دعوت وزیر ورزش کره‌شمالی از گودرزی برای توسعه همکاری‌های دو کشور

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

وزیر ورزش و جوانان همکاری‌های ورزشی را زمینه‌ساز تبادل‌های فرهنگی و اجتماعی ایران و کره شمالی دانست و گفت: این‌گونه همکاری‌ها دیپلماسی تهران و پیونگ یانگ را تقویت می‌کند و ما به طور جدی از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سام هیون سفیر کره شمالی در ایران، در پاسخ به دعوت وزیر ورزش کره شمالی ضمن تقدیر از تلاش‌های او برای ایجاد روابط عمیق و گسترده بین دو کشور اظهار کرد: برای سال آینده برنامه سفر خود به پیونگ یانگ را هماهنگ خواهم کرد. اشتراکات متنوعی بین ایران و کره شمالی وجود دارد که زمینه های خوبی برای تداوم همکاری ها را به خصوص در زمینه ورزش فراهم کرده است.

وزیر ورزش و جوانان همکاری‌های ورزشی را زمینه‌ساز تبادلات فرهنگی و اجتماعی ایران و کره شمالی دانست و گفت: این گونه همکاری‌ها دیپلماسی تهران و پیونگ یانگ را تقویت می‌کند و ما به طور جدی از آن حمایت خواهیم کرد. این کشور در رشته‌های پینگ پنگ، کاراته، جودو و شنا بسیار موفق عمل کرده و من در بازدید از تمرینات تیم ملی جودوی کشورمان که دارای مربی کره‌ای است، این تلاش و موفقیت را به خوبی احساس کرده‌ام.

وی همچنین تفاهم نامه های امضا شده بین دو کشور در زمینه ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود: باید دو کشور در راستای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه‌ها تلاش کنند چرا که این تفاهم‌ها به رونق همکاری‌ها و توسعه ورزش کمک خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به همکاری های ورزشی بین بانوان دو کشور تاکید کرد و گفت:‌ در حوزه ورزش زنان امکان برگزاری اردوهای مشترک و مسابقات دو جانبه و چند جانبه وجود دارد که ایران و کره شمالی می توانند از ظرفیت‌های هم در این بخش استفاده کنند. امسال،‌ سال المپیک است و می‌توانیم با همکاری‌های قوی‌تر به موفقیت دو کشور در ریو کمک کنیم. این موفقیت‌های علمی کره‌شمالی را به مردم، دولت و رهبر این کشور تبریک می‌گوئیم. بازدید جوانان نخبه ایران از دستاوردهای علمی و تکنولوژیک این کشور می تواند روابط دو کشور را تقویت کند.

در ادامه سام هیون سفیر کره شمالی در ایران از ملاقات با گودرزی ابراز خوشحالی کرد و گفت: از زمان حضورم در ایران به عنوان سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره، تلاش کردم روابط دو کشور در همه زمینه ها گسترش و تقویت شود که در این بین ورزش از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است. پیوند محکمی بین دو کشور وجود دراد که می توان از طریق ورزش آن را تقویت کرد.

سام هیون در ادامه با اشاره به برچیده شدن تحریم های ایران، گفت: این یک پیروزی دیپلماسی برای ایران است که می‌تواند به واسطه آن روابطش را با دیگر کشورهای دنیا به صورت جدی‌تر گسترش دهد. روابط سیاسی ایران و کره شمالی بسیار عالی است و آماده هستیم روابط ورزشی خود را به سطح بلاتری برسانیم. رهبر کره شمالی توجه ویژه‌ای به پیشرفت ورزش دارد و در این رابطه یک جنبش در کشور ایجاد شده است. از دو سال گذشته فعالیت‌های بیشتری را در دست اقدام داریم.

وی به موفقیت‌های ورزشی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: کشور شما در سطح بالایی از ورزش قرار دارد و ما نیز طی این سال‌ها موفقیت های چشم گیری را بدست آورده ایم. ما از ۲۰ سال پیش در ورزش هایی نظیر جودو، پینگ پنگ، شنا و تکواندو با ایران همکاری‌های دو جانبه‌ای داشته‌ایم.

سام هیون حضور مربی کره ای پینگ پنگ ایران در زادگاه گودرزی برای تمرین و آموزش را افتخاری برای این مربی عنوان کرد و گفت: مربیان کره ای بیش از ۱۵ سال ورزشکاران تنیس روی میزایران راتمرین می دهند که این ورزشکاران در مسابقات تایلند نمره خوبی گرفتندو حتی توانستند از سد کره شمالی نیز بگذرند. سطح ورزش بانوان کره از آقایان در اکثر رشته ها بالاتر است و درخواست شما را برای همکاری های بیشتر در این زمینه به وزیر ورزش کشورمان ابلاغ خواهیم کرد.

وی در پایان از دعوت وزیر ورزش کره شمالی برای حضور گودرزی در این کشور خبر داد و افزود: وزیر ما ضمن ابلاغ سلام گرم خود، از شما برای عملیاتی کردن تفاهم نامه ورزش و جوانان بین دو کشور و توسعه همکاری ها دعوت کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا