پورشیب: منتقدان لطفا بدون دلیل کاراته را زیر سوال نبرند/ این راه دلسوزی نیست

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حواشی اخیری که برای کاراته پس از کسب نتایج در مسابقات لیگ جهانی امارات کسب کرد، گفت: سطح فنی مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان واقعا بسیار بالا بود و همه قهرمانان جهان و اروپا در این مسابقات شرکت کرده بودند و در پایان نیز نتایج خوبی را کسب کردند. متاسفانه توقع از کاراته ایران بسیار بالا رفته است. همه انتظار دارند کاراته‌کاها در هر مسابقاتی که شرکت می‌کنند بهترین نتایج را کسب کنند؛ این منطقی نیست، چرا که برخی مواقع کشورهای دیگر با برنامه پیش می‌روند و نتیجه هم کسب می‌کنند. اروپایی‌ها کمتر از ۲۰ روز دیگر باید در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنند و به همین دلیل از لحاظ فنی خیلی آماده بودند.

پورشیب در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ما باید در بالاترین سطح همیشه خودمان را محک بزنیم، نه اینکه برویم در یک رویداد معمولی شرکت کنیم و پس از کسب نتیجه مدعی بهترین بودن باشیم. این رقابت‌های امارات فوق‌ العاده عالی بود، اما تعطیلات عید نوروز یک مقدار باعث شده بچه‌ها از شرایط ایده‌آل فاصله داشته باشند.

وی در واکنش به انتقادهای اخیر، گفت:‌ ما که تیم ملی نداریم پس روی چه حسابی برخی‌ها از عملکرد کاراته در امارات انتقاد می‌کنند؟! این انتقادها اصلا معنی ندارد. این مسابقات یک رقابت آزاد بود و هر کسی که تمایل داشت می توانست در این مسابقات شرکت کند. نباید با این انتقادها حملات الکی کنند و روی کاراته فشار بیاورند. ما باید با حضور در مسابقات برون‌مرزی شرایط‌مان را ایده‌ال نگه داریم تا در مسابقات جهانی اتریش نتیجه کسب کنیم. این رقابت‌ها باعث شد نقاط مثبت و منفی کاراته ایران مشخص شود. نباید با این همه انتقادها خودمان به خودمان آسیب بزنیم. در این رقابت‌ها خیلی‌ها حضور داشتند که برای اولین بار راهی یک رویداد بین‌المللی شدند و اصلا سابقه ملی‌پوش بودن را ندارند.

پورشیب در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ متأسفانه چند ماه تا آغاز مسابقات جهانی اتریش باقی مانده، اما هیچ چیز در کاراته مشخص نیست. طباطبایی سرپرست فدراسیون کاراته باید یک تصمیم خوب و قاطع بگیرد تا در این فرصتی که باقی مانده بلافاصله پس از برگزاری انتخابات فدراسیون اردوهای تیم ملی شروع شود.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت:‌ منتقدان لطفا یک مقدار منطقی‌تر در مورد کاراته انتقاد کنند و بدون دلیل کاراته را زیر سوال نبرند. به نظرم دوستان باید احترام بزرگترها را در بین جامعه کاراته نگه دارند و اگر می‌خواهند انتقادی هم کنند ابتدا یک مقدار تحقیق کنند و پس از آن انتقاد کنند؛ هر چند که می‌دانم آنها دلسوز کاراته هستند و نگران آینده این رشته هستند، اما باید یک مقدار بیشتر تحقیق می‌کردند تا پس از مطلع شدن از شرایط همه کشورهای حاضر در این مسابقات بعد از آن انتقاد می‌کردند. منتقدان دوست دارند کاراته ایران پیشرفت کند، اما این راه دلسوزی نیست. انتقاد باید منطقی باشد و به موقع.

انتهای پیام/ا

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا