم. متأسفانه من نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده، نه بزرگ‌ترها احترام کوچک‌ترها را نگه می‌دارند و نه کوچک‌ترها حرمت بزرگ‌ترهای خانواده را نگه می‌دارند. این رفتارها فقط به کاراته لطمه می‌زند.

انتهای پیام/ر

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا